Ermenegildo Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 (edytowane) Panowie. Zauważyłem, że w zbiorniczku obok akumulatora nie ma płynu. U dołu zbiorniczka jest napis LOW, u góry FUEL. Czy do tego zbiorniczka należy dolać płynu, jeżeli tak to do którego powyższego oznaczenia? Edytowane 14 Lipca 2018 przez Ermenegildo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Trzeba dolać paliwa do napisu FUEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 3 godziny temu, Ermenegildo napisał: Panowie. Zauważyłem, że w zbiorniczku obok akumulatora nie ma płynu. U dołu zbiorniczka jest napis LOW, u góry FUEL. Czy do tego zbiorniczka należy dolać płynu, jeżeli tak to do którego powyższego oznaczenia? Dolewasz do poziomu Full na zimnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 (edytowane) Na pewno Full na zimnym? Chyba na zimnym Low raczej a poziom Full powinien być wskazywany na gorącym raczej... Edytowane 14 Lipca 2018 przez irek200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Lej śmiało do Full. To jest zbiornik przelewowy. Powyżej Full rozszerza się i zmieści się tam z 2 razy więcej płynu niż od zera do tego Full. Gdy silnik stygnie po jeździe powinno ci trochę z tego zbiorniczka pobrać do układu. Gdy ostrzej jedziesz i ciśnienie w układzie chłodzenia przekroczy wartość otwarcia zaworu w korku chłodnicy trochę płynu wyrzuci do zbiorniczka. I tak w kółko. No chyba, że (odpukać) dopadnie cię UPG to wtedy z płynem mogą dziać się cuda. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dommarc Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 Uruchamiasz silnik na minimum 5 minut (2000-3000 obr/min) , wyłączasz silnik i czekasz aż temperatura będzie ok 50-60 stopni Celsjusza. Jeżeli brakuje płynu to dopełniasz do znacznika FULL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piowoj Opublikowano 14 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2018 (edytowane) Panie boże widzisz to i nie grzmisz A na poważnie , czy będzie min, czy max nie ma znaczenia fizyka to wyrównuje, ważne jest tylko to żeby płyn był Edytowane 14 Lipca 2018 przez Piowoj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasnyp Opublikowano 16 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2018 Odkręcić korek zobacz czy masz płyn na chłodnicy. Jak nie ma i tam sprawdzić czy gdzieś nie cieknie lub upg.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maszyn Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) Jak ubywa może być też korek chłodnicy niesprawny - u mnie przez to płyn się sączył przy górnym wężu chłodnicy i nie wracał do zbiorniczka. Po wymianie korka jest ok. Edytowane 23 Lipca 2018 przez Maszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Bardziej pesymistycznie może to być oring waterpipe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccdd Opublikowano 25 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2022 Zagadam w tym wątku. Forester SG 2.0 lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W dniu 15.07.2018 o 00:36, Piowoj napisał: Panie boże widzisz to i nie grzmisz A na poważnie , czy będzie min, czy max nie ma znaczenia fizyka to wyrównuje, ważne jest tylko to żeby płyn był Potwierdzam Zawsze na zimno lalem tyle, zeby widziec poziom plynu. Na cieplo oczywiscie bylo go wiecej, ale na cieplo nie dolewalem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybakmj Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 (edytowane) 14 godzin temu, ccdd napisał: Zagadam w tym wątku. Forester SG 2.0 lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa. Pytanie,czy ten co wymieniał,dobrał dobrą chłodnicę. Bo do automatu idzie inna,do turbo inna,do manualu inna,do 2.0N/A inna. Korek też lubi popsocić. Mi już "fachowiec",wróżył uszczelkę głowicy,a to był korek za parę groszy. Też mi wywalało płyn ze zbiorniczka,nawet bez dużego obciążenia w trasie. Edytowane 26 Października 2022 przez rybakmj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccdd Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Kupiłeś korek oryginalny czy zamiennik? O takim samym oznaczeniu kPa jak oryginał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcino Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 (edytowane) Mam Subaru Forester II z 2017, benzyna 2.0, gdzie Wy widzicie ten poziom LOW/FULL ?? Wyczyściłem z zew. zbiornik z wodą, na ile mogłem, ale tego poziomu low/full nijak nie widzę Z której strony on jest?? Odkręciłem korek, zajrzałem, ale wody też nie widzę, ale zbiornik jakos tak sie zwęrza i zawija że dna nie widać. Jak na oko, podleje pod korek to nic sie nie stanie? Mam płyn do chłodnic PRESTONE w garażu, jego bym uzył. Edytowane 16 Stycznia 2023 przez marcino Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 (edytowane) Tam jest badziewne rozwązanie... ;-) Lejesz tak długo aż zobaczysz w przewężeniu płyn, jak się zagrzeje to się podniesie. Jak nadal będzie mało, to trochę dolejesz na ciepłym. Edytowane 16 Stycznia 2023 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 Wyglowałem. Wygląda jak na zdjęciu. Zasada jest taka. Na zimnym dolewasz płynu do chłodnicy do pełna. Później reszte do max do zbiornika. Po jakiejś jeździe jak ostygnie. Dolewasz do zbiornika do max. Jeśli będzie za dużo płynu to Ci go wyrzuci przez ten czarny którki wężyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 Ja miałem inny, większy szerszy u góry i chyba bez krótkiego wężyka, za to z długim pod korek chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcino Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 dzieki Panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 37 minut temu, artaa napisał(a): Ja miałem inny, większy szerszy u góry i chyba bez krótkiego wężyka, za to z długim pod korek chłodnicy. Taki znalazłem w Googlach jako pasujący do Forka po 2012 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 Czyli nie SG, no to wszystko OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się