Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Adi napisał(a):

Apple wycofuje się ze swojego projektu samochodu. Dziwić może, że pracowali nad nim prawie dekadę i zapewne prace pochłonęły grube miliony. 

Powód wycofania też jest raczej finansowy.

 

może sobie nie dali rady, było nie było w tym samym czasie pojawili się inni dostawcy BEV na rynku 

próby stworzenia autonomii okazała się trudniejsza jak przewidywali, która miała być w aucie Apple-a głównym rozwiązaniem, przypomnę to miały być auta "bez kierownicy" 

 

Godzinę temu, Adi napisał(a):

Powód wycofania też jest raczej finansowy. A dokładnie nie widzą w nim zbyt wiele możliwości zarobku, szczególnie w czasie zahamowania sprzedaży na runkach.

Podobnie u Mercedesa. Dopiero co ogłosili, że spalinowce u nich będą miały się dobrze w przyszłości, a teraz rezygnują z elektrycznego Mambacha.  

 

Nokia też się upierała że rynek jest za mały, że się nie rozwija itp. po czym z lidera technologii i produkcji stała się marginesem rynku

który z dawnych tradycyjnych producentów telefonów, telefonów komórkowych standardów NMT450, GSM900 ma dzisiaj istotny udział w rynku ?

Screenshot2024-02-2919_17_58.thumb.png.7551a43f63772efb1e50e4d7798a55f8.png

https://www.gizchina.com/2024/01/09/most-popular-phone-brands-of-2023/

 

Screenshot2024-02-2919_27_51.thumb.png.5192df20cfd11047219ee31c5360f456.png

https://www.statista.com/statistics/263437/global-smartphone-sales-to-end-users-since-2007/

 

czy to niemożliwe, żeby powiedzmy w dekadę czy dwie przemodelował się rynek aut ?

 

ja uważam, że możliwe choć może się to wydawać abstrakcyjne, jak ten nowy świat będzie wyglądał ciężko powiedzieć w detalach ale relatywnie łatwo z niego wypaść a już wiadomo, że ciężko na niego wejść bo bariera wejścia ma coraz wyżej zawieszoną poprzeczkę 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ketivv napisał(a):

to tak gwoli wyjaśnienia - to nie jest tylko animacja kominka to jest kominek elektryczny z animacją ognia na ekranie i odpowiednim do tego dźwiękiem w tle 

 

takie "e-webasto w klimacie tradycji" 

 

To się niewiele różni od video z youtube puszczonego na TV w domu i postawieniem sobie do tego farelka dmuchającego gorące powietrze ;) 

 

 

To są takie miłe dodatki jak gra w węża na starej Nokii. Nie kupowałeś telefonu dla tej gierki ale fajnie że była. Jednak nie miała wpływu na decyzję zakupową. 

Mój młodszy syn uwielbia pierdzącą poduszkę. Fajnie, żeby mu sprawić radochę to czasami się tym pobawimy. Jednak nie będę w przyszłości szukał samochodu z opcją pierdzącej poduszki bo się to 7 latkowi podoba. 

 

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ketivv napisał(a):

to tak gwoli wyjaśnienia - to nie jest tylko animacja kominka to jest kominek elektryczny z animacją ognia na ekranie i odpowiednim do tego dźwiękiem w tle 


mamy taki skwierczący kominek w pakiecie w UPC. 

jak skończy się pranie, to wieszamy skarpety na telewizorze, włączamy kominek i patrzymy jak się suszą i pilnujemy żeby się nie spaliły :mrgreen:

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, matros1 napisał(a):

To się niewiele różni od video z youtube puszczonego na TV w domu i postawieniem sobie do tego farelka dmuchającego gorące powietrze ;) 

 

 

Screenshot2024-02-2919_40_06.thumb.png.bc63704df3e1f306d319e1239bb04929.png

 133 mln wyświetleń a pewnie to nie jeden taki content na YT 

 

czy każdy uruchamia do tego farelkę nie wiem, wiem jak działa w Tesli, kosztuje nic jest softwaroweym dodatkiem, "koledzy mówili, że się sprawdza" ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, matros1 napisał(a):

Fajnie, żeby mu sprawić radochę to czasami się tym pobawimy. Jednak nie będę w przyszłości szukał samochodu z opcją pierdzącej poduszki bo się to 7 latkowi podoba. 

