Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

25 minut temu, aflinta napisał(a):

Osiągnięcie pierwszej setki bardziej ogranicza trakcja niż opór powietrza.

 

Prawda to.

Jednakowoż warto zwrócić uwagę, że w naszym spalinowym świecie był to zawsze teren zarezerwowany dla super i hyper carów, a w elektrycznym wstępują do niego pick upy, suvy , sedany i inne Kie.

I o tym pisałem wcześniej, podając przykład przyspieszenia, który coś mówi o tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. To kwestia momentu obrotowego i jego przeniesienia na koła. W przypadku silnika spalinowego wymaga skomplikowanych konstrukcji skrzyni biegów i sprzęgieł by z jednego silnika rozłożyć całość na przynajmniej dwa, a najlepiej cztery koła. Dodatkowo jesteśmy ograniczeni niskim momentem przy niskich obrotach silnika, więc trzeba go kręcić wyżej, mieć sprężarki albo bardzo dużą pojemność (albo jedno i drugie).

Elektryk przy tym jest prymitywny w swojej prostocie (choć nie w technologii materiałowej), banalnie się go integruje z resztą auta, jego masa jest zaskakująco niska.

Oczywiście coś za coś :) Akumulator waży bardzo dużo i w zasadzie to był jeden z powódow dlaczego elektryki przegrały sto lat temu z autami spalinowymi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adi napisał(a):

 

 

 

Prawda to.

Jednakowoż warto zwrócić uwagę, że w naszym spalinowym świecie był to zawsze teren zarezerwowany dla super i hyper carów, a w elektrycznym wstępują do niego pick upy, suvy , sedany i inne Kie.

Cytując to co zasłyszałem od kierowcy MPK "I pamiętaj, że Jelcz jest dłuższy od Autosanu" :upside-down-face_1f643-small:jak słowo daję 'tak było, nie zmyślam' :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny samochodów wystrzeliły do góry w ostatnim roku.

Tymczasem Tesla ogłosiła obniżki o kilkadziesiąt tysięcy i nawet wysłała wiadomość do klientów, którzy zamówili w wyższej cenie, że wprowadzają "aktualizację" ceny ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 20:42, Adi napisał(a):

 

 

 

Prawda to.

Jednakowoż warto zwrócić uwagę, że w naszym spalinowym świecie był to zawsze teren zarezerwowany dla super i hyper carów, a w elektrycznym wstępują do niego pick upy, suvy , sedany i inne Kie.

I o tym pisałem wcześniej, podając przykład przyspieszenia, który coś mówi o tym kierunku.

A w dzisiejszym świecie czas tankowania/ładowania :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi napisał(a):

Ceny samochodów wystrzeliły do góry w ostatnim roku.

Tymczasem Tesla ogłosiła obniżki o kilkadziesiąt tysięcy i nawet wysłała wiadomość do klientów, którzy zamówili w wyższej cenie, że wprowadzają "aktualizację" ceny ;) 

Tesli również wystrzeliły, więc mają z czego schodzić :P

Najtańsza po obniżkach i tak 20 tys droższa niż 1,5 roku temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Zyzol napisał(a):

Tesli również wystrzeliły, więc mają z czego schodzić :P

Najtańsza po obniżkach i tak 20 tys droższa niż 1,5 roku temu

 

Jasne, ale trzeba przyznać, że ruch w dół w dzisiejszych czasach, nie jest typowy ;) 

 

7 godzin temu, Durbos napisał(a):

A w dzisiejszym świecie czas tankowania/ładowania :biglol:

 

Zdecydowana większość właścicieli elektryków w PL nie widuje publicznych ładowarek i nie zna czegoś takiego, jak czas ładowania na nich. Pozostali w większości doświadczają tego "dyskomfortu" maksymalnie kilka razy w roku. I pewnie jakiś promil podróżników, którzy często to robią, ale oni zapewne się jeszcze z tego cieszą. ;) 

Edytowane przez Adi
powtórzenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Adi napisał(a):

Zdecydowana większość właścicieli elektryków w PL nie widuje publicznych ładowarek i nie zna czegoś takiego, jak czas ładowania na nich.


Dokładnie. Ale wszyscy inni wiedzą lepiej, jak bardzo jest to  dla tychże użytkowników uciążliwe, traumatyczne i drogie.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał(a):

Jasne, ale trzeba przyznać, że ruch w dół w dzisiejszych czasach, nie jest typowy ;) 

Oczywiście, ruch pozytywny. Pytanie jak długo te ceny się utrzymają i czy będzie jakakolwiek reakcja pozostałych producentów.

Nietypowy jest również czas oczekiwania ;)

 

9C867188-1D17-446F-A422-02A3DDEAEF86.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy większość czy mniejszość, ale u mnie na wiosce jest z 10 miejsc ładowania i regularnie widuje na nich ładujące się samochody w których siedzą ludzie klikając coś w ekranie, z gazetą, czy w telefonie. Wiec z lokalnego podwórka widzę to jednak odmiennie niż ładujących się na publicznych stacjach okazjonalnie.

A mieszkam na wiosce gdzie jednak większość ma swój kawałek ziemi i miejsce na/przy posesji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, radekk napisał(a):

Nie wiem czy większość czy mniejszość, ale u mnie na wiosce jest z 10 miejsc ładowania i regularnie widuje na nich ładujące się samochody w których siedzą ludzie klikając coś w ekranie, z gazetą, czy w telefonie. Wiec z lokalnego podwórka widzę to jednak odmiennie niż ładujących się na publicznych stacjach okazjonalnie.

