Jump to content

Czujnik niezapiętych pasów


Gacu Gac
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Jestem świeżo po przekładce skórzanego wnętrza z angielskiego SpecB - cała  operacja się powiodła się, pozostał mi tylko do ogarnięcia czujnik niezapietego pasa fotela. Obecny fotel pasażera pełnił funkcję fotela kierowcy w uk wiec zawsze wymaga zapięcia pasów, rolę foteli się zmieniły wiec na chwile obecna włącza się sygnał ostrzegawczy.

Jak mam załatwić temat, czy chodzi o przekładke czujnika, jak wygląda,  gdzie jest?

 

Edited by Gacu Gac
Link to comment
Share on other sites

A to nie jest tak, że fotel ma czujnik naciskowy? W sensie... U mnie nic nie piszczy kiedy wysiądę z uruchomionego auta. 
Natomiast w sytuacji kiedy jadę z pasażerem, dopóki pasy z przodu są nie zapięte, a auto się porusza, odzywa się sygnał. Jest to działanie czujnika naciskowego, sprawdzałem pełnym plecakiem. Co jest w pełni uzasadnione. 
Zatem fotel nie powinien dawać sygnału o niezapiętych pasach dopóki ktoś na niego nie usiądzie. Bez względu, czy to przeszczepiony fotel kierowcy, czy nie. 
- moje zdanie

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że fotel kierowcy wymaga zawsze zapięcia pasów  (a sytuacja jest taka że fotel, który w angliku oryginalnie był fotelem kierowcy u mnie stał się fotelem pasażera) Problem występuje tylko kiedy auto jest w ruchu.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Gacu Gac napisał:

Wydaje mi się, że fotel kierowcy wymaga zawsze zapięcia pasów  (a sytuacja jest taka że fotel, który w angliku oryginalnie był fotelem kierowcy u mnie stał się fotelem pasażera) Problem występuje tylko kiedy auto jest w ruchu.

A więc moje zdanie jest nieco błędne... Wygląda na to, że dla fotela kierowcy to nie tylko czujnik naciskowy, ale też jakiś sprzężony z poruszaniem się auta. Może wystarczy odnaleźć pin we wtyczce od tego drugiego i zwyczajnie się go pozbyć. Ewentualnie, luźna wtyczka z pasa do zatrzasku, kiedy nie jedziesz z pasażerem. :D

Poczytaj tutaj:

 

Edited by Orear
Link to comment
Share on other sites

Dla każdego czujnika musi być nacisk i prędkość powyżej 15kmph. Czy to kierowca czy pasażer komputer widzi po prostu po wtyczce do której jest wpięty. Dlatego można p&p szczepic EU/GG itp bez problemow

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Sygnał niezapiętych pasów pojawia się powyżej 20 km/h, więc niby jakim cudem auto jedzie bez kierowcy?. Dlatego w fotelu kierowcy producent nie montuje  czujnika nacisku, po przekładce od anglika fotele są zamienione. Więc fotel pasażera (w angliku kierowcy) cały czas podaje sygnał niezapiętego pasa czy ktoś tam siedzi czy nie i tam tkwi problem.

 

Link to comment
Share on other sites

Może 20. Kiedyś "podnosilem" tył w czasie jazdy żeby właśnie sprawdzić. Mój przestawal piszczec. Może popsuty jakiś?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, kozi-24 napisał:

Sygnał niezapiętych pasów pojawia się powyżej 20 km/h, więc niby jakim cudem auto jedzie bez kierowcy?. Dlatego w fotelu kierowcy producent nie montuje  czujnika nacisku, po przekładce od anglika fotele są zamienione. Więc fotel pasażera (w angliku kierowcy) cały czas podaje sygnał niezapiętego pasa czy ktoś tam siedzi czy nie i tam tkwi problem.

 

Przeanalizujmy to, co napisałeś.

Skoro na fotelu kierowcy EU (lewy) brak jest czujnika nacisku, to BIU rozpoznaje niezapięte pasy po prędkości i braku klamry w zatrzasku?

To w wersji UK (prawy fotel) powinno być tak samo. Brak obciążenia powinien skutkować brakiem zapalenia kontrolki na licznikach kierowcy.

Tymczasem Gacu Gac ma sytuację dokładnie odwrotną - pali mu się kontrolka mimo tego, że nikt nie kieruje z prawego fotela...:D

Może dla niedowiarków, że czujniki nacisku jednak istnieją w obu fotelach,  podam schematy.

Gacu Gac masz zwarty/uszkodzony ten "nieistniejący" czujnik nacisku w prawym fotelu, stąd sygnał, że ktoś tam siedzi.

Najprostsze - odłącz kabelek od kontrolki pasażera (kontrolka w Map Light przy lusterku centralnym) + odłącz kabelek od buzera (pod wykładziną fotela prawego przedniego).

