Skocz do zawartości

Pilny temat przed urlopem. Luzy zaworowe?


bzzoin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Pacjent to Legacy 2.0 Dohc z silnikiem Ej20f, przebieg to 177 tkm, LPG założone przy przebiegu 134 tkm i regularnie serwisowane co 10 tkm. 

Wczoraj przy obrotach pod 3 tyś na czwartym biegu przy lekkim przyśpieszeniu zaczęło szarpać ale po szybkim przełączeniu na benzynę szarpanie ustąpiło i nie wróciło po ponownym przejściu na gaz. 

Po kolejnym uruchomieniu instalacja zasygnalizowała konieczność wykonania przeglądu i wymiany filtrów. W ostatnie 4 miesiące zrobiłem 10 tkm.

Gazownik wymienił filtry ale powiedział że są luzy do zrobienia bo podciśnienie na kolektorze ssącym wynosi 38. Niestety nie pamiętam o jakie jednostki chodzi. Wcześniej to podciśnienie wynosiło 35. Poza tym  szarpaniem z wczoraj nie było żadnych niepokojących objawów. Dzisiaj nawet przed wymianą filtrów szarpania nie było.

W najbliższy wtorek czeka mnie wyjazd na urlop i niestety nie zdążę nawet sprawdzić tych luzów przed wyjazdem. Gazownik powiedział że to wyższe podciśnienie może być spowodowane nieszczelnością ale nie da się tego potwierdzić bez kontroli luzów.

W perspektywie mam do zrobienia w czasie urlopu ok 2 tkm.

No i teraz pytania- czy przy tym co napisałem zrobię te 2 tkm bez wypalenia gniazd? Czy pomoże tu jakiś konkretny styl jazdy bądź jazda na beznynie?

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Chodzi idealnie. Zero falowania, na luzie około 700 obr/min,  przy klimie tylko obroty są  wyższe. Odpala bez bez problemu, przyspiesza tak jak wcześniej, dolewka oleju była minimalna-  chyba tysiąc km przed wymianą poziom był na na bagnecie bliżej minimum niż środka podziałki. 

Jest ktoś w stanie wytłumaczyć o co chodzi z tym podciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, bzzoin napisał:

Dzięki. Chodzi idealnie. Zero falowania, na luzie około 700 obr/min,  przy klimie tylko obroty są  wyższe. Odpala bez bez problemu, przyspiesza tak jak wcześniej, dolewka oleju była minimalna-  chyba tysiąc km przed wymianą poziom był na na bagnecie bliżej minimum niż środka podziałki. 

Jest ktoś w stanie wytłumaczyć o co chodzi z tym podciśnieniem?

przy szczelnych zaworach i prawie zamkniętej przepustnicy podciśnienie na biegu jałowym utrzymuje się na określonym poziomie. Wg Twojego gazownika był to poziom 0.35 bara.

czyli o jakieś 0.65 bar mniej niz ciśnienie atmosferyczne. Gdy wciśniesz gaz przepustnica otwiera się i podciśnienie w kolektorze spada dążąc do 1 bar. Niemalże zrównuje się z ciśnieniem atmosferycznym bo może swobodnie wyrównać się z nim przez otwartą przepustnicę. Wynosi wtedy ok 1 bar. po ponownym odpuszczeniu pedału gazu rośnie. rośnie najbardziej gdy np puścisz gaz przy hamowaniu silnikiem. wg mnie rożnica na poziomie 0,03 bara może być błędem pomiaru czujnika podcisnienia będącego częścią instalacji lpg albo wynikać z tysiąca innych przyczyn (nie koniecznie będących patologią) niż podparte zawory.

 

 

Edytowane przez mironig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mironig za fachowe wyjaśnienie. W czasie poprzednich czterech przeglądów to podciśnienie zawsze wskazywało 0.35 bara i już przy pierwszym przeglądzie gazownik zwrócił uwagę że ta wartość mieści się w normie ale jest na styk co wydało mi się dziwne przy tym silniku i niskim po przebiegu na gazie. 

Sprawdzę te zawory na spokojnie po urlopie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasem nie ma jakiejś drobnej nieszczelności w kolektorze dolotowym? Wówczas też podciśnienie będzie nieco wyższe. Może jakieś podciśnienie spadło/sparciało.

Twój Legaś ma skrzynię AT czy MT? Przy AT również podciśnienie jest nieco wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, Paulus napisał:

A czy czasem nie ma jakiejś drobnej nieszczelności w kolektorze dolotowym? Wówczas też podciśnienie będzie nieco wyższe. Może jakieś podciśnienie spadło/sparciało.

