Buchal Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Witam. Niedawno kupiłem Forka Turbo S I generacji przed liftem. Przy zakupie palił się check, odczytałem błąd 22 - czujnik spalania stukowego. Kupiłem oem czujnik i właśnie go wymieniłem, mechanik skasował błąd. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu kontrolka check mryga - jakby chciała wymrugać błąd 22 bo mryga dwa długie sygnały oraz 2 krótkie pomimo, że błąd został skasowany. Po odpaleniu kontrolka zapala się po chwili na nowo. Jakieś pomysły? Coś zostało wykonane nie tak? Może jest jakaś procedura resetu przy wymianie tego czujnika?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek666 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Czujnik powinien być dokręcony kluczem dynamometrycznym, nieodpowiednie zamontowanie może powodować wyświetlanie błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchal Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 13 minut temu, Bobek666 napisał: Czujnik powinien być dokręcony kluczem dynamometrycznym, nieodpowiednie zamontowanie może powodować wyświetlanie błędu. Wiesz może jaka powinna być wartość jego dokręcenia? 7 minut temu, gorion napisał: Zawsze pozostaje opcja, że stary czujnik był sprawny a problem leży w silniku. Silnik pracuję bardzo równo i cicho nawet jak jest zimny, więc mało prawdopodobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 24Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchal Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) 16 minut temu, rademenez napisał: 24Nm Dzięki, poprawię jutro i dam znać czy jest jakiś rezultat Chociaż szczerze trochę wątpię, że 2 Nm w lewo czy w prawo coś zmienią ,a jednak dokręciłem go naprawdę lekko. Edytowane 7 Czerwca 2018 przez Buchal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 8 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 Rozpiąłeś czarne i zielone kostki, no nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchal Opublikowano 8 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2018 2 godziny temu, mirasek napisał: Rozpiąłeś czarne i zielone kostki, no nie? Właśnie dziś rano o tym pomyślałem. Poprzedni właściciel chyba zostawił je złączone i auto mrugało kody. Błędów już nie ma check się nie pali. Rozpiąłem tylko czarne. Zielone kostki także powinny być rozpięte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Normalnie obie powinny być rozpięte. Dobrze że sytuacja się wyjaśniła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Podepnę się pod temat, bo w moim S-turbo czasem wyświetla się kontrolka Check engine. Jedyny błąd jaki mam w historii komputera to 22 Knock sensor. Autem czasem szarpie podczas przyspieszania. Dokonałem kilku pomiarów układu czujnika spalania stukowego i wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika. Czasem mam wyniki na poziomie kilku(nastu) MΩ, czasem ~570 kΩ (mierzone zarówno na czujniku zamontowanym do silnika, jak i wyjętym). Czy ktoś wie, co może powodować taką rozbieżność? Czujnik nie wygląda na uszkodzony, brak pęknięć na obudowie, a styk do bloku silnika wygląda na czysty. Znalazłem czujniki oryginalne za ~250 zł i zamienniki za 6 razy mniej. Co może się stać, jeśli kupię tani czujnik? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) jeśli podczas przyśpieszania auto szarpie, potrafi zamrygać kilkukrotnie check ale komp nie pokazuje żadnego błędu, to jest to typowy objaw wypadania zapłonów (cewka, kable, świece do ogarnięcia) za którymś razem zapali się check na stałe i wtedy można zczytać błędy wypadających zapłonów. Edytowane 5 Września 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 A co z tym czujnikiem? Czy zmierzone wartości nie kwalifikują go do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Publius Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 W dniu 4.09.2018 o 22:50, jawa napisał: Podepnę się pod temat, bo w moim S-turbo czasem wyświetla się kontrolka Check engine. Jedyny błąd jaki mam w historii