Skocz do zawartości

regulacja zaworów


Pietro1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów !

Dzisiaj po raz czwarty od marca odpalił mi check engine z jednoczesnym zablokowaniem tempomatu i asystenta zjazdu, a poza tym auto jedzie normalnie. Po podłączeniu wyszło 2 - krotnie, że błąd czujnika poziomu paliwa w zbiorniku oraz 2 - krotnie,  że za bogata mieszanka paliwa ( auto mam zagazowane ). Szukam mechanika od Subaru możliwie blisko zachodniopomorskiego, też do regulacji zaworów ( autem czasami lekko telepie na postoju ), bo przeleciał na gazie  52000km. Proszę o podpowiedź.

20180603_192319.jpg

20180603_192411.jpg

20180603_192424.jpg

20180603_192428.jpg

20180603_192620.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check przy gazie to norma przynajmniej w subaru, zarówno w moim Forku jak i OBK na gazie pomogły tylko kątowe emulatory bo proste nic nie dawały http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiadz-katowy-fi-2-i6260825320.html?reco_id=2d44518c-7616-11e8-9b3b-246e9677f638

ale tak czy siak spec od Subarków powinien auto sprawdzić i zdiagnozować te błędy które wywala.

Regulacja zaworów koniecznie i od tego bym zaczął a potem się zobaczy czy check będzie wywalało dalej.

Edytowane przez leonard17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, leonard17 napisał:

Check przy gazie to norma przynajmniej w subaru, zarówno w moim Forku jak i OBK na gazie pomogły tylko kątowe emulatory bo proste nic nie dawały http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiadz-katowy-fi-2-i6260825320.html?reco_id=2d44518c-7616-11e8-9b3b-246e9677f638

ale tak czy siak spec od Subarków powinien auto sprawdzić i zdiagnozować te błędy które wywala.

Regulacja zaworów koniecznie i od tego bym zaczął a potem się zobaczy czy check będzie wywalało dalej.

Ciekawe rzeczy piszesz, mam trzecie subaru z instalacją LPG i nigdy check'a nie widziałem, żadnych emulatorów nie potrzeba tylko normalną instalację założoną przez fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rzeczy piszesz, mam trzecie subaru z instalacją LPG i nigdy check'a nie widziałem, żadnych emulatorów nie potrzeba tylko normalną instalację założoną przez fachowca.
A ja na lpg miałem checka... jak mi sonda padala. Dobrze dobrana i poprawnie założona nie ma prawa generować żadnych bledow- one znaczą ze coś nie pyklo!

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

Ciekawe rzeczy piszesz, mam trzecie subaru z instalacją LPG i nigdy check'a nie widziałem, żadnych emulatorów nie potrzeba tylko normalną instalację założoną przez fachowca.

 

Ja podobnie jak kolega, mam Forka od początku z gazem i nie widziałem nigdy kontrolki check :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leonard17 napisał:

Check przy gazie to norma przynajmniej w subaru, zarówno w moim Forku jak i OBK na gazie pomogły tylko kątowe emulatory bo proste nic nie dawały

Koło 100kkm na LPG i żadnego checka tym spowodowanego nie miałem. Jeżeli dała radę kątowa przejściówka to albo masz padniętą drugą sondę albo kijową mapę i stąd problemy.

Przy poprawnym montażu i regulacji instalacji LPG nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie moje Subarki z gazem przyjechały zza zachodniej granicy a tam wiadomo jakie instalacje się montuje a przynajmniej montowało i to jest pewnie przyczyna , najlepsze jest to że nikt u nas nie chce się pod to podpiąć więc np. w forku sf z roku 2002 instalacja jest z roku 2002 podobno montowana w subaru i od tego czasu nikt tam nie zaglądał(tylko wymiana filtrów i sprawdzenie szczelności bez jakiejkolwiek regulacji przez 15 lat) i to cały czas jezdzi a że wywala check to co się dziwić,  zgadzam się że jak ktoś kumaty założy dobrą instalację to nie ma prawa wywalić błędu i dodam że najlepsze instalacje LPG zakłada się w PL ale gazownik a gazownik to ogromna różnica i tylko jakieś 20 procent gazowników to profesjonaliści .

a jeszcze dodam że jak byłem u takich 3 pseudo gazowników w celu zapytania o założeniu lpg to mi powiedzieli że byc może będzie konieczność zamontowania dodatkowo emulatora bo będzie wywalało check tak więc już przed montażem instalacji takie założenia są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, leonard17 napisał:

a tam wiadomo jakie instalacje się montuje a przynajmniej montowało

 

Instalacje montowane na zachodzie to niestety jakościowo dużo lepszy produkt, niż nasze nawet montowane w niedalekiej przeszłości.

