kotlin83 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Koledzy, pomożecie w doborze felgi? Po fatalnym końcu tygodnia, w którym rozwaliłem nową oponę, a dojazdówkę szlag trafił po paru metrach, chcę dobrać prawie pełnowymiarowy zapas. Teraz autko stoi na R17 225/45. Myślałem żeby jako zapas wozić R15 195/65 - wg kalkulatora pasuje, ale nie wiem jakie ET dobrać. Rozstaw śrub to 5x100, prawda? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Koledzy, pomożecie w doborze felgi? Po fatalnym końcu tygodnia, w którym rozwaliłem nową oponę, a dojazdówkę szlag trafił po paru metrach, chcę dobrać prawie pełnowymiarowy zapas. Teraz autko stoi na R17 225/45. Myślałem żeby jako zapas wozić R15 195/65 - wg kalkulatora pasuje, ale nie wiem jakie ET dobrać. Rozstaw śrub to 5x100, prawda? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Chyba takie samo jak pozostałych. Ja mam wszystko na ET55.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Nabądź sobie felgę KFZ9565 nową albo używaną, ubierz 205/55R16 i masz 'z głowy'. A tak na marginesie: ciesz się, że rozwalona opona była nowa. Gdybyś uszkodził lekko zużytą, miałbyś wszystkie cztery do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 W dniu 15.06.2018 o 14:39, Knurek1111 napisał: Gdybyś uszkodził lekko zużytą, miałbyś wszystkie cztery do wymiany Brednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 27 minut temu, palmall napisał: Brednie. A dokładniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 4 minuty temu, Knurek1111 napisał: A dokładniej? Różnica w głębokości bieżnika między zużytą (dopuszczalne 1,6mm), a nową oponą (9mm), wynosi +/- 7mm. Biorąc pod uwagę uśrednione 3,5mm zużycia, możemy tę wartość pominąć przy martwieniu się o napęd 4x4. To już większą wartość ugięcia ma niedopompowana opona, gdzie zamiast np. 2,3 atm masz 1,7 atm. Zakłada się nową taką samą oponę i w drogę. Co innego, gdy takie same opony nie są już produkowane. Wtedy niestety wymiana dwóch na jednej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Jechałem kiedyś samochodem, który na przedniej (napędzanej) osi miał założone opony o różnicy zużycia poniżej 2mm (wymiana jednej opony po 5tys. km ale dość agresywnej jazdy). Na autostradzie ten samochód utrzymywał kierunek jazdy przy skręconej kierownicy. Po przełożeniu kół na tył problem zniknął. Trochę to nie pasuje do tego co piszesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) 7 godzin temu, Knurek1111 napisał: Po przełożeniu kół na tył problem zniknął. Jak widzisz - da się bezkosztowo. Edytowane 17 Czerwca 2018 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Godzinę temu, WOJO napisał: Jak widzisz - da się bez kosztowo. Super żarcik. Ale może ktoś chciałby coś wynieść z tej dyskusji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) 13 godzin temu, Knurek1111 napisał: Super żarcik. Ale może ktoś chciałby coś wynieść z tej dyskusji... Ale co chcesz przeczytać? Że po nienaprawialnym uszkodzeniu opony, należy wymienić cały komplet? Otrzymałeś adekwatną odpowiedź. Starałem się najdelikatniej, jak to możliwe wytłumaczyć, że nie będzie to miało wpływu na napęd, ale dalej nie wierzysz. OK. Spróbujmy podejść matematycznie: Zakładamy, że wysokość koła 16cali o profilu 65 to 650mm, czyli promień to 325mm (opona nominalna). Koło o zużyciu bieżnika 2mm będzie miało promień mniejszy o 1mm czyli 324mm. Ze wzoru na obwód koła wychodzi, że obwód nominalny to 2041mm, a dla zużytej o 2mm opony to 2034,72mm. Myślisz, że jakiekolwiek systemy pojazdu są w stanie wyłapać 6mm różnicy na ponad 2 metrach obwodu koła? Nie będę Cię przekonywał (cytując klasyka), że "białe jest białe". Chcesz - kupuj nowy komplet. Ja jestem zdania, że w przypadku, który opisujesz ważniejsze było prawidłowe wyważenie koła i prawidłowa geometria. Edytowane 18 Czerwca 2018 przez WOJO 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 Albo inaczej, powiedz @Knurek1111 co wg Ciebie miało by ulec uszkodzeniu przy założeniu nowej opony do trzech używanych i dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 5 godzin temu, WOJO napisał: Ale co chcesz przeczytać? Że po nienaprawialnym uszkodzeniu opony, należy wymienić cały komplet? Otrzymałeś adekwatną odpowiedź. Starałem się najdelikatniej, jak to możliwe wytłumaczyć, że nie będzie to miało wpływu na napęd, ale dalej nie wierzysz. OK. Spróbujmy podejść matematycznie: Zakładamy, że wysokość koła 16cali o profilu 65 to 650mm, czyli promień