Skocz do zawartości

zerwane śruby konwertera momentu w cvt


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyn ściętych śrub łączących konwerter momentu skrzyni cvt z flex plate. Czy są to częste przypadki ? Czy możliwe, że prawidłowo dokręcone śruby, uległy ścięciu przez silnik 2.0 D 150 KM ? 

 

Proszę o pomoc. 

a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak - podczas jazdy stałą prędkością (tempomat) 130 km/h autostradą z rodziną nastąpił hałas, krótkotrwałe podwyższenie obrotów i wygaśnięcie silnika.  W ASO stwierdzono ścięcie śrub łączących konwerter mocy skrzyni cvt z silnikiem (poprzez flex-plate) . Poprzedni właściciel auta zapewniał, ze w skrzyni wymieniono wcześniej kłopotliwy wałek/łożysko (nie pamiętam co to było), ale w każdym razie ASO ingerowało w połączenie skrzyni/silnika krótko przed tym zdarzeniem. Nasuwa się więc pytanie czy  ta usterka jest szerzej znana forumowiczom, czy awaria nastąpiła na skutek wadliwej naprawy - czyli nieprawidłowego dokręcenia (ze złym momentem) lub użycia tych samych śrub (podobno w niektórych rozwiązaniach nie powinno się ich drugi raz stosować). Śruby (oryginalne) nie są dostępne ani w Polsce ani w Europie co nasuwa wniosek, że moja awaria jest jedną z niewielu i może być spowodowana z któregoś z w/w powodów. Mam nadzieję, że teraz jaśniej. 

 

pzdr

a

Edytowane przez ARCHIEANT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ARCHIEANT napisał:

Sprawa wygląda tak - podczas jazdy stałą prędkością (tempomat) 130 km/h autostradą z rodziną nastąpił hałas, krótkotrwałe podwyższenie obrotów i wygaśnięcie silnika.  W ASO stwierdzono ścięcie śrub łączących konwerter mocy skrzyni cvt z silnikiem (poprzez flex-plate) . Poprzedni właściciel auta zapewniał, ze w skrzyni wymieniono wcześniej kłopotliwy wałek/łożysko (nie pamiętam co to było), ale w każdym razie ASO ingerowało w połączenie skrzyni/silnika krótko przed tym zdarzeniem. Nasuwa się więc pytanie czy  ta usterka jest szerzej znana forumowiczom, czy awaria nastąpiła na skutek wadliwej naprawy - czyli nieprawidłowego dokręcenia (ze złym momentem) lub użycia tych samych śrub (podobno w niektórych rozwiązaniach nie powinno się ich drugi raz stosować). Śruby (oryginalne) nie są dostępne ani w Polsce ani w Europie co nasuwa wniosek, że moja awaria jest jedną z niewielu i może być spowodowana z któregoś z w/w powodów. Mam nadzieję, że teraz jaśniej. 

 

Bardzo prosimy o przesłanie (wiadomości do DT) szerszych informacji dotyczących tego zdarzenia (VIN samochodu, w jakim ASO i kiedy była wykonywana naprawa)

 

pozdr

DT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...