Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.01.2020 o 19:11, Jacocz napisał:

Stary diesel :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Miałki napisał:

A czy mógłbyś  podać jakieś konkrety? Na czym polega najgorszość tego Volvo?

Już tak dawno to było że dokładnie nie pamietam. Na pewno zastrzeżenia miałem do jakości, samochód kilka tys nalatane a np kratki od wentylacji powyłamywane, roleta od szyberdachu po zamknięciu po jednej stronie pomarszczona a na środku wisiała i jeszcze jakieś rzeczy których już teraz nie pamietam. Samo prowadzenie również niezbyt przyjemne, potwornie czuć było masę, do tego resetowanie tragiczne, np bardzo dobijał przy przejeździe przez progi zwalniające z prędkością ok 15-20km/h, każda zmiana kierunku czy hamowanie mocno się przechylał. Kilka dni wcześniej jeździłem np Lexusem RX 400 czy jakoś tak i dużo przyjemniej się tym jeździło. Z racji że ojciec również rozważał zmianę samochodu pojechaliśmy razem i spostrzeżenia miał podobne do moich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, radekk napisał:

Samo prowadzenie również niezbyt przyjemne,

Dziękuję za odpowiedź. Tak się własnie spodziewałem wpływu tej masy na prowadzenie auta. Podobne wrażenia miałem po przejażdżce Land Roverem Discovery Sport. To sport, to przykład najbardzej  nietrafionego określenia na ten samochód. Tam układ kirowniczy to chyba przez satelitę komunikował się z kołami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Miałki napisał:

Dziękuję za odpowiedź. Tak się własnie spodziewałem wpływu tej masy na prowadzenie auta. Podobne wrażenia miałem po przejażdżce Land Roverem Discovery Sport. To sport, to przykład najbardzej  nietrafionego określenia na ten samochód. Tam układ kirowniczy to chyba przez satelitę komunikował się z kołami.

 

To nie tylko sama masa, bo Lex RX wagowo i gabarytowo jakoś chyba nie odbiega od XC90, a tym już się całkiem przyjemnie jeździło, tam masę czuć było głównie przy hamowaniach z większych prędkości, ale zmiana kierunku jazdy czy samo resorowania naprawdę zadawalającej. Jag IPace mający też jakoś 2.2 tony, już w ogóle ukrywa swoją masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, radekk napisał:

tak w temacie jak ta elektromobilność rozwija się w naszym kraju

https://e.autokult.pl/36316,ionity-opublikowalo-cennik-ladowania-prad-drozszy-niz-benzyna

 

nie tylko w naszym bo są to ceny dla całej EU dla użytkowników nieposiadających "umów" wynikających z nabycia auta produkowanego przez udziałowców Ionity 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, ketivv napisał:

 

nie tylko w naszym bo są to ceny dla całej EU dla użytkowników nieposiadających "umów" wynikających z nabycia auta produkowanego przez udziałowców Ionity 

 

 

U naszych zachodnich sąsiadów jednak wychodzi odrobine taniej.  Zważywszy w porównaniu do ceny benzyny u nich robi się to bardziej opłacalne, nie mówiąc już w stosunku do ich zarobków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, radekk napisał:

U naszych zachodnich sąsiadów jednak wychodzi odrobine taniej.  Zważywszy w porównaniu do ceny benzyny u nich robi się to bardziej opłacalne, nie mówiąc już w stosunku do ich zarobków.

 

od końca stycznia 2020 cała strefa euro w Ionity płaci 0,79 EUR/kWh reszta jest przeliczona na waluty regionalne

 

Ionity jako sieć szybkich (nawet bardzo szybkich) ładowarek jest "tworem" paru firm motoryzacyjnych, Tesla też ma swoje stacje ładowanie, których obecnie nikomu innemu nie udostępnia 

 

ceny na stacjach Ionity dla "użytkowników z umowami" prawdopodobnie będą oscylowały w okolicach 0,29-0,35 EUR/kWh 

czyli np. Audi Etron, Kia jakaś tam, Mercedes itp. czyli auta koncernów założycieli Ionity z tym że każdy koncern ma tu swoją politykę Ionity udostępnia im sieć na bazie umowy B2B a oni oferują już ją na bazie B2C tym którzy od nich kupują pojazdy EV w ramach swoich systemów wsparcia ładowania

