Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Adi napisał(a):

Amelinowe nie pomalujesz, ale jak widać, stalowe, to już da się  ;) 

Okleina? Tesla ma kilka wariantów oklejenia w swojej ofercie:

https://shop.tesla.com/product/cybertruck-color-paint-film

 

Jedyne 6500$ ;) 

 

image.thumb.png.522f004115805d2d45ae4d1d4ed9031e.png

 

 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, matros1 napisał(a):

Jedyne 6500$ ;) 

 

 

wydaje się drogo ale ale w PL można spokojnie wydać podobne pieniądze za podobnej wielkości auto a może nawet nieco mniejsze

 

jak ktoś ma potrzebę indywidualizacji może wydać dużoooo kasy 

 

w przypadku Cybertruck-a raczej nie ma sensu oklejać folią ochronną także w grę chodzi indywidualizacja a nie zabezpieczenie bezbarwną, które kosztuje niewiele mniej 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowość w Gdańsku, w Gdyni autobusy na wodór już jeżdżą jakiś czas ... :ok:

https://tv.trojmiasto.pl/Pierwszy-autobus-i-stacja-wodorowa-w-Gdansku-25-03-2024-video-88822.html 

 

We wtorek 2 kwietnia na ulicach Gdańska pojawi się pierwszy autobus napędzany zielonym wodorem. Na początek obsłuży linię 130 łączącą Jasień PKM z Muzeum II Wojny Światowej. Latem po mieście ma jeździć już 10 takich pojazdów. Wszystkie będą tankowane na stacji przy Szadółkach. Co istotne - od maja każdy posiadacz auta napędzanego wodorem będzie mógł z niej korzystać bezpłatnie. :blink:

 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał(a):

 Co istotne - od maja każdy posiadacz auta napędzanego wodorem będzie mógł z niej korzystać bezpłatnie. :blink:

Rezygnuj z volvo bierz miraia. ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał(a):

Skąd ten wodór pozyskują? Elektroliza energią z farm wiatrowych czy jakoś inaczej?

 

To był cytat z artykułu.

W innym, który znalazłem również na Trójmiasto.pl jest napisane: 

„Wodór dla poznańskiej stacji pochodzi z własnych mocy wytwórczych Grupy Orlen i będzie dostarczany w bateriowozach (trailerach), które pełnią jednocześnie funkcję magazynów. Każdy z nich ma pojemność ok. 500 kg. W ciągu doby klienci będą mogli zatankować w sumie ponad jedną tonę wodoru. To ilość, która pozwala napełnić 34 autobusy miejskie.” 

 

Po tym artykule można się domyślać, że wodór dla Trójmiasta dostarczy również Orlen. 
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

Rezygnuj z volvo bierz miraia. ;)


Nie, nie, chwilę sobie odpocznę od surowych japońskich wnętrz… dzisiaj to już nawet Chińczyki oferują lepsze ;), a po tym jak żona wręcz namówiła mnie żebym doposażył moje zamówienie o pewien „drobiazg”, to już w ogóle nie mogę doczekać się odbioru … 

 

Dla mnie, dla blokersa, temat elektryków a już tym bardziej aut na wodór musi dojrzeć, muszą być jasne przepisy i musi być jakaś sensowna infrastruktura żebym zdecydował się wejść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na mieście widzialem Miraia.
Rankiem, było tuż powyżej zera i duża wilgotność. Kopcił jak stara lokomotywa, normalnie chmurę typu cumulus za sobą zostawiał
Jakbym nie wiedział że to na wodór to bym pomyślał, że swap EJ255 po UPG

Przy okazji mam pytanie do użytkowników elektryków. Ile takiej Tesli ubywa baterii, jesli np postoi nie ruszana tydzień lub dwa?
Mam taki weekendowy tryb uzywania samochodu (w tygodniu rower) i się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bosman napisał(a):

Przy okazji mam pytanie do użytkowników elektryków. Ile takiej Tesli ubywa baterii, jesli np postoi nie ruszana tydzień lub dwa?

Za instrukcją z Tesli:

 

Cytat

Konserwacja akumulatora

Nie wolno dopuścić do całkowitego rozładowania się akumulatora.