A mieszkam na wiosce gdzie jednak większość ma swój kawałek ziemi i miejsce na/przy posesji.

Może kwestia kosztów? Z domowej ładowarki pracodawca nie zwraca kasy, a na komercyjną jest odpowiednia karta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał(a):

Może kwestia kosztów? Z domowej ładowarki pracodawca nie zwraca kasy, a na komercyjną jest odpowiednia karta.

możliwe. Jednak niezależnie od przyczyny, ja wcale nie widzę tego na zasadzie że ci właściciele elektryków od święta korzystają z tych publicznych.

 

Osobiście mając elektryka i nie jako jedyny samochód, faktycznie bym używał jak podane wyżej przykłady i sporadycznie musiał się gdzieś ładować przedłużając ów postój, a na dalsze trasy zazwyczaj i tak bym jeździł czymś spalinowym. Tylko mnie faktycznie zastanawia że tak często widuję powyższe sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 21:09, aflinta napisał(a):

Elektryk przy tym jest prymitywny w swojej prostocie (choć nie w technologii materiałowej), banalnie się go integruje z resztą auta, jego masa jest zaskakująco niska.

Oczywiście coś za coś :) Akumulator waży bardzo dużo i w zasadzie to był jeden z powódow dlaczego elektryki przegrały sto lat temu z autami spalinowymi.

 

niektóre baterie nowego typu - które będą podstawą większości "zwykłych elektryków" w najbliższych latach są ciut lżejsze i dają możliwość ładowania do 100% bez znaczącej degradacji - czyli mamy kolejną obniżkę masy 1. ciut lżejsza 2. 20% pojemności ciągle użytkowej

oczywiście są też znacząco tańsze 

mniej się sprawdzają w pojazdach gdzie potrzeba szybkiego rozładowania pełną mocą

 

W dniu 12.01.2023 o 21:09, aflinta napisał(a):

Zgadzam się. To kwestia momentu obrotowego i jego przeniesienia na koła. W przypadku silnika spalinowego wymaga skomplikowanych konstrukcji skrzyni biegów i sprzęgieł by z jednego silnika rozłożyć całość na przynajmniej dwa, a najlepiej cztery koła. Dodatkowo jesteśmy ograniczeni niskim momentem przy niskich obrotach silnika, więc trzeba go kręcić wyżej, mieć sprężarki albo bardzo dużą pojemność (albo jedno i drugie).

 

dodatkowo w pełnym BEV dostępna jest wielokrotnie wyższa częstotliwość kontrolowania momentu na kołach 

dokładnych danych nie pamiętam ale powiedzmy ze jest to 60 Hz vs. 600Hz 

 

okolice 3 sekund na suchym asfalcie to już żaden problem teraz pracuje się na 2 sekundach lub nieco niżej :) które chyba jest bardziej fetyszem jak codzienną potrzebą

 

zresztą Tesla S Plaid wystarczy żeby doświadczyć tej "abstrakcji"

 

głośnie = wolne

ciche = szybkie 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 12:13, Adi napisał(a):

We wczorajszym Raporcie TVN Turbo pokazali supercara sięgającego mi chyba do pasa, zapewne niemal niewidzącego powietrza, które przecina, z upakowanym zylionem koni w supernowoczesnej technice. Deklarowane przyspieszenie 0-100 nieco poniżej 3 s.

Po czym pokazali coś znacznie większego, tak ze 4 razy wyższego, kloca o aerodynamice cegłówki, tylko z elektrycznymi silnikami.

Jak pewnie się domyślacie- przyspieszenie 0-100 oczywiście 3 sekundy.

 

 

jest to marka superaut stworzona przez chiński BYD - jako ciekawostkę podam , że szacuje się że jest to jedyna firma oprócz Tesli która potrafi zarabiać na produkcji BEV 

 

tak submarka nazywa się YangWang

U9 supercar - napęd na 4 realizowany przez osobny silnik na każde koło

U8 luxury SUV - napęd jak wyżej + zdolność pływania

 

BYD (Build Your Dreams" to bardzo ciekawa firma, ma wszystko co potrzebne żeby tworzyć auta elektryczne w wielkiej skali - co zresztą już robi, choć przy ich dynamice to faktycznie "niewinne początki"

 

Niemcy, Japonia już ten wyścig przegrały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, radekk napisał(a):

 

USA nie w całości tylko w jednym stanie Wyoming

różnice miedzy stanami w US są często kulturowo większe jak w poszczególnych państwach UE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ketivv napisał(a):

 

USA nie w całości tylko w jednym stanie Wyoming

różnice miedzy stanami w US są często kulturowo większe jak w poszczególnych państwach UE

Przecież napisali, tylko tytuł dali żeby napędzić klikalność. Ale zabawnie jak dla mnie.

Też warto zwrócić uwagę że w całym tym stanie jest coś koło 1/3 ludzi jak w samej Warszawie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
13 godzin temu, Blixten napisał(a):

Gdybym miał kupować elektryka, to nawet nie spojrzałbym na dane tylko brał tego Jaga - to auto jest po prostu sexy :yahoo:

CAB35760-68F2-4ABE-9A02-0F0A88F06C5D.jpeg

 

 

Sexy i z tego co słyszałem to się nieźle.... jeździ. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...