Gacu Gac Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 (edytowane) Cześć, Jestem świeżo po przekładce skórzanego wnętrza z angielskiego SpecB - cała operacja się powiodła się, pozostał mi tylko do ogarnięcia czujnik niezapietego pasa fotela. Obecny fotel pasażera pełnił funkcję fotela kierowcy w uk wiec zawsze wymaga zapięcia pasów, rolę foteli się zmieniły wiec na chwile obecna włącza się sygnał ostrzegawczy. Jak mam załatwić temat, czy chodzi o przekładke czujnika, jak wygląda, gdzie jest? Edytowane 3 Czerwca 2018 przez Gacu Gac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 A to nie jest tak, że fotel ma czujnik naciskowy? W sensie... U mnie nic nie piszczy kiedy wysiądę z uruchomionego auta. Natomiast w sytuacji kiedy jadę z pasażerem, dopóki pasy z przodu są nie zapięte, a auto się porusza, odzywa się sygnał. Jest to działanie czujnika naciskowego, sprawdzałem pełnym plecakiem. Co jest w pełni uzasadnione. Zatem fotel nie powinien dawać sygnału o niezapiętych pasach dopóki ktoś na niego nie usiądzie. Bez względu, czy to przeszczepiony fotel kierowcy, czy nie. - moje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Wydaje mi się, że fotel kierowcy wymaga zawsze zapięcia pasów (a sytuacja jest taka że fotel, który w angliku oryginalnie był fotelem kierowcy u mnie stał się fotelem pasażera) Problem występuje tylko kiedy auto jest w ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 (edytowane) 16 minut temu, Gacu Gac napisał: Wydaje mi się, że fotel kierowcy wymaga zawsze zapięcia pasów (a sytuacja jest taka że fotel, który w angliku oryginalnie był fotelem kierowcy u mnie stał się fotelem pasażera) Problem występuje tylko kiedy auto jest w ruchu. A więc moje zdanie jest nieco błędne... Wygląda na to, że dla fotela kierowcy to nie tylko czujnik naciskowy, ale też jakiś sprzężony z poruszaniem się auta. Może wystarczy odnaleźć pin we wtyczce od tego drugiego i zwyczajnie się go pozbyć. Ewentualnie, luźna wtyczka z pasa do zatrzasku, kiedy nie jedziesz z pasażerem. Poczytaj tutaj: Edytowane 3 Czerwca 2018 przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Dla każdego czujnika musi być nacisk i prędkość powyżej 15kmph. Czy to kierowca czy pasażer komputer widzi po prostu po wtyczce do której jest wpięty. Dlatego można p&p szczepic EU/GG itp bez problemowWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi-24 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Sygnał niezapiętych pasów pojawia się powyżej 20 km/h, więc niby jakim cudem auto jedzie bez kierowcy?. Dlatego w fotelu kierowcy producent nie montuje czujnika nacisku, po przekładce od anglika fotele są zamienione. Więc fotel pasażera (w angliku kierowcy) cały czas podaje sygnał niezapiętego pasa czy ktoś tam siedzi czy nie i tam tkwi problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Może 20. Kiedyś "podnosilem" tył w czasie jazdy żeby właśnie sprawdzić. Mój przestawal piszczec. Może popsuty jakiś?Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 19 minut temu, kozi-24 napisał: Sygnał niezapiętych pasów pojawia się powyżej 20 km/h, więc niby jakim cudem auto jedzie bez kierowcy?. Dlatego w fotelu kierowcy producent nie montuje czujnika nacisku, po przekładce od anglika fotele są zamienione. Więc fotel pasażera (w angliku kierowcy) cały czas podaje sygnał niezapiętego pasa czy ktoś tam siedzi czy nie i tam tkwi problem. Przeanalizujmy to, co napisałeś. Skoro na fotelu kierowcy EU (lewy) brak jest czujnika nacisku, to BIU rozpoznaje niezapięte pasy po prędkości i braku klamry w zatrzasku? To w wersji UK (prawy fotel) powinno być tak samo. Brak obciążenia powinien skutkować brakiem zapalenia kontrolki na licznikach kierowcy. Tymczasem Gacu Gac ma sytuację dokładnie odwrotną - pali mu się kontrolka mimo tego, że nikt nie kieruje z prawego fotela... Może dla niedowiarków, że czujniki nacisku jednak istnieją w obu fotelach, podam schematy. Gacu Gac masz zwarty/uszkodzony ten "nieistniejący" czujnik nacisku w prawym fotelu, stąd sygnał, że ktoś tam siedzi. Najprostsze - odłącz kabelek od kontrolki pasażera (kontrolka w Map Light przy lusterku centralnym) + odłącz kabelek od buzera (pod wykładziną fotela prawego przedniego). Najlepsze - pruj siedzisko fotela i zmieniaj czujnik na sprawny ze swojego fotela pasażera, ale wcześniej sprawdź wtyczkę i kabelki (nakłuwając je delikatnie), czy nie ma gdzieś zwarcia. Godzinę temu, kozi-24 napisał: Sygnał niezapiętych pasów pojawia się powyżej 20 km/h, 51 minut temu, recki napisał: Może 20. Kiedyś "podnosilem" tył w czasie jazdy żeby właśnie sprawdzić. Pogodzę Was chłopaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Kolega jak zwykle niezawodny jeżeli chodzi o wsparcie merytoryczne Nie spodziewałem się takiego algorytmu kontroli! Poszli po bandzieWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi-24 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 21 godzin temu, WOJO napisał: Na podanym schemacie wyraźnie widać że przy prawym fotelu występuje " SEATING SWITCH " a przy lewym nie ma, w angliku jest odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 21 godzin temu, WOJO napisał: Tymczasem Gacu Gac ma sytuację dokładnie odwrotną - pali mu się kontrolka Gacu Gac masz zwarty/uszkodzony ten "nieistniejący" czujnik nacisku w prawym fotelu, stąd sygnał, że ktoś tam siedzi. Pogodzę Was chłopaki. potwierdzam stan jest taki jak napisał WOJO czyli mimo braku nacisku pali się kontrolka pasażera na mirrorlinku, gaśnie po zapieciu pasa. Rozumiem, ze aby dotrzeć do czujnika muszę rozebrać siedzisko? Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 5 minut temu, kozi-24 napisał: Na podanym schemacie wyraźnie widać że przy prawym fotelu występuje " SEATING SWITCH " a przy lewym nie ma, w angliku jest odwrotnie Widzę, że chcesz brnąć dalej. OK. Czym wyłączasz poduszkę pasażera przedniego fotela w poliftach, kiedy przewozisz niemowlaka w foteliku, tyłem do kierunku jazdy? Wskazujesz schemat dla wersji LH, gdzie "Seating Switch" wyłącza obwód prawego fotela pasażera... I wisienka na torcie - umiejscowienie czujników 64120AG061 RH 64120AG031 LH (przedlift), 64120AG130 RH 64120AG110 LH (polift). 5 minut temu, Gacu Gac napisał: potwierdzam stan jest taki jak napisał WOJO czyli mimo braku nacisku pali się kontrolka pasażera na mirrorlinku, gaśnie po zapieciu pasa. Rozumiem, ze aby dotrzeć do czujnika muszę rozebrać siedzisko? Niestety tak. Przyszły mi do głowy jeszcze dwa rozwiązania. 1. Wyciągasz białą (o ile mnie pamięć nie myli) wtyczkę z fotela, odłączając czujnik nacisku - brak czujnika, brak zwarcia. 