Skocz do zawartości

Impreza Wrx 2006 US, hamulce przód


rogal93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Pół roku temu kupiłem WRXa z 2006 roku, który przeszedł pare modyfikacji. Jedną z nich są zmienione hamulce przednie na 8-tłoczkowe k-sport. Uległy już zużyciu, jednak koszt tarcz i klocków jest dla mnie nie do przyjęcia (ponad 4000zł). Zamierzam wrócić do seryjnych rozmiarów hamulców, kupując dobrej jakości 6-tłoczkowe, za poradą mojego mechanika.

Stąd więc zwracam się z pytaniem do Was, czy ktoś posiada na sprzedaż używane jarzma i zaciski, dedykowane do posiadanej przeze mnie Imprezy? 

Ewentualnie będę wdzięczny, jeśli ktoś mi podsunie inne, równie sensowne rozwiązanie.

Edytowane przez rogal93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne hamulce WRX są 4 tłoczkowe a nie 6, to po pierwsze, więc mechanik trochę się nie orientuje chyba. Po drugie jak dla mnie to jest trochę pomyłka jeżeli chodzi o jakość hamowania. Nawet złote brembo z STI ledwo dają radę...

Zastanów się czy warto. K-sporty to bardzo fajne i wydajne hamulce, na nowych elementach pojeździsz bardzo długo. Kupując komplet zacisków, tarcz i klocków dobrej jakości z WRX wydasz niewiele mniej a jeżeli z STI to nawet więcej niż 4k i pogorszysz jakość hamowania. Chyba, że jeździsz dużo, nie uczestniczysz w pojeżdżawkach i nie zależy Ci na efektywności hamulców. Wtedy zamiana z uwagi na koszty eksploatacyjne uzasadniona.

 

P.S. Jak jesteś zdecydowany, to daj ogłoszenie w dziale kupię. Znacznie większa szansa, że ktoś się odezwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rogal93 napisał:

Jeżdżę mało, 10-15k km rocznie. Używam go tylko na drogach publicznych, póki co nie mam w planach zabaw torowych.

To tym bardziej zakupiłbym komplet nowych tarcz k-sport i zwykłych klocków. Tarcze starczą przy takiej jeździe na 8 lat a klocki conajmniej na 2-3.

Zachowując ten zestaw będziesz miał dodatkowy argument przy odsprzedaży auta ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wlasnie do jazdy wokol komina takie k-sporty, przynajmniej w wersji osmiotloczkowej (jakiej srednicy tam jest tarcza? pewnie zadne 17" sie nie mieszcza), to przerost formy nad trescia. Pytanie tez, jak takie aftermarketowe zaciski zniosa nasz klimat i sol na drodze?

Do normalnej jazdy w niemodyfikowanym WRXie seryjne hamulce sa wystarczajace. Nie kazdy katuje samochod na Ulezu albo z seryjnego WRXa chce zbudowac WRC. Jezdzac w miare przepisowo na drodze, to nawet na zwyklych klockach hamulca jest wystarczajaco. Jak komus malo, auto po remapie, itp., to mozna zalozyc lepsze klocki.

Koszt 4pot na przod: zaciski ok. 1000zl (z regeneracja), tarcze 400, klocki 200-600zl. Sumarycznie wyjdzie w porywach 2000, a tyle wezmiesz pewnie za swoje k-sporty, wiec wyjdziesz na 0 :) No i potem koszty serwisowania juz duzo nizsze.

Oczywiscie wszystko rozbija sie tu o koszty i zastosowanie auta. Czy dla tych k-sportow sa w ogole jakies "zwykle" klocki? I ile kosztuja w porownaniu do seryjnych hamulcow? A zestawy naprawcze ile kosztuja? Na pewno warto sie nad takim hamulcem zastanowic do upalania i to po szybkich torach. Ale do seryjnego auta tylko na ulice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K-sportów z klockami i tarczami na śmietnik nie sprzeda za 2000, chyba że ktoś nieświadomy kupi, nowy zestaw kosztuje koło 5k. Trzeba liczyć klocki i tarcze, z 3500, a cholera wie w jakim są stanie i czy nie wymagają regeneracji po latach, a zestaw naprawczy też kosztuje i za darmo się nie wymieni ;) Zestaw 330mm wchodzi na felgi 17". Te hamulce mają wiele problemów, nie są to monoblocki i podobno potrafią się "rozejść", wiele ludzi przestrzega przed pękniętymi dzwonami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, _scooby_ napisał:

 rogal93, dla pocieszenia powiem, że 4K za komplet to "nie drogo". Kolega ostatnio wymieniał tarcze i klocki w RS6 i wpakował ok. 20K :krecka_dostal:

Ojoj, to chyba zamienniki kupił, bo ceramika wyjdzie jakieś 2-3 razy drożej ;)

46 minut temu, mly96 napisał:

To sobie porównaj wartość rs6 do wartości wrx :)

Jakby porównywać nowe auta to mniej więcej proporcja w cenie części jest zachowana. Ale to trochę inny target jeżeli chodzi o klienta ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mly96 napisał:

To sobie porównaj wartość rs6 do wartości wrx :)

Zależy o którym rs6 jeszcze jest mowa;) bo takiego z 2002 roku za 50 tyś zł też już kupisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższym namyśle i analizie cen wolę wymienić hamulce k-sport na seryjne 4-tloczkowe z dobrymi klockami albo 6-tłoczkowe Brembo, pasujące do mojego modelu auta. Sądzę, że na moje potrzeby takie rozwiązanie wystarczy i dzięki temu nie będę się wpędzał w nadmierne koszty utrzymania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...