Kuba259 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 (edytowane) Czesc, ostatnio w wrx pojawiły mi sie bąble w zbiorniczku wyrównawczym, 1 diagnoza -upg, wykonałem 3 testy na kazdym ze zbiorniczka, wynik za kazdym razem negatywny, wiec raczej nie UPG, pytanie gdzie szukac problemu? Edytowane 13 Czerwca 2018 przez Kuba259 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoST Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Przy ostrzejszej jeździe nie wyrzuca płynu do przelewowego? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 1 minutę temu, PrzemoST napisał: Przy ostrzejszej jeździe nie wyrzuca płynu do przelewowego? Nic takie nie zauwazylem, temp płynu nigdy nie przekracza połowy skali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoST Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Temperatura może być w normie - obserwacja zegara to nie wszystko. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności najtańsze rzeczy - korki chłodnicy i zbiornika ciśnieniowego nad turbo. W dalszej kolejności pompa wody, drożność chłodnicy. Jeśli to nie przyniesie rezulatów, przyczyny trzeba szukać głębiej (pęknięta głowica). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Jesli bylaby pęknięta głowica to nie wyszłoby nic podczas testu uszczelki? 19 minut temu, PrzemoST napisał: Temperatura może być w normie - obserwacja zegara to nie wszystko. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności najtańsze rzeczy - korki chłodnicy i zbiornika ciśnieniowego nad turbo. W dalszej kolejności pompa wody, drożność chłodnicy. Jeśli to nie przyniesie rezulatów, przyczyny trzeba szukać głębiej (pęknięta głowica). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoST Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 W jakich warunkach robiony był test CO2? Wynik jest miarodajdny po ostrym przegonieniu auta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 13 minut temu, PrzemoST napisał: W jakich warunkach robiony był test CO2? Wynik jest miarodajdny po ostrym przegonieniu auta. Dokladnie tak, przed testem byl bardzo dobrze dogrzany, po ładnych paru minutach korek od chłodnicy polecial daleko. Dodam ze węże od wody do chłodnicy sa miękkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Jest LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 4 minuty temu, mirasek napisał: Jest LPG? Nie posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MattiWRX Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Ja też robiłem test na zawartość co2 co prawda w N/A dwa razy i nic nie wykazało. Węże były miękkie ponieważ poprzedni właściciel wymienił chłodnice i kork nie był ori. dopiero po wymianie na taki jak ma byc czyli z subaru 108kpa nowy węże stwardły ale bąble zostały a płyn w zbiorniku rósł. Wskaznik tez nie podnosił się ponad standard. Diagnoza, chwila zawachania i ściągam czapki. Głowice do sprawdzenia na szczelność ale były ok, poskladane i po problemie.Szukaj najpierw nieszczelności np wąż chłodzenia turbo ten co idzie do zbiorniczka po lewej z nim miałem tez problem w wrx lub kup nowy korek na początek. Sorry za pisownie ale z fona. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 30 minut temu, MattiWRX napisał: Ja też robiłem test na zawartość co2 co prawda w N/A dwa razy i nic nie wykazało. Węże były miękkie ponieważ poprzedni właściciel wymienił chłodnice i kork nie był ori. dopiero po wymianie na taki jak ma byc czyli z subaru 108kpa nowy węże stwardły ale bąble zostały a płyn w zbiorniku rósł. Wskaznik tez nie podnosił się ponad standard. Diagnoza, chwila zawachania i ściągam czapki. Głowice do sprawdzenia na szczelność ale były ok, poskladane i po problemie.Szukaj najpierw nieszczelności np wąż chłodzenia turbo ten co idzie do zbiorniczka po lewej z nim miałem tez problem w wrx lub kup nowy korek na początek. Sorry za pisownie ale z fona. Korki mam ori ale chyba tak czy siak zaczne od wymiany wlasnie tych korków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Test