akel Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 Ostatnio wyhaczyłem po taniości zderzak od Imprezy GT z halogenami i spryskiwaczami, po wymianie ukazał się wizualny sztos, jednak teraz pasowałoby troche rozruszać reszte. Tutaj się pojawia pytanie, jak podłączyć halogeny? Szukać jakiegoś przekaźnika, czy jakoś inaczej się podpiąć? Próbować podłączyć się pod tylne przeciwmgielne? Osobiście wolałbym osobny włącznik halogenów przednich/tylnych. Podobna kwestia tyczy się spryskiwaczy reflektorów - jak wykombinować, by wszystko hulało? Dopiero raczkuje w temacie majstrowania, więc wszystkim wielkie dzięki za pomoc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 (edited) W GT jest osobny włącznik do halogenów z przodu i osobny przycisk do spryskiwacza przednich reflektorów. Co za tym idzie do spryskiwacza reflektorów jest tez osobna pompka. Z mojego doświadczenia wynika, że w codziennym ruchu po mieście spryskiwacz reflektorów to bardziej bajer niż funkcjonalność bo jak reflektor jest nagrzany to rozmiękczony brud i tak od razu zasycha. Reasumując jeśli do tej pory nie miałeś ani halogenów ani sprysków to czeka Cie rzeźba od zera albo przeszczep instalacji z GT. Edited June 11, 2018 by Tutek Link to comment Share on other sites More sharing options...
akel Posted June 11, 2018 Author Share Posted June 11, 2018 Co do włączników - mam osobne, tylko poprzedni właściciel coś namieszał w instalacji i włącznik od przednich halogenów teraz służy jako włącznik postojówek. Spryskiwacze to rzeczywiście taki "bajer", który traktuje jako opcje, bez parcia na to, stary zderzak miał spryski, ale tego nie używałem. Generalnie chciałbym się dowiedzieć, gdzie szukać w instalacji obwodu do halogenów, albo jak to wyrzeźbić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 A normalny włącznik postojówek masz? Ten na kolumnie kierownicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akel Posted June 12, 2018 Author Share Posted June 12, 2018 Tak, oczywiście o to mi chodziło, nie wiem o czym myślałem. Nie działa na pokrętle za kierownicą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osamakiller Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Spryskiwacze świateł to nie bajer, a przekonałem się o tym jak wysiadła pompka. Może w jeździe miejskiej nie gra dużej roli ale na trasy robi robotę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akel Posted October 31, 2018 Author Share Posted October 31, 2018 Pozwolę sobie powrócić do tematu - projekt halogenów jakoś odwlekał się w czasie, aż nadeszła jesień i mgły, więc pasuje w końcu coś ruszyć z robotą Generalnie cała instalacja już podpięta, przetestowana, jednak nocną porą naszły refleksje, otóż: zasilanie w pierwszej wersji miałem brać z aku, lecz rozwiązanie to wydało mi się zbyt niebezpieczne, więc postanowiłem wziąć prąd do przekaźnika ze stacyjki, po kluczyku. I to właśnie tutaj rodzi się moje pytanie: czy przy dłużej włączonych światłach nie przepalę fabrycznych lutów? Starałem się połączyć najlepiej i najestetyczniej, jak umiałem, lecz nie miałem pod ręką miernika, by zmierzyć prąd i napięcie, tym bardziej, że w tym samym miejscu mam podłączone zegary Generalnie problem dość błahy, jak na razie nie zauważyłem nic niepokojącego, ale warto pomyśleć o konsekwencjach za wczasu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now