rogal93 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 (edytowane) Witam. Pół roku temu kupiłem WRXa z 2006 roku, który przeszedł pare modyfikacji. Jedną z nich są zmienione hamulce przednie na 8-tłoczkowe k-sport. Uległy już zużyciu, jednak koszt tarcz i klocków jest dla mnie nie do przyjęcia (ponad 4000zł). Zamierzam wrócić do seryjnych rozmiarów hamulców, kupując dobrej jakości 6-tłoczkowe, za poradą mojego mechanika. Stąd więc zwracam się z pytaniem do Was, czy ktoś posiada na sprzedaż używane jarzma i zaciski, dedykowane do posiadanej przeze mnie Imprezy? Ewentualnie będę wdzięczny, jeśli ktoś mi podsunie inne, równie sensowne rozwiązanie. Edytowane 18 Lipca 2018 przez rogal93 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Seryjne hamulce WRX są 4 tłoczkowe a nie 6, to po pierwsze, więc mechanik trochę się nie orientuje chyba. Po drugie jak dla mnie to jest trochę pomyłka jeżeli chodzi o jakość hamowania. Nawet złote brembo z STI ledwo dają radę... Zastanów się czy warto. K-sporty to bardzo fajne i wydajne hamulce, na nowych elementach pojeździsz bardzo długo. Kupując komplet zacisków, tarcz i klocków dobrej jakości z WRX wydasz niewiele mniej a jeżeli z STI to nawet więcej niż 4k i pogorszysz jakość hamowania. Chyba, że jeździsz dużo, nie uczestniczysz w pojeżdżawkach i nie zależy Ci na efektywności hamulców. Wtedy zamiana z uwagi na koszty eksploatacyjne uzasadniona. P.S. Jak jesteś zdecydowany, to daj ogłoszenie w dziale kupię. Znacznie większa szansa, że ktoś się odezwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogal93 Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Jeżdżę mało, 10-15k km rocznie. Używam go tylko na drogach publicznych, póki co nie mam w planach zabaw torowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Godzinę temu, rogal93 napisał: Jeżdżę mało, 10-15k km rocznie. Używam go tylko na drogach publicznych, póki co nie mam w planach zabaw torowych. To tym bardziej zakupiłbym komplet nowych tarcz k-sport i zwykłych klocków. Tarcze starczą przy takiej jeździe na 8 lat a klocki conajmniej na 2-3. Zachowując ten zestaw będziesz miał dodatkowy argument przy odsprzedaży auta . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Jak dla mnie to wlasnie do jazdy wokol komina takie k-sporty, przynajmniej w wersji osmiotloczkowej (jakiej srednicy tam jest tarcza? pewnie zadne 17" sie nie mieszcza), to przerost formy nad trescia. Pytanie tez, jak takie aftermarketowe zaciski zniosa nasz klimat i sol na drodze? Do normalnej jazdy w niemodyfikowanym WRXie seryjne hamulce sa wystarczajace. Nie kazdy katuje samochod na Ulezu albo z seryjnego WRXa chce zbudowac WRC. Jezdzac w miare przepisowo na drodze, to nawet na zwyklych klockach hamulca jest wystarczajaco. Jak komus malo, auto po remapie, itp., to mozna zalozyc lepsze klocki. Koszt 4pot na przod: zaciski ok. 1000zl (z regeneracja), tarcze 400, klocki 200-600zl. Sumarycznie wyjdzie w porywach 2000, a tyle wezmiesz pewnie za swoje k-sporty, wiec wyjdziesz na 0 No i potem koszty serwisowania juz duzo nizsze. Oczywiscie wszystko rozbija sie tu o koszty i zastosowanie auta. Czy dla tych k-sportow sa w ogole jakies "zwykle" klocki? I ile kosztuja w porownaniu do seryjnych hamulcow? A zestawy naprawcze ile kosztuja? Na pewno warto sie nad takim hamulcem zastanowic do upalania i to po szybkich torach. Ale do seryjnego auta tylko na ulice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 K-sportów z klockami i tarczami na śmietnik nie sprzeda za 2000, chyba że ktoś nieświadomy kupi, nowy zestaw kosztuje koło 5k. Trzeba liczyć klocki i tarcze, z 3500, a cholera wie w jakim są stanie i czy nie wymagają regeneracji po latach, a zestaw naprawczy też kosztuje i za darmo się nie wymieni Zestaw 330mm wchodzi na felgi 17". Te hamulce mają wiele problemów, nie są to monoblocki i podobno potrafią się "rozejść", wiele ludzi przestrzega przed pękniętymi dzwonami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) rogal93, dla pocieszenia powiem, że 4K za komplet to "nie drogo". Kolega ostatnio wymieniał tarcze i klocki w RS6 i wpakował ok. 20K Edytowane 19 Lipca 2018 przez _scooby_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 To sobie porównaj wartość rs6 do wartości wrx 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 54 minuty temu, _scooby_ napisał: rogal93, dla pocieszenia powiem, że 4K za komplet to "nie drogo". Kolega ostatnio wymieniał tarcze i klocki w RS6 i wpakował ok. 20K Ojoj, to chyba zamienniki kupił, bo ceramika wyjdzie jakieś 2-3 razy drożej 46 minut temu, mly96 napisał: To sobie porównaj wartość rs6 do wartości wrx Jakby porównywać nowe auta to mniej więcej proporcja w cenie części jest zachowana. Ale to trochę inny target jeżeli chodzi o klienta . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 6 godzin temu, mly96 napisał: To sobie porównaj wartość rs6 do wartości wrx Zależy o którym rs6 jeszcze jest mowa bo takiego z 2002 roku za 50 tyś zł też już kupisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 13 godzin temu, abecer napisał: Zależy o którym rs6 jeszcze jest mowa bo takiego z 2002 roku za 50 tyś zł też już kupisz. Ale do takiego tarcze i klocki nie kosztują ponad 20k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_scooby_ Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Mowa o A6 C5. Ma jeszcze RS6 C7 ale jeszcze w tym nie zdążył zajechać kompletu. Jak będzie wymieniał to rzucę kwotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogal93 Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Po dłuższym namyśle i analizie cen wolę wymienić hamulce k-sport na seryjne 4-tloczkowe z dobrymi klockami albo 6-tłoczkowe Brembo, pasujące do mojego modelu auta. Sądzę, że na moje potrzeby takie rozwiązanie wystarczy i dzięki temu nie będę się wpędzał w nadmierne koszty utrzymania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Zlote brembo maja 4 tloczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 I pamiętaj że przy zmianie na Brembo felgi też pewnie będziesz musiał zmienić Sprzedaj te k-sporty i za 2 tysie masz komplet 4tłoczka po odbudowie i nowe tarcze i klocki , do miasta starczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się