Jump to content

Jaki Forek II generacji (TURBO czy REDUKTOR)?


Panzerpferd
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Przygotowuję się, by w ciągu kilku miesięcy kupić Forka II generacji.

Pomóżcie mi proszę z wyborem wersji:
1. 156 KM z reduktorem
lub
2. Turbo w automacie.

Będzie to auto głównie wyjazdowe. Lubię jeździć szutrami, czasem wchrzaniam się w lekki teren by znaleźć np. jakieś ruiny, stary cmentarzyk, ale nie przeginam. Nie ciągnę przyczep, unikam bełcha itp. Głównie auto połykać będzie asfalt.
Rozterki moje co do wersji wynikają z faktu, że słyszałem, że wersje turbo są awaryjne a wolny ssak 156 KM mułowaty.
Na auto chciałbym przeznaczyć coś pomiędzy 20 a 30k zł. O auta zawsze dbam, regularnie serwisuję, nie chcę instalacji LPG - a depnąć lubię :-)
Co radzicie?

Edited by andgasow
Link to comment
Share on other sites

Mogę zaoferować swojego Forka. Cena do dobrej negocjacji dla forumowiczów:) zależy mi żeby trafił w dobre ręce.
Subaru Forester SG 2,0XT 177KM - Salon Polska
https://www.olx.pl/oferta/subaru-forester-sg-2-0xt-177km-salon-polska-CID5-IDuJF1J.html
Jak coś to dzwoń i wszystko opowiem

Feel The Freedom, Drive Your Way, Subaru is a state of mind...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ani 2.0 taki mulowaty nie jest ani turbo taki awaryjny.. Trzeba pamiętać że 2.0 kręci się do 7.5 tys i odżywa na wysokich obrotach.

Dla mnie są 2 opcje.
Turbo na automacie albo 2.5 US w automacie.

Reduktor jest świetny ale nadal trzeba czasem sprzęgło męczyć. W terenie automat jest bajecznie wygodny.

Mam porównanie bo mam i jeden i drugi :).

Skrzynia AT sama w sobie nie zachęca do dynamicznej jazdy :) ale mnie to nie przeszkadza.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam.  

Miałem forka II z reduktorem, a teraz mam 2.5 turbo w automacie. Przy stromych pojazdach pomimo reduktora trzeba trzymać odpowiednią prędkość inaczej auto "zdechnie". A im szybciej  jedziesz tym łatwiej o uszkodzenie (w Gruzji na podjeździe skrzywiłem amortyzator). W automacie jedziesz wolniej i bez stresu. 

2.0 manual jedzie całkiem żwawo w trasie, ale jak go dopakujesz, to czuć spadek mocy. Zaletą jest bezawaryjność. W 2.5 turbo trzeba liczyć się z UPG. Lepsze pod tym względem jest 2.0 turbo, jednak ciężko będzie znaleźć egzemplarz z małym przebiegiem, a w nim z kolei może obrócić panewkę, zwłaszcza jak ktoś nie dbał i olej. 

2.5 NA w automacie jest  jakimś kompromisem. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

2 godziny temu, coocer napisał:

Jak będziesz w Krakowie to daj znać. Możemy przejechać się jednym i drugim ;)

A w sobotę masz czas? Mam z żoną wychodne od dziecka i moglibyśmy podjechać do Krakowa :-)

9 godzin temu, Sławek Konarzewski napisał:

Mogę zaoferować swojego Forka. Cena do dobrej negocjacji dla forumowiczów:) zależy mi żeby trafił w dobre ręce.
Subaru Forester SG 2,0XT 177KM - Salon Polska
https://www.olx.pl/oferta/subaru-forester-sg-2-0xt-177km-salon-polska-CID5-IDuJF1J.html
Jak coś to dzwoń i wszystko opowiem

Auto bardzo fajne, dzięki. Wymarzyłem sobie jednak model po lifcie.

Link to comment
Share on other sites

Akurat w tą sobotę jadę na wypad za miasto a tak to możemy się dogadać. Mam w planach przetestowanie spania w aucie w któryś weekend ale to nic jeszcze ustalonego

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, coocer napisał:

Akurat w tą sobotę jadę na wypad za miasto a tak to możemy się dogadać. 

W takim razie odezwę się za ponad miesiąc, w kolejnym niedziecioweekendzie :-) 

Wszystkiego dobrego! 

Link to comment
Share on other sites

Wolnossak


Feel The Freedom, Drive Your Way, Subaru is a state of mind...