 

pytanie jakie będą jego decyzje zakupowe za 15 lat ?

co będzie sądził o autach które nie będą miały pewnych "add-on" ?

to są dodatki której kosztują nic, tego typu funkcje to groszowe sprawy relatywnie skromnych linii kodu które można wrzucać do auta w ramach prostych aktualizacji 

niby nic a jednak używasz ;) bo 7 latka to zajmuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ketivv napisał(a):

taki content na YT 

 

czy każdy uruchamia do tego farelkę nie wiem, wiem jak działa w Tesli,

 

W Volvo od pewnego czasu można wgrać You Tube.

Jak się pewnie domyślacie, obraz jest dostępny tylko na postoju.

Więc chcąc korzystać z YT trzeba więcej stać niż jeździć. :biglol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ketivv napisał(a):

pytanie jakie będą jego decyzje zakupowe za 15 lat ?

Jeżeli będzie decydował o zakupie samochodu na podstawie kominka i pierdzącej poduszki to znaczy że poległem jako ojciec i fan motoryzacji ;) 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Blixten napisał(a):

Jak się pewnie domyślacie, obraz jest dostępny tylko na postoju.

Więc chcąc korzystać z YT trzeba więcej stać niż jeździć. :biglol:

 

trzeba stać ;)

 

co taki faktyczny e-kominek - obraz, dźwięk i ciepło może trochę uatrakcyjnić

 

można używać, nie trzeba, jest, działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ketivv napisał(a):

który z dawnych tradycyjnych producentów telefonów

 

Mój telefon na tym kołowym wykresie mieści się w "Others" 

Czuję się taki tradycyjny ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Adi napisał(a):

 

Mój telefon na tym kołowym wykresie mieści się w "Others" 

Czuję się taki tradycyjny ;) 

 

podobnie jak i moje urządzenia, jednak żadne z nich to nie Nokia itp. 

 

faktu to nie zmienia, że rynek szybko się zmienił i wygląda dzisiaj inaczej jak 15 lat temu 

 

adopcja smartfona świat a to czy pojedyncze osoby używają Moto z klapką czy starej Nokii nie ma większego znaczenia

image.thumb.png.85bde10efaf7e7bd0b93f5256e487938.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ketivv napisał(a):

jednak żadne z nich to nie Nokia itp.

 

sorry, jednak jest jedna Nokia zapomniałem, choć nie ja osobiście ją używam 

ale hybryda taka była mi potrzebna do testów w firmie gdzie w ramach wyludniającej się miejscowości pracownicy mają problem problem z sygnałem wewnątrz budynku (coraz słabszy sygnał kolejnych częstotliwości, głownie skupiany na drodze krajowej 72 a nie przyległych miejscowościach)

a że urządzenia musza mieć fizyczną klawiaturę hybryda zwana Nokia 800 Tough

Screenshot2024-02-2920_26_04.png.3cf281c730964b7c0e07aa42fa81e1c7.png 

powinna być testowana z komunikacją via. WhatsApp i WiFi ale opór ludzkiej materii nie do przeskoczenia choć w prosty sposób rozwiązało by to problem

 

także mogę powiedzieć, że jednak miałem w ostatnim czasie - 6-10 miesięcy - coś do czynienia, byle jaki smartfon jest milion razy łatwiejszy w użyciu tak btw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeśli się pospieszysz, możesz zyskać 40 000 dolarów na Toyocie Mirai z 2023 r., pojeździe napędzanym ogniwami paliwowymi, którego cena detaliczna wynosi 52 000 dolarów. Jeśli uwzględnisz 15 000 dolarów darmowego wodoru na sześć lat i dostępną pożyczkę ze oprocentowaniem 0%, Toyota w zasadzie płaci ludziom 3000 dolarów za odebranie samochodu.

Byłoby wspaniale, gdyby udało się znaleźć wodór, który mógłby go zasilić."

https://techcrunch.com/2024/02/28/hydrogens-real-markets/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly9sLmZhY2Vib29rLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAANaBiGWPHAnqKaY8mDH0Fzr-QEpND7jXIcjDsSi1rXvLvXMElGBucWQ_Ujq3fRTR6yCUsy7AZKNElmcGrx4GMMbHKJZduPe8G572TaEEVY9dWa1VLBf3HjGcU3H2EfHK1ZQqyg3b7uA_9MHumFnoJFKZTQvmAAVugFvRuX4HUb_u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, matros1 napisał(a):

 

Teraz pytanie ile z tych obietnic dotrzyma Elon. 

