mly96 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Mam nietypowy problem z imprezą. Jakiś czas temu zauważyłem, że jadąc na wprost kierownica jest lekko skręcona w lewo, a po jakimś czasie w prawo... Samochód świeżo po zrobieniu zbieżności. Miał ktoś podobny problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Sprawdź stabilizatory 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 4 minuty temu, llkuba napisał: Sprawdź stabilizatory Chodzi o łączniki? Chyba samochód zaczął by się gorzej prowadzić a tego nie zauważyłem, więc wątpię. Urwane na pewno nie są. Jak sprawdzić czy się jeszcze nadają? Będzie chodziło raczej o przedni jak już? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Gumy mocowania przekładni kierowniczej? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 (edited) Łączniki z przodu na stojącym samochodzie bez luzów. 5 minut temu, koziolek napisał: Gumy mocowania przekładni kierowniczej? Jak je sprawdzić? Dużo trzeba rozbierać żeby się do nich dostać? Magiel wydaje mi się, że nie ma luzu. Skręcając przy postoju nie ma luzu przy ruchu lewo-prawo. Edited June 15, 2018 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Droga po której jechałeś nie była przypadkiem pochyła? przy dobrej zbieżności auto ma tendencje do lekkiego skręcania wraz ze skosem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Auto do góry i zobaczysz magiel, do sprawdzenia czy nie ma luzów nic nie musisz rozbierać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 (edited) 6 minut temu, Michał Guz napisał: Droga po której jechałeś nie była przypadkiem pochyła? przy dobrej zbieżności auto ma tendencje do lekkiego skręcania wraz ze skosem. mam 2 stopnie negatywu z przodu, 1.5 z tyłu. Drogi zazwyczaj są pochylone Muszę pogadać z żona od kiedy tak się dzieje, bo możliwe że od momentu kiedy kąt z przodu został zmieniony z około 1 stopnia na 2. 5 minut temu, koziolek napisał: Auto do góry i zobaczysz magiel, do sprawdzenia czy nie ma luzów nic nie musisz rozbierać. Wjadą dzisiaj na kanał i popatrzę Edited June 15, 2018 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Jak masz mocowania zużyte to mocuj od razu poliuretanowe - parę zł więcej a problem z głowy na zawsze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 Teraz, Michał Guz napisał: Jak masz mocowania zużyte to mocuj od razu poliuretanowe - parę zł więcej a problem z głowy na zawsze. jeśli się okażą zużyte tona pewno tak zrobię Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 29 minut temu, mly96 napisał: Chodzi o łączniki? Chyba samochód zaczął by się gorzej prowadzić a tego nie zauważyłem, więc wątpię. Urwane na pewno nie są. Jak sprawdzić czy się jeszcze nadają? Będzie chodziło raczej o przedni jak już? Tak, mam wymieniony przód i tył i auto stało się stabilniejsze, już nie ucieka. Zdjęcie tyłu. Nie są drogie a zmiana jest odczuwalna Warto sprawdzić to co Panowie pisali wyżej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shabat Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 (edited) Ja też tak mam - magiel wymieniony, łączniki przód ok, tył przerobione aluminiowe z grupy vw, mocowania magla z żółtego poli. Wszystkie tuleje w aucie z żółtego poli. Na węższych zimówkach 16" (195/bodaj 55) brak takiego efektu, a po zmianie na 17" letnie na szerszym profilu (215/45) występuję czasem taki efekt, ale przyzwyczaiłem się już do tego u mnie wychodzi, że TTTM Edited June 15, 2018 by Shabat 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Z tyłu na łączniki polecam właśnie z grupy wieś wagen, dużo wytrzymalsze i tańsze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 46 minut temu, llkuba napisał: Tak, mam wymieniony przód i tył i auto stało się stabilniejsze, już nie ucieka. Zdjęcie tyłu. Nie są drogie a zmiana jest odczuwalna Warto