Akumulator rozładowuje się, choć bardzo powoli, także gdy pojazd Model 3 nie jest używany, ponieważ pokładowe urządzenia elektroniczne wymagają zasilania. Tempo rozładowywania się akumulatora może wynosić około 1% dziennie, choć rzeczywista wartość zależy od warunków zewnętrznych (wpływ ma na przykład niska temperatura), konfiguracji pojazdu oraz ustawień wybranych na ekranie dotykowym. W pewnych sytuacjach może być konieczne pozostawienie pojazdu Model 3 na dłuższy czas bez podłączania go do zasilania (na przykład w przypadku podróży, na parkingu lotniska). Należy w takich sytuacjach pamiętać, że akumulator może tracić 1% energii dziennie, i na wstępie zadbać o odpowiedni poziom naładowania. Przykładowo w ciągu dwóch tygodni (czyli 14 dni) akumulator może rozładować się o około 14%.

 

Z doświadczenia, to jeżeli się samochodu nie wzbudza aplikacją i da mu się wejść w tryb uśpienia to może z 0.5% dziennie. Ale to jest pod domem gdzie ciągle ma łączność WiFi etc. 

 

Jeżeli wszystko odstawić to poniżej masz filmik:

 

I jeden z komentarzy:

“Probably mining bitcoins for Elon or something” 

Edytowane przez matros1
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2024 o 16:52, Blixten napisał(a):

Dla mnie, dla blokersa, temat elektryków a już tym bardziej aut na wodór musi dojrzeć, muszą być jasne przepisy i musi być jakaś sensowna infrastruktura żebym zdecydował się wejść. 

 

techniczne temat ładowania BEV w halach garażowych czy parkingach osiedlowych jest prosty, że tak powiem jak przysłowiowa "budowa cepa" 

problemem jest świadomość społeczeństwa co będzie się z czasem zmieniało, zarazem nieruchomości z udogodnieniami dla BEV będą atrakcyjniejsze 

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ketivv napisał(a):

 

techniczne temat ładowania BEV w halach garażowych czy parkingach osiedlowych jest prosty, że tak powiem jak przysłowiowa "budowa cepa" 

problemem jest świadomość społeczeństwa co będzie się z czasem zmieniało, zarazem nieruchomości z udogodnieniami dla BEV będą atrakcyjniejsze 

 

Wszystko się zgadza, tak, pisałem, że możliwości techniczne istnieją, i tak, właśnie w tej świadomości widzę potencjalny problem.

Obawiam się, że komuś wpadnie do głowy zakazać wjazdu elektrykom do hali garażowej, a o kilku takich zakazach już słyszałem, m.in. w Gdańsku. 

Elektryki, szczególnie do miasta i przy własnym ładowaniu w hali garażowej, uważam za rozsądny pomysł, jednak stwierdziłem, że chciałbym się jeszcze jednym ICE nacieszyć zanim odejdą ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawą stronę/mapę która pokazuje promień zasięgu samochodu.

https://www.smappen.com

 

Np. poniżej wbiłem sobie promień 350 km od mojej lokalizacji (realny zasięg TM3 ze standardową baterią przy dozwolonych lokalnie autostradowych prędkościach, w PL użyłbym 250-300 km):

IMG_9270.thumb.png.9553f2e71e3178bae0d1c5b11128a89e.png

 

Np. w Holandii kupowanie EV z dużą baterią nie ma sensu. Chyba że ktoś codziennie jeździ do Niemiec albo Belgi. 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał(a):

Znalazłem ciekawą stronę/mapę która pokazuje promień zasięgu samochodu.

https://www.smappen.com

 

Np. poniżej wbiłem sobie promień 350 km od mojej lokalizacji:

IMG_9270.thumb.png.9553f2e71e3178bae0d1c5b11128a89e.png

 

Np. w Holandii kupowanie EV z dużą baterią nie ma sensu. Chyba że ktoś codziennie jeździ do Niemiec albo Belgi. 

 

 

W Holandii to chyba nawet kupowanie dużego roweru nie ma sensu, bo jeszcze dobrze nie ruszysz a przednim kołem jesteś już przy granicy:mrgreen:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Blixten napisał(a):

Obawiam się, że komuś wpadnie do głowy zakazać wjazdu elektrykom do hali garażowej, a o kilku takich zakazach już słyszałem, m.in. w Gdańsku

 

 

to prędzej bym nie wpuszczał do hal aut FCEV na wodór, który tworzy z tlenem mieszankę wybuchową (zakaz LPG zbierającego się przy podłodze dlatego ma sens jeśli nie ma instalacji wyciągowej)

 

natomiast jeśli chodzi o BEV to jak podawałem we wcześniejszych wpisach Straż Pożarna nie zaleca takich zakazów bo nie ma ku nim podstaw