Terminy: Tesla raczej nie słynie z ich dotrzymywania 

Przyspieszenie: Wierzę że będzie to szybkie auto. Odnośnikiem może być Rimac Navera z czasem poniżej 2 sek 0-100. Jednak nie wierzę w czas poniżej 1 sek. ze startu stojącego samochodem w specyfikacji drogowej (Rimac ten czas osiągnął w specyfikacji drogowej na nieprzygotowanej nawierzchni). Ponaciągają trochę rzeczywistość jakimiś roll-out’ami, klejami na asfalcie itp. i PR’owo się wszystko zgra. 
Najmniej Interesująca- prototyp pokazali w 2017 roku i od tego czasu Ciągle coś obiecują żeby hype podtrzymać. Tymczasem to już było 7 lat temu i póki co jest to samochód widmo. 

 

Bardziej ekscytowałaby mnie obietnica Elona że już niedługo zrobią działające automatyczne wycieraczki i aktywny tempomat który nie staje dęba na pustej autostradzie bo mu się coś przywidziało. No chyba że to o to mu chodziło z tym:

Tonight, we radically increased the design goals for the new Tesla Roadster.

 

:rolleyes:

to przyspieszenie to jest akurat jedyna rzecz w którą wierzę, na nic się to nie przyda użytkownikowi ale robi marketing jak nic innego, a skoro ma to być przy pomocy SpaceX, czyli tak jak kilka lat temu już zapowiadali będą za to odpowiadały małe silniki rakietowe, to jest to możliwe, kwestia jakim kosztem i z jaką częstotliwością. Ale tak jak mówię marketing napędzą sami klienci, influencerzy itp. jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Christoph  w temacie emisji CO2 biorąc pod uwagę austriacki mix energetyczny vs. polski

Diesel vs. BEV przy 15 k km rocznie przebiegu

Screenshot2024-02-2923_13_47.thumb.png.b20502e052368bf2a4aed3438cb87d7f.png

https://ereader.autotouring.at/publisher/html5/issue/autotouring/415/79#page/17

 

 

poniżej link do kalkulatora

https://www.greenncap.com/lca-tool/

 

 

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Durbos napisał(a):

skoro ma to być przy pomocy SpaceX, czyli tak jak kilka lat temu już zapowiadali będą za to odpowiadały małe silniki rakietowe, to jest to możliwe, kwestia jakim kosztem i z jaką częstotliwością

 

raczej to nie będzie auto spalinowe, choć elementy tworzenia podciśnienia pod podwoziem i odrzutu z tyłu auta mogą się pojawić

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ketivv napisał(a):

 133 mln wyświetleń a pewnie to nie jeden taki content na YT 

100 mln wyświetleń nastukał Musk, po czym stwierdził, że musi ten genialny ficzer wrzucić do samochodu - innowacja przez zapożyczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ketivv napisał(a):

@Christoph  w temacie emisji CO2 biorąc pod uwagę austriacki mix energetyczny vs. polski

Diesel vs. BEV przy 15 k km rocznie przebiegu

Screenshot2024-02-2923_13_47.thumb.png.b20502e052368bf2a4aed3438cb87d7f.png

https://ereader.autotouring.at/publisher/html5/issue/autotouring/415/79#page/17

 

 

poniżej link do kalkulatora

https://www.greenncap.com/lca-tool/

 

 


@ketivv, Vielen Dank!. Gazetka nie doszla jeszcze poczta, ale to naprawde ciekawa sprawa. Dla 15.000 km rocznego przebiegu dopier po czterech latach BEV jest bardziej ekologiczne w Austrii niz diesel. 
 

Wrzucilem jeszcze hybryde plug-in do porownania, ale poprzedniej generacji, bo najnowszej, testowanej przeze mnie, jeszcze nie ma w zestawieniu:

- PHEV Mercedes C300de T-Modell z malenka bateria 13,4 kWh i elektrycznym zasiegiem ok 50km i CO2 118g/km dla diesla.

