Jump to content
Daniel sti

Poszukuję Turbine wrx sti 300km

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów zawsze chciałem mieć subaru i zawsze chciałem do was dołaczyć potrzebuje turbinke do mojego wrx sti 2014 gdyż w starej pękła obudowa i nienadaje się do montażu  numer t. 14411AA700.

Zaznaczam że właśnie wsadziłem kute tłoki , spieka , uszczelki uszczelniacze , panewki , chłodnica oleju , downpipe, i już myślałem ze zostało mi tylko dotrzeć wystroić a tu trach odkryłem pęknięcie... i kibel ...

Helllp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poka to pęknięcie bo w tych turbinkach czesto peka obudowa i podobno nie ma to zadnego wplywu

Edited by owad
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak słyszałem i teraz pytanie czy inwestować w oem czy jakąś wiekszą loche nadmienię że auto bedzie użyrkowane na codzień bardziej niż do motorsportu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wystroisz na serii to i tak będzie fajnie na do jazdy po bułki.

Jeszcze kucie dupowozu można jakoś zrozumieć z powodu tłoków w 2,5, ale co tam robi spiek? :P

Seryjne sprzęgło od 6mt jest idealne to Twoich planowanych zastosowań. Wywal tego spieka zanim złożysz auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ale nie kupuje się subaru do jazdy do pracy i po bułki tylko czasem też na tor chętnie skorzystam tylko trzeba to dotrzeć troche rozchodzić...

IMG_4698.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od czego te wiatraki pękają? Nadmierne drgania? Przeciążenie termiczne? Czy jedno i drugie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten kod co podałeś 5500 po aktualnym kursie nowa z japoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo tak zgadzam się .

Serwis pferuje za 6,5k

Jakiś pacjent za 3 k i kilku za 2k ald z tym samym pęknieciem.... 

I teraz pytanie się samo nasuwa kupować oem? Czy są jakieś trwalsze na moc 300+ a takowe chetnie przytule...?

Czy też decydować się na takie tematy jak ten http://performance.k64.pl/spec-turbo-td0520g-subaru-impreza-ej20ej25-p-256.html

Poprostu jest stresujące to że jakoś brak konkretnych informacji...

Czyli poszukuję turbinki zgodnej szczęśliwej i trwałej,)

Edited by Daniel sti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seria td05h ma opinie niezniszczalnej w poroenaniu do vf, ale pewnie w oryginale, a nie chinskie repliki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Daniel sti napisał:

Nooo tak zgadzam się .

Serwis pferuje za 6,5k

Jakiś pacjent za 3 k i kilku za 2k ald z tym samym pęknieciem.... 

I teraz pytanie się samo nasuwa kupować oem? Czy są jakieś trwalsze na moc 300+ a takowe chetnie przytule...?

Czy też decydować się na takie tematy jak ten http://performance.k64.pl/spec-turbo-td0520g-subaru-impreza-ej20ej25-p-256.html

Poprostu jest stresujące to że jakoś brak konkretnych informacji...

Czyli poszukuję turbinki zgodnej szczęśliwej i trwałej,)

Generalnie turbiny z serii VF mają tendencję do pękania, ale często z takim pęknięciem żyją jeszcze bardzo długo...

Pytanie co chcesz osiągnąć? Seryjna VF48 jest bardzo fajnym turbo i bez problemu można osiągnąć parametry na poziomie 340-350KM i sporo ponad 500Nm. To w porównaniu z seryjnymi parametrami STI naprawdę fajnie jedzie i pozwala długo cieszyć się bezawaryjną eksploatacją o ile użytkownik jest świadomy, co też jest kluczowe.

Wyższe moce wymagają wielu zmian, modyfikacji a co za tym idzie sporego budżetu i mocno zwiększa ryzyko awarii.

Co do wymiany turbo to TD05 jest godne uwagi, ale bardziej 18G niż 20G. Ta druga będzie fajnie dmuchać na górze, ale turbo dziura będzie wyraźna. Całkiem inna charakterystyka niż VF48. Pamiętaj, że to nie moc jedzie a przebieg momentu. To co załączyłeś, to jakiś chińczyk, bo dobre turbo tego poziomu kosztuje co najmniej 3x tyle ;).