komputera to 22 Knock sensor. Autem czasem szarpie podczas przyspieszania. Dokonałem kilku pomiarów układu czujnika spalania stukowego i wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika. Czasem mam wyniki na poziomie kilku(nastu) MΩ, czasem ~570 kΩ (mierzone zarówno na czujniku zamontowanym do silnika, jak i wyjętym). Czy ktoś wie, co może powodować taką rozbieżność? Czujnik nie wygląda na uszkodzony, brak pęknięć na obudowie, a styk do bloku silnika wygląda na czysty. Znalazłem czujniki oryginalne za ~250 zł i zamienniki za 6 razy mniej. Co może się stać, jeśli kupię tani czujnik? :-) Kolega widzę już sprzedaje Forka? ;) U mnie podobnie było - Forek S-Turbo '99. Kod błędu 22 - czujnik spalania stukowego. Kupiłem zamiennik za około 50 zł, marki NTY. Wymieniłem sam (umordowałem się jak nie wiem - tego się prawie nie da wyciągnąć...). Problem zniknął jak ręką odjął i auto przez kilka miesięcy było OK. Nie było duszenia, odzyskało trochę mocy. Spalanie zmalało o jakieś 2-3 litry (!!!). Niestety od paru dni mam to samo - check engine co jakiś czas miga, wzrosło spalanie. I teraz mam zagwozdkę - czy to wina taniego czujnika? Czy może czegoś innego? Wydaje się, że chyba wina czujnika, skoro trochę pochodziło na tym poprzednim. Noszę się z zamiarem zakupu oryginalnego - może to rozwiąże problem... Czy ktoś ma jakieś podobne doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Z tego co wiem ważne aby ten czujnik dokręcić z odpowiednim momentem. Nie może być za lekko i nie za mocno. Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2018 Ważne żeby nie dokręcić za mocno, bo wtedy może pęknąć obudowa czujnika. Jeżeli przykręcisz mniejszym momentem nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 24 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2018 W legacy w przeciągu 7 lat wymieniłem 3 czujniki, zawsze ori. Niestety jest to cześć bardzo delikatna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 24 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2018 (edytowane) Potwierdzam. Ja w swoim Legacy mam przebieg 113.000 km i czujnik spalania stukowego był wymieniany. Zauważyłem, że pod kolektorem mam nigdzie nie podpięty czujnik, niedaleko od niego był zamontowany drugi, który wyglądał identycznie, ale był podpięty do wiązki. Z ciekawości zmierzyłem miernikiem ten, który nie był podpięty i okazało się że nie wykazuje żadnej opornosci. Czujnik jest w takim miejscu, że było by bardzo ciężko go wymienić, więc ktoś go zostawił a nowy przykrecil w nieco innym miejscu. Edytowane 24 Grudnia 2018 przez przemyslawn Błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 W dniu 23.12.2018 o 16:18, Publius napisał: Kolega widzę już sprzedaje Forka? U mnie podobnie było - Forek S-Turbo '99. Kod błędu 22 - czujnik spalania stukowego. Kupiłem zamiennik za około 50 zł, marki NTY. Wymieniłem sam (umordowałem się jak nie wiem - tego się prawie nie da wyciągnąć...). Problem zniknął jak ręką odjął i auto przez kilka miesięcy było OK. Nie było duszenia, odzyskało trochę mocy. Spalanie zmalało o jakieś 2-3 litry (!!!). Niestety od paru dni mam to samo - check engine co jakiś czas miga, wzrosło spalanie. I teraz mam zagwozdkę - czy to wina taniego czujnika? Czy może czegoś innego? Wydaje się, że chyba wina czujnika, skoro trochę pochodziło na tym poprzednim. Noszę się z zamiarem zakupu oryginalnego - może to rozwiąże problem... Czy ktoś ma jakieś podobne doświadczenia? Dopiero teraz skojarzyłem, że w podpisie mam "sprzedam forka"... Jakiś czas temu się z nim przeprosiłem, ale pewnie znowu powrócę do tematu i bynajmniej nie z powodu czujnika ;-) Ja też mam NTY za ~50 zł i jak do tej pory nie zobaczyłem żadnego czeka. Kupiłem ten tani za namową kolegi, któremu również rozwiązało to sprawę. Spalanie na sprawnym czy uszkodzonym - cały czas takie samo, czyli duże ;-) Jedyna rada jaką mam, to zmierzenie rezystancji czujnika (według serwisówki powinno być ~570 kΩ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się