- BEV - Tesla Model 3

- ICE - Skoda Kodjak TDI 

 

- Austriacki Strom-Mix + EU-Strom-Mix:

- z polskim pradem bylo by, jak w artykule.

 

Oto, co wyplul kalkulator: 

IMG_0199.thumb.jpeg.46370f2ff3b8d7032307381c14158226.jpeg

IMG_0200.thumb.jpeg.574cd4a9f13049e5af80432749a91be9.jpeg

 

IMG_0201.thumb.jpeg.803c7ecaef6f1c6123ebea9682fd4d33.jpeg

 

IMG_0202.thumb.jpeg.f864bec2e97ac168cf2e5b18ee2b6dd8.jpeg


Na ostatniej tabeli wylaczylem WLTP - bo to sciema, wiec pozostaly tylko zmierzone wartosci: 


Dopiero po 6 latach BEV zaczyna byc ekologiczniejsze od PHEV na austriackim pradzie (75% OZE!)

Zwazywszy jednak na to, iz nowa generacja PHEV - Mercedes C300de T-Modell ma 97g/km dla diesla i elektryczny zasieg z wiekszej baterii ok 90-110 km, ten bilans przemowilby innym jezykiem. 
 

Dlatego jest to dla mnie niebagatelny argument ekologiczny przemiawiajacy za niedoskonalym i malo efektywnym PHEV, i jesli wezme pod uwage swoj typowy profil jazdy z 80% krotkich codziennych tras, rowniez w porownaniu do BEV. 
 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Christoph napisał(a):

Dopiero po 6 latach BEV zaczyna byc ekologiczniejsze od PHEV na austriackim pradzie (75% OZE!)

To żeby było sprawiedliwie  i zgodnie z zgłoszonym przez @ketivv poglądem, że płacisz za zanieczyszczenie zasobów planety - to zamiast dopłat do elektryków powinna być DUUŻA opłata przy zakupie odzwierciedlająca emisję CO2 przy produkcji BEV.

Wtedy mielibyśmy sprawiedliwą konkurencję na rynku. :yahoo: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aflinta napisał(a):

No ale jest przecież AI co już prawie jest samoświadome... a prostego obrazu z kroplami deszczu nie ogarnia?

I autonomicznej jazdy powyżej 140 km/h też nie ogarnia?

To co tam za procesor jest - ZX Spectrum???? :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał(a):

Dla 15.000 km rocznego przebiegu dopier po czterech latach BEV jest bardziej ekologiczne w Austrii niz diesel. 

 

średni wiek auta w EU to chyba 14,5 roku 

 

zatem przy 15 k km rocznego przebiegu "dopiero po 4 latach" to jak dla mnie nie do końca dobre określenie 

 

bo co się dzieje na wykresie po tych 4 latach przez kolejne 10 lat użytkowania ?

 

co gdy przebieg jest 30 a nie 15 k km rocznie ?

 

do tego paliwo do BEV możemy generować sobie lokalnie czy to patrząc indywidualnie czy przez pryzmat organizmu gospodarczego zwanego EU zamiast kupować u zewnętrznych dostawców

 

w czasie całego cyklu życia BEV jest wydajniejszy energetycznie od ICE czy PHEV

sorry ale to jak wymiana okien na lepsze i izolacja budynku też jest kosztem, który jednak opłaca się ponieść bo wynikiem tego jest niższy koszt użytkowania w kolejnych latach

 

49 minut temu, Jaca68 napisał(a):

To żeby było sprawiedliwie  i zgodnie z zgłoszonym przez @ketivv poglądem, że płacisz za zanieczyszczenie zasobów planety - to zamiast dopłat do elektryków powinna być DUUŻA opłata przy zakupie odzwierciedlająca emisję CO2 przy produkcji BEV.

Wtedy mielibyśmy sprawiedliwą konkurencję na rynku.

 

przemysłowo płacimy za emisję, tak samo w miksie energetycznym ponosisz ten koszt w zakupie pojazdu

ja postuluje za opłatą od zużycia kopalin, która wyrażana jest wartością emisji CO2 od zużycia indywidualnego 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Christoph napisał(a):

Na ostatniej tabeli wylaczylem WLTP - bo to sciema, wiec pozostaly tylko zmierzone wartosci: 


Dopiero po 6 latach BEV zaczyna byc ekologiczniejsze od PHEV na austriackim pradzie (75% OZE!)