nie zawsze wychodzi pozytywny. Nie wiem dlaczego, ale tak bywa. Widocznie potrzebne jest dość duże stężenie CO2 w płynie. Niemniej, jak przedmuch jest już konkretny, to i temperatura leci poza skalę, i przerzuca płyn do wyrównawczego, no i płyn w testerze wyraźnie się przebarwia. Co do testu, to tak jak Koledzy piszą, auto trzeba nagrzać, a tester z płynem na zbiorniczku trzymać dość długo, zgodnie z instrukcją danego testera. Jak przedmuch jest nieduży (jak było u mnie), płyn "zzieleniał" dopiero po około minucie na podwyższonych do 2-3tys. obrotach. Innym razem nie zzieleniał wcale, a spaliny jednak powoli szły w układ. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 A czy w plastikowym zbiorniku na krawędzi poziomu płynu tworzy się brązowy, brudny nalot ? To też może wskazywać na przedmuch z komory spalania przez UPG do układu chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 (edytowane) 3 godziny temu, rydzada napisał: Test nie zawsze wychodzi pozytywny. Nie wiem dlaczego, ale tak bywa. Widocznie potrzebne jest dość duże stężenie CO2 w płynie. Niemniej, jak przedmuch jest już konkretny, to i temperatura leci poza skalę, i przerzuca płyn do wyrównawczego, no i płyn w testerze wyraźnie się przebarwia. Co do testu, to tak jak Koledzy piszą, auto trzeba nagrzać, a tester z płynem na zbiorniczku trzymać dość długo, zgodnie z instrukcją danego testera. Jak przedmuch jest nieduży (jak było u mnie), płyn "zzieleniał" dopiero po około minucie na podwyższonych do 2-3tys. obrotach. Innym razem nie zzieleniał wcale, a spaliny jednak powoli szły w układ. 3 godziny temu, Tomasz_555 napisał: A czy w plastikowym zbiorniku na krawędzi poziomu płynu tworzy się brązowy, brudny nalot ? To też może wskazywać na przedmuch z komory spalania przez UPG do układu chłodzenia. Brak jakiegokolwiek osadu, chyba znalazlem winowajcę, lekka nieszczelność chłodnicy przy korku, na tym czarnym plastiku zaraz poniżej korka, zauważyłem ze jest lekki wyciek z tego miejsca. Edytowane 15 Czerwca 2018 przez Kuba259 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 19 minut temu, Kuba259 napisał: lekka nieszczelność chłodnicy przy korku, na tym czarnym plastiku zaraz poniżej korka, zauważyłem ze jest lekki wyciek z tego miejsca. Co prawda ja mam Impreze w wersji dla biedaków ale taka właśnie mała nieszczelność na łączeniu aluminium i plastiku na chłodnicy powodowała u mnie pojawianie się bąbli w zbiorniku przelewowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 3 godziny temu, Narrator napisał: Co prawda ja mam Impreze w wersji dla biedaków ale taka właśnie mała nieszczelność na łączeniu aluminium i plastiku na chłodnicy powodowała u mnie pojawianie się bąbli w zbiorniku przelewowym. Mam nadzieje ze u mnie to samo, teraz pytanie jak fachowo nazywa sie ta plastikowa czesc i czy da sie ja kupic osobno ? Mógłby sie ktos wypowiedzieć na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThorG. Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 ciężki temat, ponoć tymczasowo pomaga poxilina - jak dla mnie całość do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Chłodnica do wymiany i ciesz się, że tylko to. Nie ma sensu nic kleić czy sztukować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Ew. w wizyta w profesjonalnym zakładzie zajmującym się naprawą chłodnic. Przynajmniej w celu oględzin czy warto to naprawiać czy faktycznie lepiej wymienić. Faktycznie, możesz świętować sukces. Dla większości z nas bąble w zbiorniku to jak wyrok śmierci ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 7 godzin temu, Tomasz_555 napisał: Ew. w wizyta w profesjonalnym zakładzie zajmującym się naprawą chłodnic. Przynajmniej w celu oględzin czy warto to naprawiać czy faktycznie lepiej wymienić. Faktycznie, możesz świętować sukces. Dla większości z nas bąble w zbiorniku to jak wyrok śmierci ;) To sie jeszcze okaze ale miejmy nadzieje. Dzieki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się