Skocz do zawartości

EJ205 wytrzymałość


Frog91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zrobiony zawias, hamulce i wrzucone 6mt do mojego wrxa, które jest wystrojone na 270km. Moje pytanie to ile wytrzymuje seria ej205?? Na ile to można wystroić na innym turbo i wtryskach aby nie zbierać korb z ziemi? Fajnie gdyby ktoś podał rzetelne przykłady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sikooo11 napisał:

280km do 300 to już są raczej granice 

na seryjnym td04 tyle nie zrobi, więc pojawiają się koszty, zrobi 300KM i będzie robił silnik, kolejny koszt ;)

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mly96 napisał:

na seryjnym td04 tyle nie zrobi, więc pojawiają się koszty, zrobi 300KM i będzie robił silnik, kolejny koszty ;)

To fakt dlatego mówie granica lepiej kupić od razu STi lub wyłożyć na silnik w sumie skrzynie już ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu tak straszycie kolege, macie jakies wlasne doswiadczenia z eksplodujacymi ej205? 

Ja ostatnio skladam silnik w popularnym na tym forum warsztacie i ich opinia byla taka, ze do 320KM nie ma sensu ruszac nic w silniku (w sensie wymiany na mocniejsze), bo seria spokojnie podola - o ile jest w dobrym stanie. W zajechanym silniku zawsze jest ryzyko obrocenia panewki.

Turbo, wtryski i IC z STI i dobrze zroiony remap i ej205 spokojnie ma dac rade.

W przypadku ej205 nalezy raczej ograniczac moment (korby najslabszym ogniwem), ale 400Nm powinny przyjac bez problemu.

W UK mowi sie o bezpiecznych limitach silnika ej205 na poziomie 350KM/450Nm.

Najslabszym ogniwem w przypadku WRXa jest skrzynia. Kolega ten problem juz rozwiazal, wiec nie wiem czemu mialby nie zakladac wiekszego turbo. 

Frog91 popytaj w miejscach gdzie buduja i stroja te silniki. A jak dowiesz sie czegos, to napisz tutaj i podziel sie z nami :)

 

W dniu 1.07.2018 o 11:21, mly96 napisał:

na seryjnym td04 tyle nie zrobi, więc pojawiają się koszty, zrobi 300KM i będzie robił silnik, kolejny koszt ;)

Przeciez kolega pisze, ze chce zmienic turbo na wieksze..

 

W dniu 1.07.2018 o 09:23, Sikooo11 napisał:

280km do 300 to już są raczej granice 

Seryjny ej255 jak Twoj lubi kleknac i przy seryjnej mocy (co innego po "drobnych" usprawnieniach), ale kolega pyta o ej205..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, uxon napisał:

Nie wiem czemu tak straszycie kolege, macie jakies wlasne doswiadczenia z eksplodujacymi ej205? 

Ja ostatnio skladam silnik w popularnym na tym forum warsztacie i ich opinia byla taka, ze do 320KM nie ma sensu ruszac nic w silniku (w sensie wymiany na mocniejsze), bo seria spokojnie podola - o ile jest w dobrym stanie. W zajechanym silniku zawsze jest ryzyko obrocenia panewki.

Turbo, wtryski i IC z STI i dobrze zroiony remap i ej205 spokojnie ma dac rade.

W przypadku ej205 nalezy raczej ograniczac moment (korby najslabszym ogniwem), ale 400Nm powinny przyjac bez problemu.

W UK mowi sie o bezpiecznych limitach silnika ej205 na poziomie 350KM/450Nm.

Najslabszym ogniwem w przypadku WRXa jest skrzynia. Kolega ten problem juz rozwiazal, wiec nie wiem czemu mialby nie zakladac wiekszego turbo. 

Frog91 popytaj w miejscach gdzie buduja i stroja te silniki. A jak dowiesz sie czegos, to napisz tutaj i podziel sie z nami :)

 

Przeciez kolega pisze, ze chce zmienic turbo na wieksze..

 

Seryjny ej255 jak Twoj lubi kleknac i przy seryjnej mocy (co innego po "drobnych" usprawnieniach), ale kolega pyta o ej205..

