Skocz do zawartości

Tłumik końcowy - wymiana.


artu-44

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was wymieniał tłumiki końcowe?? Jeżeli tak to gdzie kupowaliście i jakie są koszty?? U mnie co prawda tłumiki są całe nie skorodowane ale prawy tłumik zaczyna dziwnie buczeć - coś mi się wydaje że może być wypalony w środku więc się rozglądam gdzie można kupić nowe i jakie są ceny. Słabo to wygląda bo w necie nic nie można znaleźć a oryginały w serwisie to pewnie spory koszt. Tribeca 2008 - 

Edytowane przez artu-44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rockauto masz końcowe tłumiki po $96 za sztukę, wysyłka bezpośrednia do PL $72, ale taniej wyjdzie zaranżować wysyłkę poprzez Polamer lub podobny serwis.

Podjedz do ogarniętego warsztatu gdzie głównie zajmują się wydechami i coś dobiorą, ja swego czasu do Pacifici dorabiałem końcowy tłumik od Peugota 3.0D

 

 

20150627_092316.jpg

20150627_212442.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

ze H6 sa dosc wrazliwe na takie zmiany

 

a mógłbyś rozwinąć na czym ta szczególna wrażliwość H6 wygląda? Na LPG,  płyn chłodniczy, olej i inne rzeczy H6 też rzekomo jest bardzo wrażliwe a ja niczego takiego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie już ustaliłem (albo dopiero) co w "trawie piszczy" a tak naprawdę to pierdzi :) i są to dziurki w rurze wydechowej a dokładnie to na spawie przy tym rozgałęźniku (trójniku). Wymienić też muszę przy okazji ten tłumik środkowy bo też nie wygląda już dobrze, tłumiki końcowe są OK. Kupić te rury w Polandii raczej niemożliwe (chyba że się mylę) - macie jakieś pomysły, ktoś z Was już działał w tej kwestii czy tylko u mnie takie marne się te rurki trafiły. Może to gaz zrobił swoje, chociaż przebieg mam jeszcze nie za duży bo 111 tyś. mil ale gaz mam od 2011 roku. 

Tutaj rurki które muszę kupić.

417152300_rura-tumikrodkowy.thumb.jpg.0ced11e20ac0a0751a8237b324a68622.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio również miałem problem z trójnikiem :mellow:. Pojechałem do dobrego zakładu zajmującego się wydechami. Za wspawanie nowego trójnika, spawanie dekla przy środkowym tłumiku i podwieszenie tylnych tłumików tak, aby były wyżej, zapłaciłem 170 zł :D.

Co prawda robiłem to w Legacy 3.0, ale myślę, że w Tribece jest podobnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artu, podjedz do dobrego tłumikarza, wspawa nowy trójnik i będzie OK. U siebie też mam delikatną nieszczelność w tym trójniku i jak dla mnie jest to raczej normalne dla 10 letniego samochodu z przebiegiem 250kkm. Doraźnie wspawałem blaszkę żeby uciszyć wydech, ale wytnę ten trójnik i wspawam nowy za 40zł.

 

149452077_20180407_141433s.thumb.jpg.10a1a3286fceb1e66f2a3c2f6237d8eb.jpg

 

IMG_20180801_195946.thumb.jpg.e4d3928699090d0be6922531e238c860.jpg

 

3512d99a482eae9c13df5efa1bf6.thumb.jpg.f9a68c46212499e484160183dfa8c908.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, lutek34 napisał:

Artu, podjedz do dobrego tłumikarza, wspawa nowy trójnik i będzie OK. U siebie też mam delikatną nieszczelność w tym trójniku i jak dla mnie jest to raczej normalne dla 10 letniego samochodu z przebiegiem 250kkm. Doraźnie wspawałem blaszkę żeby uciszyć wydech, ale wytnę ten trójnik i wspawam nowy za 40zł.

