mironig Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 zakładam własnie gaz w moim outbacku 2010 usa i po zdjeciu kolektora zauwazyłem że prawe zawory ssące na tym samym cylindrze (na każdym z cylindrów) są minimalnie otwarte w momencie gdy lewe są otwarte bardziej. auto ma prawie 300 tys zrobione po USA silnik nie bierze oleju. czy to znak, że konieczna jest regulacja zaworów? czy to jest normalne w tym silniku? proszę o pilną odpowiedź bo około północy składam kolektor i zastanawiam sie czy przy okazji zajrzeć do zaworów chociaż nie mam za bardzo czasu bo w niedziele o 6 muszę być w pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 możesz rozwinąć dlaczego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Taka konstrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Ściślej to różne profile krzywek na wałku dla każdej z par zaworów ssących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 dzięki za odpowiedź. tak czy inaczej przed przeczytaniem Waszych postów zajrzałem pod pokrywy zaworów. Po 300 tys przebiegu w silniku ej253 luzy zaworowe nie wymagały regulacji. Sądząc po śrubach i stanie uszczelek pod pokrywami nikt tam wcześniej nie zaglądał. Przy okazji tej operacji miałem mega stres po przejechaniu 10 pierwszych km po założeniu instalacji bo po otwarciu maski wydobył się spod niej mega dym ;P jak się później okazało podczas zdejmowania pokryw niewielka ilość oleju spłynęła na kolektor wydechowy i po rozgrzaniu olej na kolektorze wypalił się powodując pewne zadymienie w komorze silnika. zastanawiam się dlaczego jest to skonstruowane w ten sposób, że jeden zawór otwiera się bardziej a drugi mniej?? czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?? nie jestem mechanikiem dlatego zadaję takie, być może dla niektórych banalne, pytania. jeszcze raz dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 15 godzin temu, mironig napisał: zastanawiam się dlaczego jest to skonstruowane w ten sposób, że jeden zawór otwiera się bardziej a drugi mniej?? czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?? Poczytaj o i-AVLS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 4 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 3 godziny temu, mirasek napisał: Poczytaj o i-AVLS doczytałem. Dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się