 

jest problem z BEV poważny problem, trzeba oddać władzę nad paliwem w ręce ludzi, możliwości "tankowania" jest tak dużo, że całkowicie psuje to model biznesowy oparty na dostarczaniu, sprzedaży jak też opodatkowaniu tego co wlejemy/wpompujemy do baku

 

tylko to nie jest problem użytkownika BEV 

 

 

10 godzin temu, Blixten napisał(a):

Elektryki, szczególnie do miasta i przy własnym ładowaniu w hali garażowej, uważam za rozsądny pomysł, jednak stwierdziłem, że chciałbym się jeszcze jednym ICE nacieszyć zanim odejdą ;)

 

rozumiem, sam trzymam w garażu ICE choć w praktyce cały rok i tak śmigam BEV długie trasy są "wymagające" czyli wymagają zmiany nastawienia i na trasach 1300-1500 km na południe czyli z mojego doświadczenia południe Cro jedzie się dłużej (przejazd nie w godzinach wakacyjnego szczytu) bo to są trasy gdzie praktyczne prędkości na autostradzie różną się od tych "teoretycznych" w przeciwieństwie do Austrii gdzie prędkości są zazwyczaj "niskie" i ostatecznie różnica z czasu przejazdu niewielka 

 

3 godziny temu, matros1 napisał(a):

Np. w Holandii kupowanie EV z dużą baterią nie ma sensu. Chyba że ktoś codziennie jeździ do Niemiec albo Belgi. 

 

 

2 godziny temu, radekk napisał(a):

W Holandii to chyba nawet kupowanie dużego roweru nie ma sensu, bo jeszcze dobrze nie ruszysz a przednim kołem jesteś już przy granicy:mrgreen:

 

bardziej odniósłbym pojemność baterii do potrzeb jak wielkości "kraju" bo o ile się nie pożremy w EU to jednak dystanse można słuszne robić 

 

jeśli mało śmigasz w długie trasy co ja rozumiem jako takie w których ilość szybkich ładowań co 250-300 km to więcej jak 2 ładowania (ładowania w trasie, założeniem jest start z pełną baterią) to większa, cięższa/droższa itp. bateria może mieć sens

jeśli takich tras masz 1 na 30 dni to przestaje to mieć sens

 

np. zapłaciłbym 2x tyle za baterie to tego auta którym jeżdżę żeby miała powiedzmy 140 kWh najlepiej przy tej samej masie zamiast c.a. 80 kWh - dla mnie znacząco wyższy koszt lżejszej ale bardziej pojemnej baterii byłby uzasadniony w nowym aucie

 

tylko "moje ja" nie musi być właściwe dla innych userów i łatwo zrozumieć że jeśli ktoś 95% swoich potrzeb transportowych zabezpiecza w ramach wspomnianej "typowej 80KWh" baterii a tylko 5% ma związanych z tym niedogodności to nie ma sensu wykładać dodatkowe powiedzmy 20 k EUR na doskonalszą baterię 

 

może takie opcje w miarę saturacji BEV na rynku będą się pojawiać, swoją drogą ciekawy temat

czy gdyby dzisiaj na rynku była oferta "non-Tesla" na baterie na ogniwach 500Wh/kg do mojego auta i powiedzmy taki zestaw kosztowałby 30 k EUR przy czym zostaje mi moja stara bateria czy bym to zrobił czy nie ?

bo dzisiaj w BEV dzieje się wiele i chyba lepiej wymienić całe auto na "o dwie epoki" lepsze niż samą baterię, na to przyjdzie czas

 

przypuszczam, ze dla wielu użytkowników BEV będzie to problem marginalny, komplikacje wystąpią w okresach okazjonalnych wyjazdów, co ciekawe wtedy się zauważa wady BEV a całkowicie zapomina, że jednak ileś tych wizyt mniej się zrobiło przez 5-7 miesięcy w roku na stacji benzynowej 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lehre DE

 

IMG_9278.thumb.jpeg.8b52df46ef13e69fa1af41868d7c60f9.jpegIMG_9279.thumb.jpeg.6bb7ad7e8b48e15dce0cb8f3c76ae754.jpegIMG_9280.thumb.jpeg.8dd950e4a315893047e738ab3a08ddbb.jpeg

 

28 stanowisk CCS (Shell, Tesla, Allego) + stacja wymiany baterii Nio 

 

image.thumb.png.cc3c866347b2050957a713f304dabe4b.png

 

Jak tam staliśmy to dwa Nio wymieniały baterię (mniej jak 10 min na samochód) a jedno się ładowało. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku nie mam pojęcia. Ale rozwiązania są różne:

- moc dzielona 

- moc wystarczająca żeby zasilić wszystko

- moc częściowo z sieci a częściowo z baterii doładowywanych z PV 

 

Myślę że najczęściej to moc dzielona póki co. Prawdopodobieństwo że wszystkie 28 stanowisk będzie zajęte i będzie się ładowało pełną mocą jest raczej niewielkie. 