 

11 godzin temu, leonard17 napisał:

najlepsze jest to że nikt u nas nie chce się pod to podpiąć

 

Nieprawda, mam holenderskiego Vogels-a który tak na prawdę jest Lorenzo tylko ze swoim sterownikiem i bez trudu znalazłem zakład który bez problemu się podpiął pod kompa :)

 

11 godzin temu, leonard17 napisał:

dodam że najlepsze instalacje LPG zakłada się w PL

 

Moim zdaniem to mit, jak z naszą reprezentacją która miała wygrać mistrzostwa :( Są tanie i raczej ze średniej półki jakościowej :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, leonard17 napisał:

Wszystkie moje Subarki z gazem przyjechały zza zachodniej granicy a tam wiadomo jakie instalacje się montuje a przynajmniej montowało i to jest pewnie przyczyna , najlepsze jest to że nikt u nas nie chce się pod to podpiąć więc np. w forku sf z roku 2002 instalacja jest z roku 2002 podobno montowana w subaru i od tego czasu nikt tam nie zaglądał(tylko wymiana filtrów i sprawdzenie szczelności bez jakiejkolwiek regulacji przez 15 lat) i to cały czas jezdzi a że wywala check to co się dziwić,  zgadzam się że jak ktoś kumaty założy dobrą instalację to nie ma prawa wywalić błędu i dodam że najlepsze instalacje LPG zakłada się w PL

ulegasz jakiejś mitologii o wyższości... mam instalację montowaną w słonecznej IT i zaraz po zakupie byłem u gazownika, którym zajmował się moim poprzednim autem. Ocena była prosta - instalacja jest bdb skompletowana i zamontowana, materiały lepsze niż w PL itd. U nas taka instalacja to by było 4-5kPLN za zwykłą sekwencję ( to było 5-6lat temu) a prawie nikt nie chce dopłacać 2kPLN do podstawowego wariantu.

Kwestie serwisu to też nie jest problem tylko kwestia poszukania odpowiedniego zakładu. Jak ktoś nie ma na to ochoty to może zmienić elektronikę i normalnie serwisować auto. Ignorancja techniczna i brak serwisu instalacji przez naście lat to proszenie się o kłopoty.

I nie pisz, że się nie da, bo z własnego doświadczenia wiem, że się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku mam instalację Prins zamontowaną w 2002 roku i tak jak pisałem wcześniej byłem u kilku gazowników w promieniu 50km i każdy z nich powiedział że się nie podepnie i najlepiej wszystko wywalić i zamontować zupełnie nową instalację bo są za długie przewody i coś tam jeszcze nie tak jak trzeba może nie trafiłem na tego fachowego gazownika?. Jeszcze słowo na temat cen,ostatnio kolega z forum który mieszka 20km ode mnie zakładał LPG do forka 98 rok i zapłacił 2400zł, w Berlinie dla przykładu pytałem z ciekawości do mojego Forestera instalacja kosztuje 2400 ale Euro i tu pewnie kolega Ozarek ma rację bo za te pieniądze instalacja musi być bez zarzutu. Dwa lata temu zakładałem LPG u tego samego gazownika co kolega od Forka tylko ze w Berlingo i też zapłaciłem 2400 , do tej pory zrobiłem na gazie ponad 100.000km i jedynym mankamentem okazały się wtryski które w ramach gwarancji wymieniali 3 krotnie poza tym wszytko śmiga za jedyne 2400pln, instalacja zwróciła mi się już kilkukrotnie co mnie bardzo cieszy:)

10 godzin temu, pavca napisał:

 

Instalacje montowane na zachodzie to niestety jakościowo dużo lepszy produkt, niż nasze nawet montowane w niedalekiej przeszłości. 

 

 

Nieprawda, mam holenderskiego Vogels-a który tak na prawdę jest Lorenzo tylko ze swoim sterownikiem i bez trudu znalazłem zakład który bez problemu się podpiął pod kompa :)

 

 

Moim zdaniem to mit, jak z naszą reprezentacją która miała wygrać mistrzostwa :( Są tanie i raczej ze średniej półki jakościowej :(

 

bardziej chodziło mi o montaż niż o komponenty ale u mnie 16 lat temu montowali w DE więc to też nie jest bez znaczenia , no właśnie komponenty założone w DE 16 lat temu działają do dziś natomiast jakość montażu według opinii kilku LPG fachmanów daje dużo do życzenia

przy zakładaniu nowej instalacji LPG najlepiej podać to co chcesz np. BRC bo inaczej wstawią Ci najtańszy zestaw tak jak mi w Berlingo który i tak niezle się sprawuje o dziwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, chciałbym podpiąć się do tematu, bo objaw mam identyczny co Kolega na początku. Kupiłem auto już z błędem  - zbyt bogata mieszanka na 1 zaworze + wypadanie zapłonu na 3 i 5 zaworze, może to być cewka od gazu gdyż jest to naczynie połączone w moim przypadku, ale cewka datowana jest na rok 2014, auto ma 215 tys na liczniku i nie wiem kiedy były regulowane zawory więc również zacznę od tego.

U Gazownika, uzyskałem informację, że w okolicach Krakowa jest Spec od regulacji bez wyciągania silnika (ponoć nawet z Aso tam prowadzają, tylko niestety nie miał namiarów), ktoś może wie czy takowy istnieje, czy tylko plotka głosi ?

 

Ewentualnie chętnie przyjmę namiar na innego Fachowca który podjąłby regulacji w świętokrzyskiem. Widziałem, że w Józefowie jest Pan Pielak, ale może gdzieś w stronę Krakowa również ktoś się znajdzie, bo nie ukrywam - mam bliżej :) Z góry dziękuję za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...