sprawdzić to co Panowie pisali wyżej z tyłu mam whiteline, z przodu zwykłe, podmienię przednie na whiteline i zobaczymy 30 minut temu, Shabat napisał: Ja też tak mam - magiel wymieniony, łączniki przód ok, tył przerobione aluminiowe z grupy vw, mocowania magla z żółtego poli. Wszystkie tuleje w aucie z żółtego poli. Na węższych zimówkach 16" (195/bodaj 55) brak takiego efektu, a po zmianie na 17" letnie na szerszym profilu (215/45) występuję czasem taki efekt, ale przyzwyczaiłem się już do tego u mnie wychodzi, że TTTM u mnie jest 18" 235 szerokości, ale na 17 215/45 było podobnie, może trochę lepiej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Mialem tak przy zniszczonych stworzeniach wachaczy, podnieś samochód i sprawdz czy kolo ma luz na boki 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 mocowanie przekładni załóż poli 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcos Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Miałem to samo mocowania przekładni niby luzu nie widac a takie rzeczy sie dzieją. Jak wyżej kolega pisał wsadz poli. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Podobną miałem sytuację zaraz po kupnie mojego Robala. Samochód strasznie źl,e się prowadził szczególnie na koleinach gonił od lewej do prawej i winne były gumy mocujące przekładnie kierowniczą. Wsadziłem tam poliuretanowe żółte i do dziś mam spokój czyli z 8 lat Wymień dużo roboty z tym nie ma a później na ustawienie geometri i zbieżności. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 17, 2018 Author Share Posted June 17, 2018 Albo mi się wydaje albo przy okazji rozjeżdża mi się geometria przodu, był negatyw na -2 stopnie, po jeździe wyglądało jakby było na 0, a po podniesieniu (żeby sprawdzić sworznie, łożyska) tak jakby negatyw wrócił... Sworznie i łożyska wydają się ok, bez luzów. Ściągnę płytę i sprawdzę jak magiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 W dniu 17.06.2018 o 12:52, mly96 napisał: -2 stopnie, po jeździe wyglądało jakby było na 0, Może coś z pomiarem, albo nie przejechałeś kawałka po opuszczeniu,bo 1stopień to na oko widać , a 2 to już różnica duża. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 22, 2018 Author Share Posted June 22, 2018 (edited) Przyczyna już znaleziona. Śruba do regulacji kąta ledwo dokręcona.... Kierownica już jest prosto, a samochód prowadzi się super To już drugi raz jak koleś od geometrii za słabo dokręca śruby... received_1401191766693923.mp4 Edited June 22, 2018 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Już za pierwszym razem zmieniłbym gościa od geometrii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 17 godzin temu, mly96 napisał: Przyczyna już znaleziona. Śruba do regulacji kąta ledwo dokręcona.... Kierownica już jest prosto, a samochód prowadzi się super To już drugi raz jak koleś od geometrii za słabo dokręca śruby... received_1401191766693923.mp4 Gdzie robiłeś geometrie ? w Nowej Wsi ? czy gdzieś indziej ? Może śruby masz już przeciągnięte i się luzują ? na filmiku wygląda to tragicznie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted June 23, 2018 Author Share Posted June 23, 2018 Godzinę temu, niebieskiultras napisał: Gdzie robiłeś geometrie ? w Nowej Wsi ? czy gdzieś indziej ? Może śruby masz już przeciągnięte i się luzują ? na filmiku wygląda to tragicznie... W Sławkowie. Śruby są nowe z peddersa Wczoraj trochę pojeździłem i jest ok, więc albo zapomniał dokręcić mocno albo nie ma siły żeby dokręcać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 41 minut temu, mly96 napisał: W Sławkowie. Śruby są nowe z peddersa Wczoraj trochę pojeździłem i jest ok, więc albo zapomniał dokręcić mocno albo nie ma siły żeby dokręcać... Kaj cie tam wywiało jak pod domem masz geometrie :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now