Jump to content
FanSub

Zestaw naprawczy - użycie, doświadczenia

Recommended Posts

Godzinę temu, goashi napisał:

wejdzie w dziurę jeszcze łatwiej

 

miesci sie idealnie

wg wlascicielki w kole jest wkladka z lewarem i kluczem do kol

takie przepisy w us

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry wszystkim!  Tak się przypadkiem składa, że mam drugie auto o takich samych wymiarach kół i opon, jak mój nowy XV, a jest to Mitsubishi Outlander.  Jest w nim pełnowymiarowe koło zapasowe.  Wybieram się na Subariadę na północ Rosji i zastanawiam się, czy nie zabrać ze sobą tego koła.  Wiem, że będzie zajmowało pół bagażnika, ale jedziemy tylko w 2 osoby.  Niezbyt wierzę w zestaw naprawczy, a z dostępnością assistance na Półwyspie Kolskim może być problem.

 

Jak będzie zachowywało się Subaru, jeśli założę w nim "niefirmowe" koło?  Jeśli to tylko lampka ciśnienia w oponach, to nie problem. Gorzej, jeśli coś jeszcze w tym aucie zgłupieje.  Podobne doświadczenie miałem po wymianie opon - przez kilka kilometrów samochód miał zmniejszoną moc, jakby słabsze wspomaganie kierownicy, ale szybko wszystko się samo unormowało.

 

Autoryzowany serwis Subaru twierdzi,  że opony i koła powinno się wymieniać tylko u nich (za jakieś kosmiczne pieniądze), ale to chyba gruba przesada....

 

 

 

Edited by PrzemQ

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, PrzemQ napisał:

mam drugie auto o takich samych wymiarach kół i opon,

 

A sprawdziłeś, czy na pewno wszystkie parametry felgi z Mitsu, poza rozmiarem, pasują do XV? Otwór centralny, ET i rozstaw śrub

 

44 minuty temu, PrzemQ napisał:

Jak będzie zachowywało się Subaru, jeśli założę w nim "niefirmowe" koło?

 

Dokładnie tak samo jak na "firmowym" ;) 

 

44 minuty temu, PrzemQ napisał:

Autoryzowany serwis Subaru twierdzi,  że opony i koła powinno się wymieniać tylko u nich (za jakieś kosmiczne pieniądze), ale to chyba gruba przesada....

 

Tylko jeżeli masz drugi komplet całych kół i zależy ci na przeprogramowaniu czujników ciśnienia, bo nie-ASO może mieć z tym problem. Przy zmianie samych opon albo jeżeli nie zależy ci na czujnikach, robisz gdziekolwiek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem przy okazji wymiany opon - koło od Mitsubishi nie pasuje do XV, niestety...

Według dealera, Subaru nie ma w nowym XV opcji koła zapasowego, nawet dojazdówki (w poprzednim modelu była).  Tutaj: https://www.dojazdowe.pl/pl/c/XV-2017-/1400 można jednak kupić 2 rodzaje dojazdówek to tego modelu.  Może ktoś ma już doświadczenia z tym sklepem?  Czy na pewno będzie to koło pasowało? Wyliczyłem, że na jednym kole średnica będzie mniejsza o 97 mm (-16%), a na drugim mniejsza o 30 mm (-4%).  Podobno różnica do 5 % nie ma znaczenia, na ile to prawda? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...