Jump to content
Ermenegildo

Forester SG - poziom płynu chłodniczego

Recommended Posts

Panowie. Zauważyłem, że w zbiorniczku obok akumulatora nie ma płynu. U dołu zbiorniczka jest napis LOW, u góry FUEL. Czy do tego zbiorniczka należy dolać płynu, jeżeli tak to do którego powyższego oznaczenia?

 

 

 

 

Edited by Ermenegildo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

,

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba dolać paliwa do napisu FUEL :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Ermenegildo napisał:

Panowie. Zauważyłem, że w zbiorniczku obok akumulatora nie ma płynu. U dołu zbiorniczka jest napis LOW, u góry FUEL. Czy do tego zbiorniczka należy dolać płynu, jeżeli tak to do którego powyższego oznaczenia?

 

 

 

 

Dolewasz do poziomu Full na zimnym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno Full na zimnym? Chyba na zimnym Low raczej a poziom Full powinien być wskazywany na gorącym raczej... 

Edited by irek200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lej śmiało do Full. To jest zbiornik przelewowy. Powyżej Full rozszerza się i zmieści się tam z 2 razy więcej płynu niż od zera do tego Full. Gdy silnik stygnie po jeździe powinno ci trochę z tego zbiorniczka pobrać do układu. Gdy ostrzej jedziesz i ciśnienie w układzie chłodzenia przekroczy wartość otwarcia zaworu w korku chłodnicy trochę płynu wyrzuci do zbiorniczka. I tak w kółko. No chyba, że (odpukać) dopadnie cię UPG to wtedy z płynem mogą dziać się cuda.

Pozdrawiam,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uruchamiasz silnik na minimum 5 minut (2000-3000 obr/min) , wyłączasz silnik i czekasz aż temperatura będzie ok 50-60 stopni Celsjusza. Jeżeli brakuje płynu to dopełniasz do znacznika FULL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie boże widzisz to i nie grzmisz

A na poważnie , czy będzie min, czy max nie ma znaczenia fizyka to wyrównuje, ważne jest tylko to żeby płyn był :)

 

Edited by Piowoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręcić korek zobacz czy masz płyn na chłodnicy. Jak nie ma i tam sprawdzić czy gdzieś nie cieknie lub upg.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ubywa może być też korek chłodnicy niesprawny - u mnie przez to płyn się sączył przy górnym wężu chłodnicy i nie wracał do zbiorniczka. Po wymianie korka jest ok.

Edited by Maszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...