Skocz do zawartości

Wałki rozrządu


Bartolini2721

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wałki rozrządu do Subaru Imprezy GD 2,0 N/A są identyczne jak wałki do Imprezy GD 1,6 N/A, czy mają inne kąty i wzniosy krzywek? Ewentualnie jakie wałki można dobrać do 1,6 N/A aby były ostrzejsze od seryjnych?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Dzięki wielkie! Możesz mi jeszcze powiedzieć skąd to wziąłeś?
Wydaję mi się że to są tabelki z service manuala. Ale to niech się wypowie autor postu

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłby ktoś podrzucić? Na szukajce nic nie mogę znaleźć. Ewentualnie jak by ktoś mógł jeszcze spojrzeć jakie są kąty otwarcia zaworów i wymiary zaworów w 1,6 to bym nie musiał już silnika rozbierać. Z wysokości wnioskuje, że wałki od 1,6 są ostrzejsze od 2.0, ale żeby mieć cały wygląd to pasowało by i kąty znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Bartolini2721 napisał:

Z wysokości wnioskuje, że wałki od 1,6 są ostrzejsze od 2.0, ale żeby mieć cały wygląd to pasowało by i kąty znać.

O ile średnica koła podstawowego (wymiar A na rysunku) jest jednakowa, nie wiem jak to wygląda w tym konkretnym przypadku. Do tego czasy otwarcia i sam kształt krzywek ma znaczenie, ale przy seryjnych wałkach to jakieś kosmetyczne różnice między modelami. W starych Hondach kombinacje z wałkami dawały stosunkowo dobre efekty, zwykle gdzieś na górze kosztem dołu, co w lekkim fwd z przeznaczeniem do kjs było fajne. Jednak Honda to nie Subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6

Otwarcie zaworu dolotowego 236'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 20'

2.0

Otwarcie zaworu dolotowego 232'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 8'

2.5

Otwarcie zaworu dolotowego 232'

Otwarcie zaworu wydechowego 236'

Kąt współotwarcia 7'

Jeszcze mam takie pytanie, czy w silniku SOHC wysokość otwarcia zaworów będzie taka sama jak wznios krzywki minus luz zaworowy? Występują w SOHC dźwigienki, które nie wiem jak traktować. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi i tego raczej nie znajdziesz w manualu, dźwigienki zaworowe zwykle działają jak mnożnik wzniosu krzywki. Stosunek odległości osi obrotu dźwigienki do trzonka zaworu VS osi obrotu dźwigienki do osi wałka rozrządu, z tego proporcjonalnie wyliczasz wznios zaworu względem wzniosu krzywki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje wysokości otwarcia zaworu ssącego do policzenia kolektora ssącego. Przyjąłem wysokość jako skok krzywki minus luz zaworowy i teraz czy dźwigienka znacznie zmieni mi tą wysokość. Nie uśmiecha mi się zrzucać pokrywy zaworów, żeby to sprawdzić, gdyż resztę danych znalazłem w serwisówce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bartolini2721 napisał:

1.6

Otwarcie zaworu dolotowego 236'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 20'

2.0

Otwarcie zaworu dolotowego 232'

Otwarcie zaworu wydechowego 232'

Kąt współotwarcia 8'

Czyli do turbo wg. starej szkoły lepsze wałki z 2.0?
Mowa tu o SOHC, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bartolini2721 napisał:

Przyjąłem wysokość jako skok krzywki minus luz zaworowy i teraz czy dźwigienka znacznie zmieni mi tą wysokość.

Zmieni znacznie, popatrz na jakieś zdjęcie głowicy sohc, gołym okiem widać że dźwigienka ma przełożenie mniej więcej 1:2 i wznios zaworu = H - A * przełożenie dźwigienki. Luzy zaworowe po rozgrzaniu zmniejszają się, nie wiem czy jest sens brać je pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Yoosyn napisał:

Czyli do turbo wg. starej szkoły lepsze wałki z 2.0?
Mowa tu o SOHC, prawda?

Tak wszystkie czasy są dla silników z jednym wałkiem.

 

7 godzin temu, mirasek napisał:

Zmieni znacznie, popatrz na jakieś zdjęcie głowicy sohc, gołym okiem widać że dźwigienka ma przełożenie mniej więcej 1:2 i wznios zaworu = H - A * przełożenie dźwigienki. Luzy zaworowe po rozgrzaniu zmniejszają się, nie wiem czy jest sens brać je pod uwagę.

Wznios krzywki ssącej w tym momencie wychodzi 5,228mm, czy jest możliwe żeby zawór otwierał się aż na 10,456mm?! W tym momencie z obliczeń średnica dolotu dla pojedynczego cylindra wynosi 48,9mm. Jeżeli zwiększę wysokość dwukrotnie wynosi 45,7mm czyli obie średnice są realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamtą wartość podałem totalnie na oko ale wystarczyło trochę poszukać i znaleźć informację że głowice sohc phase 2 mają przełożenie dźwigienek zaworów ssących 1,75 a wydechowych 1,5 i masz już wszystko do policzenia wzniosu.

Edytowane przez mirasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...