Czyli bez turbo :) niektóre 2.5 NA mają proste ustawienie luzu zaworów przezco są tańsze w utrzymaniu w przypadku LPG. W pozostałych silnikach należy wyjąć silnik a regulację robi się co 60 tys - tu mnie poprawcie jeśli wprowadzam w błąd

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

LPG mnie nie interesuje. Szukam auta do zabawy a nie codziennych dojazdów do pracy :-D
Ale może się taki trafić i trzeba mieć świadomość co się z tym wiąże

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Podobno Forki są bardzo popularne w słonecznej Italii. Policja tam nimi bryka a i cywili jeździ sporo. Popolicyjne wiadomo - odpadają, jest z nimi problem gdyż nie ma ich w ewidencji i ciężko je sprowadzić do innego kraju, poza tym są zajechane. Ale znajomy często tam jeździ. Zaoferował się, że może na spokojnie poszukać czegoś fajnego od cywila. Jego żona bryka wolnym ssakiem 156 km tak więc zna te auta :-)

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo...każdy swoje chwali:rolleyes:. Jeżdżę od czterech lat (oczywiście ostatnio na zmianę z Liberkiem :yahoo:) wolnossącym 2.0  w automacie i nie zgodzę się z tym, że auto jest mułowate. Pewnie, demon prędkości to nie jest ale...daje radę. Automat pancerny.

Link to comment
Share on other sites

Podobno Forki są bardzo popularne w słonecznej Italii. Policja tam nimi bryka a i cywili jeździ sporo. Popolicyjne wiadomo - odpadają, jest z nimi problem gdyż nie ma ich w ewidencji i ciężko je sprowadzić do innego kraju, poza tym są zajechane. Ale znajomy często tam jeździ. Zaoferował się, że może na spokojnie poszukać czegoś fajnego od cywila. Jego żona bryka wolnym ssakiem 156 km tak więc zna te auta :-)

Pewnie to legenda jak każda inna ale Włosi nie szanują aut. Ciężko tam z regularnymi przegladami, wymianą oleju itd. Kiedyś oglądałem jakieś auto z IT zaraz po sprowadzeniu i syf był ogromny w środku.

 

Zresztą nie mniejszy jak w moim forku z pl ale tam miałem pełna historię serwisową

 

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za dotychczasowe wypowiedzi, dały mi dużo do myślenia :-)

Jak do tej pory rozwarzaliśmy scenariusze idealne.
Co jednak zrobić, gdybym znalazł fajnego, zadbanego Forka ale w którejś z odwrotnych konfiguracji:
1. Turbo z manualną skrzynią biegów
2. Wolny ssak z automatem

Czy ten pierwszy ma w ogóle jakiś sens w terenie a drugi... potrafi wyprzedzać? :-D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za dotychczasowe wypowiedzi, dały mi dużo do myślenia :-)

Jak do tej pory rozwarzaliśmy scenariusze idealne.

Co jednak zrobić, gdybym znalazł fajnego, zadbanego Forka ale w którejś z odwrotnych konfiguracji:

1. Turbo z manualną skrzynią biegów

2. Wolny ssak z automatem

Czy ten pierwszy ma w ogóle jakiś sens w terenie a drugi... potrafi wyprzedzać? :-D

1 nie

2 mogę ci nagrać czasy 60 - 100 i 80 - 120

Ale mam 2.5

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

1 nie 2 mogę ci nagrać czasy 60 - 100 i 80 - 120
Ale mam 2.5
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
Tu masz taki filmik gdzie koleś jedzie manualem i automatem




Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, coocer napisał:

1 nie emoji4.png

Jako posiadacz takowego całkowicie i zupełnie nie mogę się zgodzić ;)

Wszystko wszędzie zawsze przejechałem! Inny grzęźli a ja jechałem....:P

 

A na serio... to oczywiście MT z turbo będzie trudniej się wykopać z piachu i błota. Ale jeśli:

W dniu 13.06.2018 o 14:09, andgasow napisał:

Głównie auto połykać będzie asfalt.

to więcej czasu będzie Ci brakowało momentu na asfalcie niż tego, że musisz raz do roku przypalić sprzęgło aby się wykaraskać z piaskownicy.

 

No i jeszcze:

W dniu 13.06.2018 o 14:09, andgasow napisał:

a depnąć lubię :-)

 No to wybór jest jasny. :P

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 No to wybór jest jasny.
 
 
 
Zależy gdzie jeździsz. Mnie kiedyś kolega Przemek poganiał bo za wolno jechałem pod górę. A ma reduktor ;)

Zobaczcie filmik. Jest ogromna różnica.

Najlepiej XT w automacie. Rozwiązanie idealne. :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...