2. Wyłączasz poduszkę pasażera kluczykiem. Nie sprawdzałem, ale ze schematu wynika, że kontrolka powinna zgasnąć. W OBU PRZYPADKACH UCIERPI BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERA JADĄCEGO NA PRZEDNIM FOTELU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacu Gac Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 (edytowane) 19 minut temu, WOJO napisał: Przyszły mi do głowy jeszcze dwa rozwiązania. 1. Wyciągasz białą (o ile mnie pamięć nie myli) wtyczkę z fotela, odłączając czujnik nacisku - brak czujnika, brak zwarcia. 2. Wyłączasz poduszkę pasażera kluczykiem. Nie sprawdzałem, ale ze schematu wynika, że kontrolka powinna zgasnąć. W OBU PRZYPADKACH UCIERPI BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERA JADĄCEGO NA PRZEDNIM FOTELU. Nie lubie druciarstwa więc zastosuje się do wcześniejszych Twoich rad i trochę się jeszcze pogimnastykuje z tematem Jeszcze raz wielkie dzięki!!! Edytowane 4 Czerwca 2018 przez Gacu Gac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian713 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Ja jak to robiłem to po prostu przełożyłem całe siedziska (gąbka z materiałem i czujnikiem naciskowym)z lewej na prawą stronę i żadnego problemu nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 (edytowane) Zauważyłem, że nawet jeśli na siedzeniu pasażera położę laptop, to już krzyczy Mnie właśnie zaczął ten czujnik pasów wkurzać, bo czasem jadę do sklepu 50 m (po drodze do pracy oczywiście ) i się rozpędzę powyżej 20 km/h, to już ALARM. Albo jak dojadę do drogi leśnej, odepnę pasy by lepiej widzieć, to też tragedia - nie wiem kiedy to się wyłącza, ale chyba jakieś kilkadziesiąt metrów trzeba ujechać, że samochód "ogarnął" stałą prędkość poniżej 20 kmh. Poczytam wątek w wolnej chwili, bo liczyłem, że wystarczy jakiś bezpiecznik wyjąć Wersję mam EU. Edytowane 27 Lipca 2018 przez thorxahest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 27.07.2018 o 22:05, thorxahest napisał: Zauważyłem, że nawet jeśli na siedzeniu pasażera położę laptop, to już krzyczy Mnie właśnie zaczął ten czujnik pasów wkurzać, bo czasem jadę do sklepu 50 m (po drodze do pracy oczywiście ) i się rozpędzę powyżej 20 km/h, to już ALARM. Albo jak dojadę do drogi leśnej, odepnę pasy by lepiej widzieć, to też tragedia - nie wiem kiedy to się wyłącza, ale chyba jakieś kilkadziesiąt metrów trzeba ujechać, że samochód "ogarnął" stałą prędkość poniżej 20 kmh. Poczytam wątek w wolnej chwili, bo liczyłem, że wystarczy jakiś bezpiecznik wyjąć Wersję mam EU. Mimo iż jeżdżę w pasach, to żonie czasem zdarza się zapomnieć zapiąć. Kupiłem już z odłączoną wtyczką od głośniczka pod fotelem. Chciałem być poprawny politycznie, więc któregoś dnia go podłączyłem. Nie wytrzymałem tydzień i ponownie został odłączony. Kontrolka mi w zupełności wystarczy, by zwrócić uwagę żonie, że nie zapięła. Edytowane 30 Lipca 2018 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 27 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2018 U mnie odwrotnie - żona zapina, a ja zapominam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 Są jeszcze takie triki: https://allegro.pl/zapinka-przejsciowka-adapter-pasow-bezpieczenstwa-i6746369657.html ale ja bym z tym nie jeździł, nie ma to zapewne żadnej homologacji i nie wiadomo, czy się nie rozerwie pod obciążeniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 W dniu 27.07.2018 o 22:05, thorxahest napisał: Poczytam wątek w wolnej chwili, bo liczyłem, że wystarczy jakiś bezpiecznik wyjąć To powinno pomóc : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 (edytowane) Patrząc po komentarzach filmu faktycznie wielu osobom pomogło, nawet w wersjach 2005 - próbowałem kilku kombinacji po rozpędzeniu się i zatrzymaniu, ale lipton, może coś źle robiłem - jeszcze popróbuję i przeczytam komentarze może gdzieś jest info. Dźwięk na filmie brzmi jak niedomknięte drzwi. U mnie nieco inny alarm, ale to może kwestia wersji UE-USA, U Ciebie zadziałało ? Ja chyba będę musiał dobrać się do fotela kierowcy i poszukać tej wtyczki co mówi Wojo. Najlepiej kontrolki bym zostawił, a odłączył po prostu głośnik. Z rysunku podesłanego wyżej, chyba jest to wtyczka SEAT BELT BUZZER R30 Chodzi mi to żeby samochód nie mówił mi kiedy mam zapinać pas hałaśliwym dźwiękiem Przykładowo dajmy na to że jest 6 rano i jadę codziennie pustą drogą osiedlową z garbami 300 m,rozpędzę się moim ospałym Subaraczem do tych 25 kmh, między garbami szkoda męczyć napinacz skoro i tak już słabo sobie radzi, więc zapnę dopiero jak kupię bułki i pojadę dalej. Tymczasem do sklepu wchodzę już ogłuszony, ale za to rozbudzony... więc jest jakiś plus. Kontrolka w zupełności by wystarczyła Edytowane 31 Lipca 2018 przez thorxahest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 Godzinę temu, thorxahest napisał: Ja chyba będę musiał dobrać się do fotela kierowcy i poszukać tej wtyczki co mówi Wojo. Nie kierowcy. Sprawdź pod łączeniem wykładziny podłogi przedniego fotel pasażera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 Ale, to pod siedzeniem pasażera jest głośnik od fotela kierowcy w wersji UE ? Właśnie chciałem pooglądać przed chwilą na parkingu, gdzie ta wtyczka od głośnika, ale za ciasno - z tyłu fotela czy z przodu ? Jutro pojadę w krzaki i poszukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 (edytowane) 34 minuty temu, thorxahest napisał: Ale, to pod siedzeniem pasażera jest głośnik od fotela kierowcy w wersji UE ? Właśnie chciałem pooglądać przed chwilą na parkingu, gdzie ta wtyczka od głośnika, ale za ciasno - z tyłu fotela czy z przodu ? Jutro pojadę w krzaki i poszukam. Pasażera. Jak przesuniesz fotel maksymalnie do przodu (a może do tyłu? - nie pamiętam), to w centralnej części namacasz ręką. Wciskasz zatrzask we wtyczce i nastaje błoga cisza. Edytowane 31 Lipca 2018 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thorxahest Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Dzięki Wojo Rzeczywiście, najlepiej podnieść na maxa do góry tył fotela i przesunąć fotel do przodu, aby zaglądać z tyłu fotela pasażera szorując czupryną po wycieraczce z latarką i lusterkiem. Głośnik faktycznie dzwoni spod pasażera jedynie się zdaje. Poodpinałem niemal wszystkie wtyczki i... nadal wyje Odpinałem każdą po kolei i rozpędzałem się do 30 kmh. Jeszcze zostały mi ze 3, bo już mi cierpliwości nie starczyło. Wedle powyższego rysunku , to wtyczka R30 od Buzzera jest w obydwu fotelach, a jak siadałem na kierowcy i wyło to może powinienem poodpinać wtyczki spod fotela kierowcy bo pasażera nie był obciążony. Jeszcze w sumie tylko z 10 wtyczek zostało do przejrzenia, w końcu się znajdzie. No nic będę szukał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 2 godziny temu, thorxahest napisał: Jeszcze w sumie tylko z 10 wtyczek zostało do przejrzenia, w końcu się znajdzie. Tylko tych żółtych nie odpinaj bez odpięcia akumulatora, bo Ci się czupryna może zmierzwić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się