Jak ceny baterii będą spadały to będą się te HUBy pewnie rozbudowywać o PV i te baterie żeby pokryć zapotrzebowanie na energię w peaku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak co do jazdy przez DE i opowieściach o autostradach bez limitów prędkości:

IMG_9273.thumb.jpeg.8d9a60485cc7da30082e36a34f072efb.jpeg

 

Tempomat ustawiony na 150 km/h i chyba ani razu nie zobaczyłem więcej jak 130 km/h. Ruch jak na Marszałkowskiej. 

 

Po godzinie jazdy średnia 118 km/hIMG_9275.thumb.jpeg.a295f13f0a2085d58a63f676024b0355.jpeg

 

Po dwóch około 125 km/h 

IMG_9276.thumb.jpeg.3f8121c6561d849c8523738bd22b440c.jpeg

 

Zużycie w takich warunkach około 18 kWh/100 km. Przy baterii w TM3 RWD naładowanej do pełna to około 320 km jazdy. Myśmy stawali na ładowanie po około 300 km. 

 

Jutro jajeczko w Autostadt. Zobaczymy jak VW świętuje 50 urodziny Golfa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matros1 napisał(a):

Myślę że najczęściej to moc dzielona póki co. Prawdopodobieństwo że wszystkie 28 stanowisk będzie zajęte i będzie się ładowało pełną mocą jest raczej niewielkie. 

dzisiaj nie, ale jak niby mamy głównie bazować na elektrykach za kilka lat to już bardzo prawdopodobne. Oczywiście mam świadomość że to z biegiem czasu tez się będzie zmieniać. Ale jeśli obecnie te istniejące nie pozwalają na jednoczesne ładowanie większej ilości z pełną mocą, to za jakiś czas takie stacje mogą być mocno uprzykrzać życie jak zamiast 100 czy nawet 250kW będzie się ładowało z mocą 50kW, albo mniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matros1 napisał(a):

A tak co do jazdy przez DE i opowieściach o autostradach bez limitów prędkości:

 

Tempomat ustawiony na 150 km/h i chyba ani razu nie zobaczyłem więcej jak 130 km/h. Ruch jak na Marszałkowskiej. 

 

Po godzinie jazdy średnia 118 km/h

 

Po dwóch około 125 km/h 

 

ja tam często miewam takie średnie

 

IMG_3339.thumb.jpeg.a51b1e22b12e848b65c14a36f9396b0e.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, radekk napisał(a):

ja tam często miewam takie średnie

 

Myślę że dzisiaj to kombinacja tranzytowej trasy + ruch świąteczny. 

Choć moje średnie z tej trasy w innych terminach zazwyczaj wyglądają podobnie … może czas się nauczyć jeździć szybciej :oops:

 

30 minut temu, radekk napisał(a):

dzisiaj nie, ale jak niby mamy głównie bazować na elektrykach za kilka lat to już bardzo prawdopodobne. Oczywiście mam świadomość że to z biegiem czasu tez się będzie zmieniać. Ale jeśli obecnie te istniejące nie pozwalają na jednoczesne ładowanie większej ilości z pełną mocą, to za jakiś czas takie stacje mogą być mocno uprzykrzać życie jak zamiast 100 czy nawet 250kW będzie się ładowało z mocą 50kW, albo mniejszą.

 

Myślę że do tego czasu większość tych hubów będzie bazowała na PV i bateriach żeby dostarczyć moc w szczycie zapotrzebowania. 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj do Y wpadła taka aktualizacja. Miło, zwarzywszy że kupowałem samochód z „normalnymi” reflektorami. 
Dla odmiany chłopaki z VW wpadli na pomysł, żeby odebrać właścicielom ID oświetlenie ambientowe. No może niezupełnie odebrać - chcesz dalej używać - płać abonament.

IMG_4977.thumb.jpeg.cfc97221baa733b9e6319e0ff5642cce.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...