Najlepsze - pruj siedzisko fotela i zmieniaj czujnik na sprawny ze swojego fotela pasażera, ale wcześniej sprawdź wtyczkę i kabelki (nakłuwając je delikatnie), czy nie ma gdzieś zwarcia.

wi-13919e_LH.png

wi-13920e_RH.png

Godzinę temu, kozi-24 napisał:

Sygnał niezapiętych pasów pojawia się powyżej 20 km/h,

 

51 minut temu, recki napisał:

Może 20. Kiedyś "podnosilem" tył w czasie jazdy żeby właśnie sprawdzić.

Pogodzę Was chłopaki. :D

Seat_belt.png

Link to comment
Share on other sites

Kolega jak zwykle niezawodny jeżeli chodzi o wsparcie merytoryczne :)
Nie spodziewałem się takiego algorytmu kontroli! Poszli po bandzie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, WOJO napisał:

wi-13919e_LH.png

 

Na podanym schemacie wyraźnie widać że przy prawym fotelu występuje " SEATING SWITCH "  a przy lewym nie ma, w angliku jest odwrotnie

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, WOJO napisał:

 

Tymczasem Gacu Gac ma sytuację dokładnie odwrotną - pali mu się kontrolka 

Gacu Gac masz zwarty/uszkodzony ten "nieistniejący" czujnik nacisku w prawym fotelu, stąd sygnał, że ktoś tam siedzi.

wi-13919e_LH.png

wi-13920e_RH.png

 

Pogodzę Was chłopaki. :D

Seat_belt.png

potwierdzam stan jest taki jak napisał WOJO czyli mimo braku nacisku pali się kontrolka pasażera na mirrorlinku, gaśnie po zapieciu pasa.

Rozumiem, ze aby dotrzeć do czujnika muszę rozebrać siedzisko?

 

Dzięki za pomoc!

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, kozi-24 napisał:

 

Na podanym schemacie wyraźnie widać że przy prawym fotelu występuje " SEATING SWITCH "  a przy lewym nie ma, w angliku jest odwrotnie

Widzę, że chcesz brnąć dalej. OK. :D

Czym wyłączasz poduszkę pasażera przedniego fotela w poliftach, kiedy przewozisz niemowlaka w foteliku, tyłem do kierunku jazdy?

Wskazujesz schemat dla wersji LH, gdzie "Seating Switch" wyłącza obwód prawego fotela pasażera...

I wisienka na torcie - umiejscowienie czujników 64120AG061 RH 64120AG031 LH (przedlift),  64120AG130 RH 64120AG110 LH (polift).

sensor mat.png

5 minut temu, Gacu Gac napisał:

potwierdzam stan jest taki jak napisał WOJO czyli mimo braku nacisku pali się kontrolka pasażera na mirrorlinku, gaśnie po zapieciu pasa.

Rozumiem, ze aby dotrzeć do czujnika muszę rozebrać siedzisko?

Niestety tak.

Przyszły mi do głowy jeszcze dwa rozwiązania.

1. Wyciągasz białą (o ile mnie pamięć nie myli) wtyczkę z fotela, odłączając czujnik nacisku - brak czujnika, brak zwarcia. :D

2. Wyłączasz poduszkę pasażera kluczykiem. Nie sprawdzałem, ale ze schematu wynika, że kontrolka powinna zgasnąć.

W OBU PRZYPADKACH UCIERPI BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERA JADĄCEGO NA PRZEDNIM FOTELU.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, WOJO napisał:

 

Przyszły mi do głowy jeszcze dwa rozwiązania.

1. Wyciągasz białą (o ile mnie pamięć nie myli) wtyczkę z fotela, odłączając czujnik nacisku - brak czujnika, brak zwarcia. :D

2. Wyłączasz poduszkę pasażera kluczykiem. Nie sprawdzałem, ale ze schematu wynika, że kontrolka powinna zgasnąć.

W OBU PRZYPADKACH UCIERPI BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERA JADĄCEGO NA PRZEDNIM FOTELU.

Nie lubie druciarstwa więc zastosuje się do wcześniejszych Twoich rad i trochę się jeszcze pogimnastykuje z tematem :)

Jeszcze raz wielkie dzięki!!! 

 

 

Edited by Gacu Gac
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zauważyłem, że nawet jeśli na siedzeniu pasażera położę laptop, to już krzyczy :)

 

Mnie właśnie zaczął ten czujnik pasów wkurzać, bo czasem jadę do sklepu 50 m  (po drodze do pracy oczywiście :dance:) i się rozpędzę powyżej 20 km/h, to już ALARM.

Albo jak dojadę do drogi leśnej, odepnę pasy by lepiej widzieć, to też tragedia - nie wiem kiedy to się wyłącza, ale chyba jakieś kilkadziesiąt metrów trzeba ujechać, że samochód "ogarnął" stałą prędkość poniżej 20 kmh.

 

Poczytam wątek w wolnej chwili, bo liczyłem, że wystarczy jakiś bezpiecznik wyjąć :D Wersję mam EU.

Edited by thorxahest
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.07.2018 o 22:05, thorxahest napisał:

Zauważyłem, że nawet jeśli na siedzeniu pasażera położę laptop, to już krzyczy :)

 

Mnie właśnie zaczął ten czujnik pasów wkurzać, bo czasem jadę do sklepu 50 m  (po drodze do pracy oczywiście :dance:) i się rozpędzę powyżej 20 km/h, to już ALARM.