Twój Legaś ma skrzynię AT czy MT? Przy AT również podciśnienie jest nieco wyższe.

Skrzynię manualną mam. Czy tą nieszczelność da się łatwo ustalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mironig napisał:

dziś z własnej ciekawości sprawdzę jakie podciśnienie panuje w moim kolektorze na wolnych obrotach na lpg. jeżeli dobrze pamiętam to też jest w granicach 0,35.

Czym sprawdzasz? Torque?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, WOJO napisał:

Czym sprawdzasz? Torque?

 

interfejsem do lpg.

 

Bo mowa tu o wartości odczytywanej przez czujnik podciśnienia lpg.

 

w niektórych autach ECU nie ma swojego czujnika podciśnienia. w subaru nie wiem. Jeszcze nie potrzebowałem tej informacji i nie zgłębiłem odpowiednio tematu.

Bez włączonej klimy również mam map na poziomie 0,34-0,35.

Pozdrawiam

Na rozgrzanym silniku 0.28-0.29

Edytowane przez mironig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2018 o 22:10, bzzoin napisał:

 

Skrzynię manualną mam. Czy tą nieszczelność da się łatwo ustalić?

Ok. Ustalenie nieszczelności jest dość proste, wystarczy wszystkie podciśnienia przyłączone do kolektora spryskać np. zmywaczem do hamulców. Przy nieszczelności powinny delikatnie podnieść się obroty biegu jałowego. Ahg, sprawdzamy nieszczelność przy uruchomionym silniku.

8 godzin temu, mironig napisał:

interfejsem do lpg.

 

Bo mowa tu o wartości odczytywanej przez czujnik podciśnienia lpg.

 

w niektórych autach ECU nie ma swojego czujnika podciśnienia. w subaru nie wiem. Jeszcze nie potrzebowałem tej informacji i nie zgłębiłem odpowiednio tematu.

Bez włączonej klimy również mam map na poziomie 0,34-0,35.

Pozdrawiam

Na rozgrzanym silniku 0.28-0.29

 

Każde Subaru ma czujnik podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mironig napisał:

Bez włączonej klimy również mam map na poziomie 0,34-0,35.

Na rozgrzanym silniku 0.28-0.29

To chyba muszę się bliżej przyjrzeć, bo o ile wierzyć odczytom z Torque, mam wartość 0,22 bara.

Nie ukrywam, że nigdy się tym specjalnie nie interesowałem. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem jest to zależne od wielu czynników. Chociażby od wartości prędkości obrotowej na biegu jałowym. Pojemności silnika. Czystości filtra powietrza (im bardziej zanieczyszczony tym podciśnienie bardziej w kierunku 0. itd.

Fakt. Już do tego doszedłem.

 
Każde Subaru ma czujnik podciśnienia.
To chyba muszę się bliżej przyjrzeć, bo o ile wierzyć odczytom z Torque, mam wartość 0,22 bara.
Nie ukrywam, że nigdy się tym specjalnie nie interesowałem.
W torque u mnie jest ok 0,03 bar niższe niż w odczycie czujnika LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2018 o 13:51, mironig napisał:

interfejsem do lpg.

 

Bo mowa tu o wartości odczytywanej przez czujnik podciśnienia lpg.

 

w niektórych autach ECU nie ma swojego czujnika podciśnienia. w subaru nie wiem. Jeszcze nie potrzebowałem tej informacji i nie zgłębiłem odpowiednio tematu.

Bez włączonej klimy również mam map na poziomie 0,34-0,35.

Pozdrawiam

Na rozgrzanym silniku 0.28-0.29

Ja tą wartość 0,38 miałem już na rozgrzanym silniku po przejechaniu około 15 km. Na zimnym nigdy tej wartości nie sprawdzałem.

Urlop z przyczyn osobistych musiałem przełożyć. Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę ze Śląska do Warszawy i nie było żadnych problemów, te szarpanie sprzed wymiany filtrów do LPG nie wróciło. 

Sprawdzę ewentualną nieszczelność po powrocie z Warszawy i zobaczę wtedy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mechanik powiedział mi że jeśli nie ma falowania obrotów to nieszczelność można wykluczyć i że nie ma sensu grzebać przy aucie jeśli nie ma żadnych niepokojących objawów. Jak na razie od ostatniej wizyty u gazownia przejechałem ok 6 tkm i dalej nic się nie dzieje. Napiszę co z tą wartością podciśnienia za 4 tkm po kolejnym serwisie instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...