 

wygląda na to, że jedyna oferta B2C Iionity to 0,79 EUR/kWh dla każdego - mnie osobiście wydaje się się to ukłonem w stronę klienta na zasadzie, główna idea Ionity to wspieranie "swoich" ale jak chcesz się szybko podładować bo musisz proszę bardzo mamy dla ciebie prostą, szybką ofertę, dlaczego ?

bo aut EV z koncernów "założycieli" będzie coraz więcej i tak jak Tesla nie dopuszcza do swoich ładowarek obcych żeby klienci Tesli nie narzekali tak Ionity musi zadbać "o swoich"

 

 

 

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem zamysł i z czego wynika stawka. Jednak pomijając to średnio można liczyć że elektronobilnosc będzie się w naszym kraju rozwijała jeśli stawka są takie w stosunku do zarobków przeciętnego Kowalskiego i że zechce kupić taki samochód zamiast jakiegoś TDI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noto zaczyna sie. Ionity winduje ceny po okresie próbnym i promocjach. Etekt taki ze cena ładowania większego EV na 100km wyniesie u mnie 200 koron. RS4 kosztuje mie 160 jadąc normalnie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, turdziGT napisał:

Ionity winduje ceny po okresie próbnym i promocjach. Etekt taki ze cena ładowania większego EV na 100km wyniesie u mnie 200 koron. RS4 kosztuje mie 160 jadąc normalnie  :)

 

przyjmując zużycie ca. 30 kWh/100 km w Audi e-tron (a to duży, ciężki i "paliwożeny" EV) oraz cenę za kWh w ramach "oferty producenta auta" w oparciu o sieć Ionity kWh ma kosztować 0,33 EUR

 

30 kWh x 0,33 EUR/kWh = 9,9 EUR / 100 km  ->  dzieląc to przez cenę paliwa ok 1,65 EUR /l otrzymamy 6 l/ 100 km  a mowa o serwisie super szybkich ładowarek będąc w trasie, gdzie liczy się czas "tankowania"

 

nie wiem jaki jest koszt kWh energii elektrycznej w domu w Norwegii wiec posłużę się danymi z PL

30 kWh x 1,2 (starta na ładowaniu w domu) x 0,55 PLN/kWh =  19,8 PLN /100 km (w trasie) bo w mieście wspomniany e-tron raczej znacznie mniej "spali"

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2020 o 11:35, Miałki napisał:

 

 

5 godzin temu, ketivv napisał:

 

przyjmując zużycie ca. 30 kWh/100 km w Audi e-tron (a to duży, ciężki i "paliwożeny" EV) oraz cenę za kWh w ramach "oferty producenta auta" w oparciu o sieć Ionity kWh ma kosztować 0,33 EUR

 

30 kWh x 0,33 EUR/kWh = 9,9 EUR / 100 km  ->  dzieląc to przez cenę paliwa ok 1,65 EUR /l otrzymamy 6 l/ 100 km  a mowa o serwisie super szybkich ładowarek będąc w trasie, gdzie liczy się czas "tankowania"

 

nie wiem jaki jest koszt kWh energii elektrycznej w domu w Norwegii wiec posłużę się danymi z PL

30 kWh x 1,2 (starta na ładowaniu w domu) x 0,55 PLN/kWh =  19,8 PLN /100 km (w trasie) bo w mieście wspomniany e-tron raczej znacznie mniej "spali"

 

 

 

 

Sam ostatnio powoli myślalem czy nie odkladac na elektryka (tesla P90D) ale jak widzę co się dzieje przy ładowarkach i czytam jak jakiś facet szuka po całym mieście wolnej ładowarki to mi się odechciało... o kant d...te elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, niebieski708 napisał:

 

Sam ostatnio powoli myślalem czy nie odkladac na elektryka (tesla P90D) ale jak widzę co się dzieje przy ładowarkach i czytam jak jakiś facet szuka po całym mieście wolnej ładowarki to mi się odechciało... o kant d...te elektryki.

 

 

I jak często jeździsz te 400km i musisz na gwałt ładować samochód? Cała idea elektryka to pełna bateria co rano pod domem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jeździlem min 240km dziennie. Tankowalem w różnych miejscach. Do tego czasem jeździłem ponad 400km w jedną strone, gdzie nie miałem możliwości naładowania auta. Gdzie bym to pudło zatankował jak bedzie połowa baterii i jeszcze trasa do zrobienia...

W naszym kraju to jedynie dla lansu lub jak ktoś mało jeździ to mu sie opłaca (narazie...)

Edytowane przez niebieski708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...