 

Sam aktualnie jeżdżę praktycznie seryjnym STI 2011 na turbinie VF48. Dokupiłem tylko duża chłodnicę, kompletny wydech, pompę paliwa, dolot i zrobiliśmy remap. Auto nie jest demonem szybkości jaki miałem wcześniej, ale daje sporo frajdy i jest bezawaryjne. Poprzednie było ciągłe usprawnianie, inwestowane itd., takie gonienie króliczka :biglol:. Dzisiaj podchodzę do tego trochę inaczej i jeżeli nie zamierzasz się ostro ścigać i nie masz grubego worka pieniędzy, to takie auto jak mam w zupełności wystarczy. Można nim spokojnie mając trochę umiejętności wyjąć generalkę na KJSie czy Track Dayu a jednocześnie zabrać rodzinę na niedzielną przejażdżkę czy dojechać do pracy ;).

 

Edited by Simon WRC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra to gdzie kupić taką turbinke bo na tą chwile brak używek ... nowe są przesadnie drogie ... a takie tylko znajduję....

Czyli co zakładać narazie to co jest ??? Z tym pęknięciem ???i szukać czegoś sensownego bo już budżet jest wysoki...

Czy kupować niewiem co...

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Daniel sti napisał:

Czy kupować niewiem co...

Jak nie wiesz co, to lepiej nie kupuj ;).

Po pierwsze porozmawiaj z ogarniętym tunerem co chcesz uzyskać a on odpowie co trzeba będzie zrobić, co i gdzie kupić. Polecam Mapteka, Carfita, ewentualnie masz niedaleko 4T w Katowicach.

Licz się z tym, że jak zmienisz turbo i będziesz chciał podnieć moc, to dodatkowo obowiązkowo trzeba zamontować dużą chłodnicę wody (oleju już masz), pompę paliwa i optymalnie zrobić dolot. Dodatkowo polecałbym wymienić wydech o ile zamontowałeś tylko większy DP. A to są już sporo większe koszty...

 

Jak chcesz kupować używki czy regenerowane, to może okazać się, że kupisz shit i po pół roku znów pęknie - VF tak mają.

Turbo, to jest coś na czym się nie oszczędza i jakbym miał kupować, to kupiłbym nową VF48. Jak będziesz dbał, to długo pojeździ. Póki co montuj tą, którą masz. Jak pisałem, te turbiny mogą długo jeździć z takim pęknięciem i w niczym to nie przeszkadza. Moja też jest pęknięta a jeżdżę i nie płaczę :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i to tak zamontowane pękniete turbo jak na zdjeciu seryjnie chyba przed pęknięciem ładowala 1,25bar w tej chwili z pęknięciem jak na zdjęciu wyżej ładuje max 1,16bar... Jakie kroki dalej ...

Myślę dotrzeć silnik ... i trochę dupkę powozić aleeee... jakie kroki... czy szukać td5 18g

Czy ściagać vf bo no powiem szczeże jak za 100k znów bedzie peknieta to niekoniecznie... ceniłem subaru za bez awaryjność aleee też za fajną moc ... a od tygodnia jeżdze ze świadomością że mam pękniete turbo i mnie to drażni ... nie umiem z tym żyć ...  co koledzy sądzicie???

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Daniel sti napisał:

No i to tak zamontowane pękniete turbo jak na zdjeciu seryjnie chyba przed pęknięciem ładowala 1,25bar w tej chwili z pęknięciem jak na zdjęciu wyżej ładuje max 1,16bar..

 

5 godzin temu, Daniel sti napisał:

Myślę dotrzeć silnik ... i trochę dupkę powozić aleeee...

 

Daniel ja mam jedną radę. Usiądź i poczytaj sobie trochę o tych samochodach. Nauczysz się jak używać. Zaoszczędzisz dzięki temu tysiące złotych.

 

Mam pisać to wszystko? Że ładuje dokładnie tyle samo co przed remontem? Że była pęknięta już wcześniej, a nie pękła na stole? Że jak Cię przeraża wymiana turbo na nowe po 100kkkm w Sti to kupiłeś zły samochód? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nad czym Wy płaczecie nad żeliwem z turbiny.

Pozwolę sobie nie komentować.

 

Jedz tam, gdzie turbiny regenerują, tylko do dużej firmy. Zagadaj z chłopakami, że chcesz kupić samo żeliwo i zeeee trzy flaszki w kieszeniach musisz mieć.

Jak ja sobie aluminium szukałem (muszli zimnej to ze dwa metry sześcienne tego mieli i podobna ilość muszli żeliwnych). Koszt dwie flaszki, taniej niż przesyłka z netu.

Albo, jak jesteś pewny dobrego stanu swoich bebechów z turbiny, kup na alle drogo drugą i przełóż żeliwo.

A jak tylko Ci się wydaje, że masz dobre bebechy i tego nie sprawdzałeś otatnio, (bo były dobre 5 lat temu) to kup drugą i wrzuć w jamę.

: ) Piwo z ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...