Skocz do zawartości

Forster XT MY13 dopuszczalna temperatura oleju w skrzyni CVT


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.06.2018 o 11:18, tomekw_76 napisał:

Jaka jest dopuszczalna temperatura oleju w skrzyni CVT ?

Odpowiedż z technicznego punktu widzenia oczywista:

dopuszczalna wartość temperatury to każda niższa od ustawionego przez producenta progu alarmowego. Wówczas na desece rozdzielczej świeci się kontrolka z informacją a auto przejdzie w tryb serwisowy. Instrukcja tej wartości nie podaje więc teoretycznie użytkownikowi wiedza ta nie jest potrzebna. Możnaby dokopać się w necie na podstawie innych znanych konstrukcji.

 

Z lektury Forum wynika, że w Foresterze XT w wersji sprzed liftingu w 2016 można doprowadzić do przegrzania oleju w CVT bardzo dynamiczną i szybką jazdą. W modelu poliftowym jest chłodnica oleju która nie pozwala na przegrzanie oleju

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpujący brak odpowiedzi :-D

 

Jako, że instrukcja nie podaje tej wartości, dalsza dyskusja nie ma większego sensu.

 

Nie mniej jednak, co wydaje się oczywiste, moje pytanie należało rozumieć:

Jaka jest dopuszczalna temperatura oleju w skrzyni CVT (rozumiana jako najwyższa, niższa od ustawionego przez producenta progu alarmowego) wyrażona wartością liczbową określającą temperaturę, najchętniej w °C ?

 

 

Edytowane przez tomekw_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomekw_76 napisał:

Nie mniej jednak, co wydaje się oczywiste, moje pytanie należało rozumieć:

Jaka jest dopuszczalna temperatura oleju w skrzyni CVT (rozumiana jako każda niższa od ustawionego przez producenta progu alarmowego) wyrażona wartością liczbową określającą temperaturę, najchętniej w °C ?

Czy możesz powiedzieć do czego potrzebna Ci aż tak szczegółowa wiedza?

Najistotniejsza informacja dla użytkownika jest taka, że wszystko jest OK i z tego założenia wyszedl producent.

 

Max temperatura pracy będzie podana na płynie do skrzyni - tą drogą myślę najszybciej można znaleźć interesującą Cię konkretną odpowiedź.

Udzieliłem sie w wątku, bo @DZIAŁ TECHNICZNY milczy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mechanik napisał:

Czy możesz powiedzieć do czego potrzebna Ci aż tak szczegółowa wiedza?

 

Mam problem ze skrzynią w moim forku.

Po dwóch miesiącach batalii z ASO problem nie zniknął i zdecydowałem się na "niezależnych" mechaników (rozwiązywanie problemu przez ASO polegało na statycznej wymianie oleju i resetowaniu błędów).

Niestety dokumentacja do XT nie jest powszechnie dostępna i mamy problem z ostateczną diagnozą.

Jednym z objawów jest szybko rosnąca temperatura oleju w skrzyni, która czasami przekracza 90°C (według komputera, nieco mniej zmierzona alternatywnie).

Kontrolka AT OIL TEMP zapala się "jak chce". Nie zauważyłem korelacji z temperaturą - nie mniej chciał bym to wykluczyć.

 

W praktyce w rejestrze błędów mam:

P2762 Lock-Up Duty Solenoid Malfunction

 

Jedna ze znanych przyczyn tego błędu (moduł elektrozaworów / moduł sterujący) wstępnie (ale nie ostatecznie) została wyeliminowana jako przyczyna.

 

Równie prawdopodobny jest konwerter momentu (TC) ale zanim kupię nowy (bo na regenerację ciężko liczyć) chciał bym wyeliminować wszelkie możliwości.

 

5 godzin temu, mechanik napisał:

Udzieliłem sie w wątku, bo @DZIAŁ TECHNICZNY milczy.

 

Dzięki :-) może aktywność w wątku spowoduje, że ktoś coś podpowie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej odpowiedzi od DT oczekujecie? DT, także przez forum nie naprawia samochodów :)

Jeżeli pytacie czy temperatura płynu w skrzyni biegów wynosząca powyżej 90stC jest problematyczna, to odpowiedź brzmi NIE. Temperatura taka nie jest problemem, jest ona jak najbardziej prawidłowa.

 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, m_dz napisał:

Jeżeli pytacie czy temperatura płynu w skrzyni biegów wynosząca powyżej 90stC jest problematyczna, to odpowiedź brzmi NIE. Temperatura taka nie jest problemem, jest ona jak najbardziej prawidłowa.

A jaka jest problemem (wyrażona wartością liczbową określającą temperaturę, najchętniej w °C) ?

 

9 godzin temu, m_dz napisał:

DT, także przez forum nie naprawia samochodów :)

Gdyby ASO naprawiało samochody (posiadając dokumentację i jak mniemam szkolenia i wewnętrzne wsparcie), nie pytał bym DT o informacje dla "niezależnych" mechaników.

 

PS.

Od 24 kwietnia 2018, przez 1,5 miesiąca ASO nie dało rady CVT w moim FXT YM13.

Nawet jej nie rozkręcili...

To próbuję gdzie się da... (bo używanych i regenerowanych skrzyń nie znalazłem a nowa kosztuje prawie tyle co wartość rynkowa auta)

Edytowane przez tomekw_76
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso nie dało rady z cvt ? Sip i dział techniczny nie pomógł?

 

brzmi znajomo... 

 

Czyli mój przypadek nie jest całkowicie odosobniony ....

skrzynia też z 2013 :( u mnie błąd P 0730

 

 ruszamy poza świat Aso/sip , dam znać jeśli nieaso ogarnie temat

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2018 o 12:04, m_dz napisał:

Serwis prosił Pana o zgodę na weryfikację (rozbiórkę ) skrzyni?

Nie prosił. Ja poleciłem.

 

W dniu 29.06.2018 o 05:17, haphap napisał:

u mnie błąd P 0730

U mnie:

P2762 Lock-Up Duty Solenoid Malfunction

Edytowane przez tomekw_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...