Gdyby dało się robić bezpieczne 350/450 na seryjnym ej205 to po co komu w ogóle ej207? Tyle ludzi kuje ej207 żeby mieć bezpieczne 350KM, a tu się okazuje, że trzeba było kupić wrx, a nie sti.... :biglol:
Co zrobi jego sprawa, tak czy inaczej chęć zwiększenia mocy pociąga za sobą spore koszty. Wielu się przekonało, że najtaniej jest kupić STI. Zwiększy moc to na bank padnie skrzynia, swap na 6mt kosztuje tyle co remont silnika, niech trafią się obie te nieszczęśliwe opcje to zamiast dołożyć 20-30k do STI będzie dalej grzebał w gó..nie

Edytowane przez mly96
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty w ogole przeczytales o co zapytal autor tematu? Czy z automatu masz jedna odpowiedz na kazde pytanie?

Wiadomo, ze najlepiej kupic STI i generalnie modzenie WRXa sie w ogole nie oplaca, z reszta zaden tuning sie nie oplaca i tu pelna racja, finansowo zawsze lepiej wyjdziesz kupujac STI, bo za nawet porzadne mody WRXa przy odsprzedazy odzyskasz tylko ulamek nakladow.

Ale z tego co pisze autor, jego WRX jest juz znacznie poprawiony wzgledem serii: 

W dniu 30.06.2018 o 19:41, Frog91 napisał:

Witam, mam zrobiony zawias, hamulce i wrzucone 6mt do mojego wrxa, które jest wystrojone na 270km.

 

Jak juz wczesniej pisalem, najdrozszy element ukladanki, a zarazem najslabsze ogniwo zostalo juz wyeliminowane. Majac skrzynie, hamulce i zawias z sti, dlaczego nie mialby wrzucic turbo z sti?

Oczywiscie zawsze trzeba miec w pogotowiu kase na remont silnika w razie jakby zastukala panewka. Ale jesli autor jest w miare pewny swojego motoru, to ryzyko jest niewielkie.

Ja nie doradzam, ze ma celowac w takie kreski i jak pisalem, sa to informacje wyczytane (numerki z pewniejszych zrodel podalem kawalek wczesniej) i nie namawiam, zeby w takie celowac, ale chce pokazac, ze nie wszyscy sa tak paranoicznie nastawieni do tych silnikow jak np. ty. Wystarczy spojrzec po tematach na forum, jak ludzie laduja "kucizne" w aucie do jazdy po bulki - przeciez kazdy pisze, ze te subarowe silniki takie slabe, to kazdy chce je "wzmacniac", zeby nie bac sie miec ogromnej mocy 280KM... 

 

Wedlug mnie:

- oplaca sie zrobic decat, pompe i remap na 270KM - bo to sa niewielkie koszty i jest bezpiecznie dla skrzyni;

- jak chce sie wiecej to turbo, wtryski, ic STI i mozna uderzac w 320-330KM (ew. hybrydowe turbo i 300-310KM)- na seryjnej skrzyni to juz proszenie sie o problemy; ale to autor juz ma  mocniejsza skrzynie;

- 350+ w WRX nie ma sensu, chocby z tego wzledu, ze tak duze turbo bedzie juz strasznie pozno wstawalo, silnik jest juz gdzies poza bezpiecznym limitem, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapytałem się co by było lepsze lub tańsze. Zapytałem o wytrzymałość ej205 i prosiłem o odpowiedzi ludzi, którzy w takie coś uderzali. Trudno żebym sprzedał auto, które nie jest zgnite i wszystko mam ogarnięte, a do pełnego szczęścia brakuje mi tylko troszkę więcej mocy. Na tematy hamulce skrzynia itp dość się naczytałem ponieważ posiadam je już od 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik 300KM-320KM powinien znieść, ale zależy to od tego jak mocno będziesz wykorzystywał. Jeżeli będzie to kilka mocnych przyspieszeń to OK, ale jak ma być upalanie 30 min, to IMHO otwarty blok może tego nie wytrzymać.

Ile Nm masz obecnie i przy jakich obrotach, bo to też ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...