Jump to content

Kierownica raz skręcona lekko w prawo, raz w lewo, jedzie prosto....


mly96
 Share

Recommended Posts

Mam nietypowy problem z imprezą. Jakiś czas temu zauważyłem, że jadąc na wprost kierownica jest lekko skręcona w lewo, a po jakimś czasie w prawo... Samochód świeżo po zrobieniu zbieżności. Miał ktoś podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, llkuba napisał:

Sprawdź stabilizatory ;)

Chodzi o łączniki? Chyba samochód zaczął by się gorzej prowadzić a tego nie zauważyłem, więc wątpię. Urwane na pewno nie są. Jak sprawdzić czy się jeszcze nadają? Będzie chodziło raczej o przedni jak już?

Link to comment
Share on other sites

Łączniki z przodu na stojącym samochodzie bez luzów. 
 

5 minut temu, koziolek napisał:

Gumy mocowania przekładni kierowniczej?

Jak je sprawdzić? Dużo trzeba rozbierać żeby się do nich dostać?

Magiel wydaje mi się, że nie ma luzu. Skręcając przy postoju nie ma luzu przy ruchu lewo-prawo.

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Michał Guz napisał:

Droga po której jechałeś nie była przypadkiem pochyła? przy dobrej zbieżności auto ma tendencje do lekkiego skręcania wraz ze skosem.

mam 2 stopnie negatywu z przodu, 1.5 z tyłu. Drogi zazwyczaj są pochylone :) Muszę pogadać z żona od kiedy tak się dzieje, bo możliwe że od momentu kiedy kąt z przodu został zmieniony z około 1 stopnia na 2.

5 minut temu, koziolek napisał:

Auto do góry i zobaczysz magiel, do sprawdzenia czy nie ma luzów nic nie musisz rozbierać.

Wjadą dzisiaj na kanał i popatrzę :)

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Michał Guz napisał:

Jak masz mocowania zużyte to mocuj od razu poliuretanowe - parę zł więcej a problem z głowy na zawsze.

jeśli się okażą zużyte tona pewno tak zrobię ;) 

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, mly96 napisał:

Chodzi o łączniki? Chyba samochód zaczął by się gorzej prowadzić a tego nie zauważyłem, więc wątpię. Urwane na pewno nie są. Jak sprawdzić czy się jeszcze nadają? Będzie chodziło raczej o przedni jak już?

Tak, mam wymieniony przód i tył i auto stało się stabilniejsze, już nie ucieka. Zdjęcie tyłu.

IMG_20180422_100834.jpg

Nie są drogie a zmiana jest odczuwalna :)

Warto sprawdzić to co Panowie pisali wyżej :rolleyes:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja też tak mam - magiel wymieniony, łączniki przód ok, tył przerobione aluminiowe z grupy vw, mocowania magla z żółtego poli. Wszystkie tuleje w aucie z żółtego poli. Na węższych zimówkach 16" (195/bodaj 55) brak takiego efektu, a po zmianie na 17" letnie na szerszym profilu (215/45) występuję czasem taki efekt, ale przyzwyczaiłem się już do tego ;) u mnie wychodzi, że TTTM ;)

Edited by Shabat
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, llkuba napisał:

Tak, mam wymieniony przód i tył i auto stało się stabilniejsze, już nie ucieka. Zdjęcie tyłu.

IMG_20180422_100834.jpg

Nie są drogie a zmiana jest odczuwalna :)

Warto sprawdzić to co Panowie pisali wyżej :rolleyes:

z tyłu mam whiteline, z przodu zwykłe, podmienię przednie na whiteline i zobaczymy :)

30 minut temu, Shabat napisał:

Ja też tak mam - magiel wymieniony, łączniki przód ok, tył przerobione aluminiowe z grupy vw, mocowania magla z żółtego poli. Wszystkie tuleje w aucie z żółtego poli. Na węższych zimówkach 16" (195/bodaj 55) brak takiego efektu, a po zmianie na 17" letnie na szerszym profilu (215/45) występuję czasem taki efekt, ale przyzwyczaiłem się już do tego ;) u mnie wychodzi, że TTTM ;)

u mnie jest 18" 235 szerokości, ale na 17 215/45 było podobnie, może trochę lepiej

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Podobną miałem sytuację zaraz po kupnie mojego Robala. Samochód strasznie źl,e się prowadził szczególnie na koleinach gonił od lewej do prawej i winne były gumy mocujące przekładnie kierowniczą. Wsadziłem tam poliuretanowe żółte i do dziś mam spokój czyli z 8 lat ;) Wymień dużo roboty z tym nie ma a później na ustawienie geometri i zbieżności. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Albo mi się wydaje albo przy okazji rozjeżdża mi się geometria przodu, był negatyw na -2 stopnie, po jeździe wyglądało jakby było na 0, a po podniesieniu (żeby sprawdzić sworznie, łożyska) tak jakby negatyw wrócił...
Sworznie i łożyska wydają się ok, bez luzów. Ściągnę płytę i sprawdzę jak magiel.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2018 o 12:52, mly96 napisał:

-2 stopnie, po jeździe wyglądało jakby było na 0,

Może coś z pomiarem, albo nie przejechałeś kawałka po opuszczeniu,bo 1stopień to na oko widać , a 2 to już różnica duża.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, mly96 napisał:

Przyczyna już znaleziona. Śruba do regulacji kąta ledwo dokręcona.... Kierownica już jest prosto, a samochód prowadzi się super :) To już drugi raz jak koleś od geometrii za słabo dokręca śruby...

 

 

Gdzie robiłeś geometrie ?  w Nowej Wsi ?  czy gdzieś indziej ?

 

Może śruby masz już przeciągnięte i się luzują ?

 

na filmiku wygląda to tragicznie...

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, niebieskiultras napisał:

 

Gdzie robiłeś geometrie ?  w Nowej Wsi ?  czy gdzieś indziej ?

 

Może śruby masz już przeciągnięte i się luzują ?

 

na filmiku wygląda to tragicznie...

 

W Sławkowie. Śruby są nowe z peddersa :) Wczoraj trochę pojeździłem i jest ok, więc albo zapomniał dokręcić mocno albo nie ma siły żeby dokręcać...

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, mly96 napisał:

W Sławkowie. Śruby są nowe z peddersa :) Wczoraj trochę pojeździłem i jest ok, więc albo zapomniał dokręcić mocno albo nie ma siły żeby dokręcać...

Kaj cie tam wywiało jak pod domem masz geometrie :p

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...