Jump to content
Karol Żyszkowski

Wyjąca pompa wspomagania

Recommended Posts

Przeczytałem już wszystkie tematy i za cholere nie mogę znaleźć rozwiązania. Miałem wyciek z przewodów od wspomagania, które idą bezpośrednio do maglownicy i olej kapał mi na osłonę katalizatora co skutkowało kupą dymu i smrodem. Pompa wcześniej się nie odzywała, płynu delikatnie ubywało, dlatego postanowiłem załatać wyciek. Mechanik wyciągnął uszkodzone przewody, zostały zarobione na nowo (wycieków brak), zalany nowy olej, odpowietrzone jak nakazuje sztuka. Po pierwszym odpaleniu cisza, poziom oleju prawidłowy. Po ponownym odpaleniu zaczęło się. Pompa wyje, pokazywały się bąbelki w zbiorniczku. Wymieniony oring, założone obejmy zaciskowe na gumowy przewód od strony pompy, bąbelków brak, pompa wyje dalej. Co mogę jeszcze zrobić żeby sprawdzić co jest przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile czasu/km minelo od załatania nieszczelności? Pompa odpowietrza się przez naście/ dziesiat km (mojej po wymianie płynu przeszło po ponad 100 km)

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Około 150 może 200 km zrobiłem, dodatkowo czuć takie jakby delikatne drgania przy kręceniu kierownicą. Czy przy samym zbiorniczku wyrównawczym warto zmienić obejme na skręcaną na przewodzie zasilajacym, czy tam może lecieć lewe powietrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie może gdzie kupić przewody do przekładni kierowniczej do legecy IV 2.0?

Obdzwoniłem wszystkich w mojej okolicy, sklepy i od regeneracji i nikt nie ma.

Chodzi o przewód stalowy pomiędzy przekładnią, a przewodem gumowym, który wchodzi do pompy.

Myślałem, że kupię komplet z przewodem gumowym, ale też nie ma tych gumowych :( 

Tam jest jakieś Fi9 ze złączką M10, albo M11.

 

Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, wiktoriano napisał:

Wiecie może gdzie kupić przewody do przekładni kierowniczej do legecy IV 2.0?

Obdzwoniłem wszystkich w mojej okolicy, sklepy i od regeneracji i nikt nie ma.

Chodzi o przewód stalowy pomiędzy przekładnią, a przewodem gumowym, który wchodzi do pompy.

Myślałem, że kupię komplet z przewodem gumowym, ale też nie ma tych gumowych :( 

Tam jest jakieś Fi9 ze złączką M10, albo M11.

 

Proszę o pomoc.

Ja kupowałem oryginały w aso, tak samo jak ty szukałem wszędzie 

Edited by Adrian713

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Udało się mi zrobić z ta przekładnia. 

Jeździłem od mechanika do mechanika, nawet po warsztatach specjalizujących się w regeneracji maglownic (dorabiają te przy przekładni), aż w końcu wujek z serwisu aso powiedział mi, żebym szukał w firmach, które produkują hydraulikę siłową.

W mojej okolicy (małopolskie / śląskie) jest kilka takich i na szczęście jedna firma mi to zrobiła.

Firma Hydro z Bielska Białej - koszt 500 zł brutto za odcinek stalowy od maglownicy do łącza na gumowe, które idą do pompy, za krótkie przy przekładni 300zł powiedział, ale te dorobić można taniej tam gdzie przekładnie naprawiają. W aso te przewody 1500zł, ale chyba razem z gumowymi, ale nie jestem pewien (bez tych przy przekładni krótkich, cienkich).

Efekt na zdjęciu niżej.

20181009_160723.thumb.jpg.dabfe0ccf0e943c568bab055047af2de.jpg

20181009_161410.jpg.f0eb19d6ef6052e643bace9606e9cd0b.jpg

20181009_160739.jpg.9d6f86b305b60a83aa733c032e917235.jpg

20181009_161425.jpg.a985201cfc437b8611c7f0fad08b7f49.jpg

 

Warunkiem wykonania usługi jest wcześniejsze wysłanie zapytania ze zdjęciem dorabianych przewodów pod adres 

przewody@hydro.com.pl, telefon na warsztat 33 829 87 37 ORAZ STARE KOŃCÓWKI PRZEWODÓW

Ja to zrobiłem w ten sposób

stare.jpg.21fdaaa45a3b2790027b2b805a53d47f.jpg

 

Przetłoczenie w miejscu gdzie przewody łączą się z gumowymi uległy znacznej zmianie (rys. 2,3,4) 

Poprosiłem o sprawdzenie szczelności, jednak Pan zapewniał mnie, że nie jedną taką maglownicę robili i nie ma potrzeby sprawdzania, jak zwykle dałem się w chuja zrobić i uwierzyłem. Nie obyło się bez wkurwiania się.

Dostałem miedziane podkładki "jakby czasem lało", po przykręceniu przy przejściu na gumowe bez podkładek przewody goniły luzem wiec musiałem założyć podkładki, niestety dostałem 4 o takim samym rozmiarze na przewód fi8 (są dwa przewody, które idą w stronę pompy, jeden Fi8, drugi fi 10 ) więc przy fi 10 wyglądało to tak

20181009_171049.jpg.f0b26073e5304fae5ac41a93acde4635.jpg

 

Nie miało to szans uszczelnić. Akurat nie miałem czasu, ale miałem przewód miedziany fi 10 więc rozciąłem kawałem wzdłuż i wszerz zrobił się kwadrat, rozwierciłem, kątówką objechałem dookoła i zrobiła się podkładka. 

 

Po założeniu maglownicy i wymianie płynu na ElfMatic G3 pompa wyła przez kilka minut, potem jak spuściłem na koła i poczuła obciążenie to znów wyła, ale po kilku minutach i kilometrach wróciło wszystko do normalnej pracy.

Pomimo nieszczęsnej podkładki dziękuję firmie za dorobienie przewodów. 

 

Podsumowując

Firmę polecam, pod warunkiem, że sprawdzą szczelność i podpiszą się pod tym. Można do nich robić wysyłki kurierem

 

Podsumowując całość - myślałem, że mnie szlak trafi przy tej przekładni, a tu jeszcze w A4 B5 mam do wymiany, na szczęście kupuję regenerowaną cała, ale podobno wymiana przekichana, mechanik 300 powiedział za demontaż i montaż.

 

Pozdrawiam :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...