 

No chyba też tak zrobię, chociaż zamówienie tych rur na rockauto z wysyłką przez jakąś firmę pośredniczącą to koszt 980 zł. Nie znalazłem na razie nikogo w okolicy kto dobrze temat ogarnia ale szukam i jak kogoś znajdę to się wybiorę żeby dobrze ocenił stan tych rur. Mój mechanior mówi że wymienić trzeba ten środkowy (tzw. rezonator) bo niedługo go też przeżre (tak naprawdę to nie mam pojęcia co to jest ten rezonator - tłumik czy co) i dlatego myślałem że jak mam kupić nowy to od razu kupie też te rury z trójnikiem. Jeżeli wystarczyło by na razie wymienić trójnik to tak zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
No chyba też tak zrobię, chociaż zamówienie tych rur na rockauto z wysyłką przez jakąś firmę pośredniczącą to koszt 980 zł. Nie znalazłem na razie nikogo w okolicy kto dobrze temat ogarnia ale szukam i jak kogoś znajdę to się wybiorę żeby dobrze ocenił stan tych rur. Mój mechanior mówi że wymienić trzeba ten środkowy (tzw. rezonator) bo niedługo go też przeżre (tak naprawdę to nie mam pojęcia co to jest ten rezonator - tłumik czy co) i dlatego myślałem że jak mam kupić nowy to od razu kupie też te rury z trójnikiem. Jeżeli wystarczyło by na razie wymienić trójnik to tak zrobię.
Odświeżę, na czym się zakończyła sprawa, mam ten sam problem, dziurka w trójniku, i zalecana wymiana środkowego, o ile trójnik nie problem to oczywiście środkowego zamiennika brak, oryginał na zamówienie i pewnie nie tanio , proponują coś dopasować z innego modelu.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka, faktycznie coś jest jak by co, a co do tłumika, to tak jak u artu-44, spec od wydechów radzi wymienić, bo na sam trójnik to szkoda kasy, pewnie coś tam zobaczył niepokojącego.

 

co do tego zamiennika z linka, to po numerach OE, wyszło mi że taki sam jest w outback 3.0, i polmostrów ma to w ofercie.

 

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ibar napisał:

Dzięki za linka, faktycznie coś jest jak by co, a co do tłumika, to tak jak u artu-44, spec od wydechów radzi wymienić, bo na sam trójnik to szkoda kasy, pewnie coś tam zobaczył niepokojącego.

 

co do tego zamiennika z linka, to po numerach OE, wyszło mi że taki sam jest w outback 3.0, i polmostrów ma to w ofercie.

 

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Ja wymieniłem trójnik taki sam jak pokazał lutek, wraz z rurami dochodzącymi do tłumików końcowych i flansze. Popatrzyłem sobie na wycięty ten trójnik oryginalny to chyba jakaś wada konstrukcja bo dziurki zrobiły się zaraz przy spawach, tam przerdzewiało bo cieńsza blacha ale rury mimo, że pokryte rdzą to wyglądały na grube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ibar napisał:

Tak, to chyba taki std. że tam rdzewieje, czyli środkowy tłumik zostawiłeś.?

 

mi jeszcze zaproponował przyspawanie na stałe rur do tłumików końcowych.

 

Tak tłumik ten środkowy zostawiłem bo jest cały, pokryty rdzą ale jest gruby, a do tłumików końcowych dałem nowe flansze bo te stare były za mocno skorodowane. Jednak lepiej jest mieć możliwość odkręcania tłumików końcowych  - tak myślę.

https://allegro.pl/oferta/flansza-reperaturka-rury-z-naprawczy-50mm-mocna-7952215928

https://allegro.pl/oferta/trojnik-rozwidlenie-y-pipe-reperaturka-55-2x50mm-7500809696

Tłumik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, artu-44 napisał:

Jednak lepiej jest mieć możliwość odkręcania tłumików końcowych  - tak myślę.

 

dokładnie tak, podobnie myślę u siebie podratować wydech od trójnika do tyłu. Środkowy rezonator u mnie jest w dobrym stanie, więc nawet nie myślę go ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...