Albo jak dojadę do drogi leśnej, odepnę pasy by lepiej widzieć, to też tragedia - nie wiem kiedy to się wyłącza, ale chyba jakieś kilkadziesiąt metrów trzeba ujechać, że samochód "ogarnął" stałą prędkość poniżej 20 kmh.

 

Poczytam wątek w wolnej chwili, bo liczyłem, że wystarczy jakiś bezpiecznik wyjąć :D Wersję mam EU.

Mimo iż jeżdżę w pasach, to żonie czasem zdarza się zapomnieć zapiąć. Kupiłem już z odłączoną wtyczką od głośniczka pod fotelem. Chciałem być poprawny politycznie, więc któregoś dnia go podłączyłem. Nie wytrzymałem tydzień i ponownie został odłączony. Kontrolka mi w zupełności wystarczy, by zwrócić uwagę żonie, że nie zapięła.:D

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Patrząc po komentarzach filmu faktycznie wielu osobom pomogło, nawet w wersjach 2005 - próbowałem kilku kombinacji po rozpędzeniu się i zatrzymaniu, ale lipton, może coś źle robiłem - jeszcze popróbuję i przeczytam komentarze może gdzieś jest info. Dźwięk na filmie brzmi jak niedomknięte drzwi. U mnie nieco inny alarm, ale to może kwestia wersji UE-USA, U Ciebie zadziałało ?

 

Ja chyba będę musiał dobrać się do fotela kierowcy i poszukać tej wtyczki co mówi Wojo. Najlepiej kontrolki bym zostawił, a odłączył po prostu głośnik.

Z rysunku podesłanego wyżej, chyba jest to wtyczka SEAT BELT BUZZER R30

 

image.png.98634ab209af18e79586bbcc79568d75.png

 

Chodzi mi to żeby samochód nie mówił mi kiedy mam zapinać pas hałaśliwym dźwiękiem :)

Przykładowo dajmy na to że jest 6 rano i jadę codziennie pustą drogą osiedlową z garbami 300 m,rozpędzę się  moim ospałym Subaraczem do tych 25 kmh, między garbami szkoda męczyć napinacz skoro i tak już słabo sobie radzi, więc zapnę dopiero jak kupię bułki i pojadę dalej. Tymczasem do sklepu wchodzę już ogłuszony, ale za to rozbudzony... więc jest jakiś plus. :D

 

Kontrolka w zupełności by wystarczyła :)

 

Edited by thorxahest
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, thorxahest napisał:

Ja chyba będę musiał dobrać się do fotela kierowcy i poszukać tej wtyczki co mówi Wojo.

Nie kierowcy.

Sprawdź pod łączeniem wykładziny podłogi przedniego fotel pasażera. :D

Link to comment
Share on other sites

Ale, to pod siedzeniem pasażera jest głośnik od fotela kierowcy w wersji UE ? :)

Właśnie chciałem pooglądać przed chwilą na parkingu, gdzie ta wtyczka od głośnika, ale za ciasno - z tyłu fotela czy z przodu ?

Jutro pojadę w krzaki i poszukam.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, thorxahest napisał:

Ale, to pod siedzeniem pasażera jest głośnik od fotela kierowcy w wersji UE ? :)

Właśnie chciałem pooglądać przed chwilą na parkingu, gdzie ta wtyczka od głośnika, ale za ciasno - z tyłu fotela czy z przodu ?

Jutro pojadę w krzaki i poszukam.

Pasażera.

Jak przesuniesz fotel maksymalnie do przodu (a może do tyłu? - nie pamiętam), to w centralnej części namacasz ręką. Wciskasz zatrzask we wtyczce i nastaje błoga cisza. :D

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wojo

Rzeczywiście, najlepiej podnieść na maxa do góry tył fotela i przesunąć fotel do przodu, aby zaglądać z tyłu fotela pasażera szorując czupryną po wycieraczce z latarką i lusterkiem. Głośnik faktycznie dzwoni spod pasażera jedynie się zdaje.

Poodpinałem niemal wszystkie wtyczki i... nadal wyje <_<Odpinałem każdą po kolei i rozpędzałem się do 30 kmh. Jeszcze zostały mi ze 3, bo już mi cierpliwości nie starczyło.

 

Wedle powyższego rysunku , to wtyczka R30 od Buzzera jest w obydwu fotelach, a jak siadałem na kierowcy i wyło to może powinienem poodpinać wtyczki spod fotela kierowcy bo pasażera nie był obciążony. Jeszcze w sumie tylko z 10 wtyczek zostało do przejrzenia, w końcu się znajdzie. :)

No nic będę szukał.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, thorxahest napisał:

Jeszcze w sumie tylko z 10 wtyczek zostało do przejrzenia, w końcu się znajdzie. :)

Tylko tych żółtych nie odpinaj bez odpięcia akumulatora, bo Ci się czupryna może zmierzwić ... :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...