to 325mm (opona nominalna). Koło o zużyciu bieżnika 2mm będzie miało promień mniejszy o 1mm czyli 324mm Tutaj pokićkało Ci się ewidentnie więc reszta Twojego mało merytorycznego wywodu też nie budzi mojego zaufania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 23 minuty temu, palmall napisał: Albo inaczej, powiedz @Knurek1111 co wg Ciebie miało by ulec uszkodzeniu przy założeniu nowej opony do trzech używanych i dlaczego? To, że niewielka różnica zużycia jest problemem na przedniej napędzanej osi to wiem sam (z autopsji). Na tylnej osi (w subaru także napędzanej) efekt będzie taki sam, tyle tylko, że być może nie będę czuł go na kierownicy. Choć nie wiadomo. Pytanie: czy jeśli wystąpi różnica prędkości pomiędzy tylną a przednią osią to nie 'dostanie' wiskoza (jeśli wiadomo, jak działa wiskoza...). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 12 minut temu, Knurek1111 napisał: Tutaj pokićkało Ci się ewidentnie więc reszta Twojego mało merytorycznego wywodu też nie budzi mojego zaufania W którym miejscu mu się pokićkało? Udowodnij 16" to jakieś 406mm opona 195/65 to jakieś 126mm promień ~ 329 tu już zależy od szerokości kapcia... Wyliczenia są dobre. 12 minut temu, Knurek1111 napisał: jeśli wiadomo, jak działa wiskoza... Rozumiem że na zakrętach nie działa wiskoza? Tam to dopiero masz różnice na kołach, więc proszę Cię, nie brnij dalej i nie mów ludziom że wszystkie gumy trzeba zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 (edytowane) 8 godzin temu, palmall napisał: W którym miejscu mu się pokićkało? Udowodnij 16" to jakieś 406mm opona 195/65 to jakieś 126mm promień ~ 329 tu już zależy od szerokości kapcia... Wyliczenia są dobre. Jeśli ktoś myli pojęcia promień i średnica (jak sądzę) to ja mu nie ufam Edytowane 18 Czerwca 2018 przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 8 godzin temu, palmall napisał: Rozumiem że na zakrętach nie działa wiskoza? Tam to dopiero masz różnice na kołach, więc proszę Cię, nie brnij dalej i nie mów ludziom że wszystkie gumy trzeba zmieniać. Przejazd przez zakręt to coś innego niż jazda ze spinającą się wiskozą non-stop. Nie sądzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Dalej nic nie czaisz... ale rób tam sobie jak chcesz. Nikt tu nikomu nie zabrania czynić bezsensownych wydatków ani dawać głupich rad :) EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 4 godziny temu, Knurek1111 napisał: Jeśli ktoś myli pojęcia promień i średnica (jak sądzę) to ja mu nie ufam To źle sądzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Ale co chcesz przeczytać? Że po nienaprawialnym uszkodzeniu opony, należy wymienić cały komplet? Otrzymałeś adekwatną odpowiedź. Starałem się najdelikatniej, jak to możliwe wytłumaczyć, że nie będzie to miało wpływu na napęd, ale dalej nie wierzysz. OK. Spróbujmy podejść matematycznie: Zakładamy, że wysokość koła 16cali o profilu 65 to 650mm, czyli promień to 325mm (opona nominalna). Koło o zużyciu bieżnika 2mm będzie miało promień mniejszy o 1mm czyli 324mm. Ze wzoru na obwód koła wychodzi, że obwód nominalny to 2041mm, a dla zużytej o 2mm opony to 2034,72mm. Myślisz, że jakiekolwiek systemy pojazdu są w stanie wyłapać 6mm różnicy na ponad 2 metrach obwodu koła? Nie będę Cię przekonywał (cytując klasyka), że "białe jest białe". Chcesz - kupuj nowy komplet. Ja jestem zdania, że w przypadku, który opisujesz ważniejsze było prawidłowe wyważenie koła i prawidłowa geometria. Zgadzam się z Tobą w zupełności. Przerabiałem temat w grudniu, raz tydzień na pełnym zapasie. Rożnica mniej więcej jak liczyłeś powyżej. A potem miesiąc na 2 innych na tylnej osi niż na przedniej. Zrobiłem tak ze 2 tysiące kilometrów i co... i nic.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 @WOJO, @palmall: zamiast pisać ogólniki podajcie rzeczowe argumenty. Np.: wiskoza wytrzymuje rożnicę prędkości X. Albo lepiej: wiskoza bez szkody dla siebie wytrzymuje rożnicę prędkości X przez Y czasu. Umiejętnością posługiwania się (jako tako) wzorem na obwód koła mi nie zaimponujecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 A no i @WOJO: wytłumaczysz mi jak zużycie bieżnika opony o 2mm zmniejsza promień kola o 1mm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 20 godzin temu, palmall napisał: W którym miejscu mu się pokićkało? No dokładnie w tym co knurek podał, ale bez napinki .koledzy, każdemu się zdarzy , a knurek się czepił. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się