Zwazywszy jednak na to, iz nowa generacja PHEV - Mercedes C300de T-Modell ma 97g/km dla diesla i elektryczny zasieg z wiekszej baterii ok 90-110 km, ten bilans przemowilby innym jezykiem. 
 

Dlatego jest to dla mnie niebagatelny argument ekologiczny przemiawiajacy za niedoskonalym i malo efektywnym PHEV, i jesli wezme pod uwage swoj typowy profil jazdy z 80% krotkich codziennych tras, rowniez w porownaniu do BEV. 

 

dla ICE Diesela też realne wartości ?

czy tylko dla aut porównywanych ?

 

jeśli nowy Merc PHEV ma większą baterię startuje też z wyższego poziomu pierwotnego

 

tu znowu dodam "dopiero po 6 latach PHEV" zamienię na zaledwie po 6 latach 

bo gdy przyjmie - jak pisałem wcześniej - średni wiek auta w EU to 14,5 roku to wspominane 6 lat to dopiero 42 % jego czasu użytkowania w EU (potem albo jedzie do innego obszaru albo trafia na złom)

 

znowu, co się dzieje w momencie gdy "dług energii" niezbedny do budowy BEV zostaje spłacony a auto jest użytkowane ?

 

mniej więcej zaznaczone pole miedzy liniami wykresów, po powierzchnie pól to łączna ilość w tym wypadku energii niezbędnej do jazdy

 

Screenshot2024-03-0108_52_41.thumb.png.aa4b97d5690055bfe0993341062708b9.png

 

4 lata * 15 k km = 60 k km przebiegu 

6 lat * 15 k km = 90 k km przebiegu 

nie aż tak dużo 

 

ja chętnie zapłacę za swoje emisje z powiedzmy 35 k km rocznie 

a zrobienie mi nawet 90 k km zajmie niecałe 3 lata 

 

wszyscy fani spalinowej motoryzacji niech się zastanowią co mówią o tych co jeżdżą BEV - to my robimy wam przestrzeń, to my wam zbijamy cenę paliwa na stacjach a idąc dalej to my "szaleńcy produkujący własną energię" zbijamy ceny gazu, węgla, ropy czyli dotychczas tradycyjnych nośników energii

 

lekcja do odrobienia jakie są dzisiaj ceny gazu, węgla, ropy

im więcej OZE i sprawne wykorzystanie tej energii tym większa presja na spadek cen energii z kopalin aż do ich całkowitego wyginięcia spowodowanego brakiem opłacalności wydobycia (nie produkcji bo tego się nie produkuje tylko wydobywa)

 

"produkuje się" z OZE dokładnie generuje w procesie odtwarzalnym

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ketivv napisał(a):

ja postuluje za opłatą od zużycia kopalin, która wyrażana jest wartością emisji CO2 od zużycia indywidualnego 

To jest w planach. ETS 2 od ropy.

Czyli opodatkowanie posiadania ICE będzie podwójną opłatą za to samo.

Taka sprawiedliwość. I już wiadomo o co w tym całym ocipieniu chodzi. 

 

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ketivv napisał(a):

bo gdy przyjmie - jak pisałem wcześniej - średni wiek auta w EU to 14,5 roku

Zakładając że BEV przeżyje 15 lat bez wymiany baterii. Bo nowa bateria = nowa emisja CO2 przy jej produkcji.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Durbos napisał(a):

to przyspieszenie to jest akurat jedyna rzecz w którą wierzę, na nic się to nie przyda użytkownikowi ale robi marketing jak nic innego, a skoro ma to być przy pomocy SpaceX, czyli tak jak kilka lat temu już zapowiadali będą za to odpowiadały małe silniki rakietowe, to jest to możliwe, kwestia jakim kosztem i z jaką częstotliwością. Ale tak jak mówię marketing napędzą sami klienci, influencerzy itp. jednostki.

 

https://www.motor1.com/news/710679/rimac-tesla-0-60-one-second/

 

Tutaj punkt widzenia Mate Rimaca. Teoretycznie możliwe, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...