Skocz do zawartości

Forester SG - poziom płynu chłodniczego


Ermenegildo

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Ermenegildo napisał:

Panowie. Zauważyłem, że w zbiorniczku obok akumulatora nie ma płynu. U dołu zbiorniczka jest napis LOW, u góry FUEL. Czy do tego zbiorniczka należy dolać płynu, jeżeli tak to do którego powyższego oznaczenia?

 

 

 

 

Dolewasz do poziomu Full na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej śmiało do Full. To jest zbiornik przelewowy. Powyżej Full rozszerza się i zmieści się tam z 2 razy więcej płynu niż od zera do tego Full. Gdy silnik stygnie po jeździe powinno ci trochę z tego zbiorniczka pobrać do układu. Gdy ostrzej jedziesz i ciśnienie w układzie chłodzenia przekroczy wartość otwarcia zaworu w korku chłodnicy trochę płynu wyrzuci do zbiorniczka. I tak w kółko. No chyba, że (odpukać) dopadnie cię UPG to wtedy z płynem mogą dziać się cuda.

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uruchamiasz silnik na minimum 5 minut (2000-3000 obr/min) , wyłączasz silnik i czekasz aż temperatura będzie ok 50-60 stopni Celsjusza. Jeżeli brakuje płynu to dopełniasz do znacznika FULL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie boże widzisz to i nie grzmisz

A na poważnie , czy będzie min, czy max nie ma znaczenia fizyka to wyrównuje, ważne jest tylko to żeby płyn był :)

 

Edytowane przez Piowoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ubywa może być też korek chłodnicy niesprawny - u mnie przez to płyn się sączył przy górnym wężu chłodnicy i nie wracał do zbiorniczka. Po wymianie korka jest ok.

Edytowane przez Maszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Zagadam w tym wątku. Forester SG 2.0 lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2018 o 00:36, Piowoj napisał:

Panie boże widzisz to i nie grzmisz

A na poważnie , czy będzie min, czy max nie ma znaczenia fizyka to wyrównuje, ważne jest tylko to żeby płyn był :)

 

Potwierdzam

Zawsze na zimno lalem tyle, zeby widziec poziom plynu. Na cieplo oczywiscie bylo go wiecej, ale na cieplo nie dolewalem

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ccdd napisał:

Zagadam w tym wątku. Forester SG 2.0 lpg. Chłodnica wymieniona parę miesięcy temu. W lecie na autostradzie v max 140 km/h przy włączone klimie po około 80 km wzrasta temperatura silnika i wywala płyn z chłodnicy. Wentylatory sprawne, włączają się. Dla porównania także lato bez klimy, z dociążoną mocno przyczepką, dłuższa trasa nie ma problemu. Początkowo myślałem, że wodę wywala dołem chlodnicy, ale zauważyłem także mokre przy korku na chłodnicy, konkretnie koło węża od zbiorniczka wyrównawczego. Doktor wlany nie pomógł. Ktoś przerabiał coś podobnego? Chłodnice zmieniał poprzedni właściciel. Mechanik twierdzi, że może jest źle dobrany zamiennik jeśli chodzi o pojemność i parametry. Pada też teoria korka metalowego. Nadmieniam, że płyn nie pojawia się w oleju, nie ma objawów typowych dla uszczelki. Na co dzień, gdy nie jeżdżę autostradą w przy wysokich temperaturach z klimą tylko użytkuje ac po normalnych drogach to płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa.

Pytanie,czy ten co  wymieniał,dobrał dobrą chłodnicę. Bo do automatu idzie inna,do turbo inna,do manualu inna,do 2.0N/A  inna.

Korek też lubi popsocić. Mi już "fachowiec",wróżył uszczelkę głowicy,a to był korek za parę groszy.

Też mi wywalało płyn ze zbiorniczka,nawet bez dużego obciążenia w trasie.

Edytowane przez rybakmj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam Subaru Forester II z 2017, benzyna 2.0, gdzie Wy widzicie ten poziom LOW/FULL ?? Wyczyściłem z zew. zbiornik z wodą, na ile mogłem, ale tego poziomu low/full nijak nie widzę :( Z której strony on jest??

Odkręciłem korek, zajrzałem, ale wody też nie widzę, ale zbiornik jakos tak sie zwęrza i zawija że dna nie widać. Jak na oko, podleje pod korek to nic sie nie stanie? Mam płyn do chłodnic PRESTONE w garażu, jego bym uzył.

Edytowane przez marcino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest badziewne rozwązanie... ;-)

 

Lejesz tak długo aż zobaczysz w przewężeniu płyn, jak się zagrzeje to się podniesie.

 

Jak nadal będzie mało, to trochę dolejesz na ciepłym.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglowałem. Wygląda jak na zdjęciu. Zasada jest taka. Na zimnym dolewasz płynu do chłodnicy do pełna. Później reszte do max do zbiornika. Po jakiejś jeździe jak ostygnie. Dolewasz do zbiornika do max. Jeśli będzie za dużo płynu to Ci go wyrzuci przez ten czarny którki wężyk.

Zbiornik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...