Skocz do zawartości

skrzynia biegów WRX


granat833

Rekomendowane odpowiedzi

Witam proszę o pomoc 

Pacjent  to WRX 2,0t 225 km skrzynia TY754VN4AA. A mianowicie wyje na biegach 345 a podczas hamowania silnikiem tzn schodzi z obrotów zaczyna dziwnie pukać jak wcisnę sprzęgło przestaje. Dziwna ta skrzynia  , może macie jakieś doświadczenia wymiana /naprawa/swap proszę podeslijcie jakąś podpowiedz , może inna skrzynia np z przełożeniami  3,90 na 4,11 . Autko seryjne bez modyfikacji.

Albo znacie jakąś duszyczke, która to naprawi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo

Juz miałem wymieniane w napedzie różne rzeczy, m.in.:

- regeneracja tylnego dyfra

- wymiana wszystkich łożysk w "dupce" skrzyni

- wymiana synchronizatorow

- ogólny przegląd skrzyni

I nadal slysze dziwne dzwieki przy hamowaniu silnikiem.

Mam wrazenie ze skrzynie w WRX po pewnym przebiegu tak juz maja.

U mnie dzwieki pojawiły sie po wymiane sprzęgła, auto tez seryjne.

Gdzieś jest w historii wątek o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Kriss napisał:

U mnie jest to samo

Juz miałem wymieniane w napedzie różne rzeczy, m.in.:

- regeneracja tylnego dyfra

- wymiana wszystkich łożysk w "dupce" skrzyni

- wymiana synchronizatorow

- ogólny przegląd skrzyni

I nadal slysze dziwne dzwieki przy hamowaniu silnikiem.

Mam wrazenie ze skrzynie w WRX po pewnym przebiegu tak juz maja.

U mnie dzwieki pojawiły sie po wymiane sprzęgła, auto tez seryjne.

Gdzieś jest w historii wątek o tym.

Hm ciekawe co to takiego :) 

moze ktoś już to przeszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie chciałbym was martwić ale....to może być panewka główna silnika :wacko:

U mnie tak było i byłem przekonany że to skrzynia bo po wysprzęgleniu cichło, niestety przyczyną była panewka gł. która cichła bez obciążenia czyli po wciśnięciu sprzęgła. 

Skrzynia żyje nadal i ma się dobrze

Typowe "pukanie" to objaw uszkodzenia panewek korbowodowych (najczęstsze uszkodzenia) a te z głównych nasilają się przy zmianach obciążenia silnika i mają taki inny dźwięk-objaw.

Mnie to męczyło chyba z pół roku zanim padła całkiem.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojciechowski napisał:

Koledzy nie chciałbym was martwić ale....to może być panewka główna silnika :wacko:

U mnie tak było i byłem przekonany że to skrzynia bo po wysprzęgleniu cichło, niestety przyczyną była panewka gł. która cichła bez obciążenia czyli po wciśnięciu sprzęgła. 

Skrzynia żyje nadal i ma się dobrze

Typowe "pukanie" to objaw uszkodzenia panewek korbowodowych (najczęstsze uszkodzenia) a te z głównych nasilają się przy zmianach obciążenia silnika i mają taki inny dźwięk-objaw.

Mnie to męczyło chyba z pół roku zanim padła całkiem.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Właśnie byłem w speca od subaru ;) odsłuchiwał jeździł pukał klikał i mówi ze paneweczka to to nie jest ;) wiec wychodzi na to ze trzeba jeździć do momentu aż autko stanie :) Czyz nie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec od subaru? Ja dałem do rewizji skrzynię we Wrocławiu  do "speca" który swoją drogą pracuje w ASO we Wrocławiu. Po rewizji i wymianie kilku łożysk skrzynia po 5000 km rozleciała się. Tacy są specjaliści od subaru. Skoro jest specem to po co zadajesz pytania na forum przecież on powinien odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania i zaproponować rozwiązanie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, granat833 napisał:

Właśnie byłem w speca od subaru ;) odsłuchiwał jeździł pukał klikał i mówi ze paneweczka to to nie jest ;) wiec wychodzi na to ze trzeba jeździć do momentu aż autko stanie :) Czyz nie ? 

Jedziesz do innego speca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem....nie znam się....nie umiem ale

Rozwaliłem już niestety w Imprezach 5 silników i we wszystkich obróciło panewki chociaż pilnowałem oleju, wymian i innych tratata.....

Ten ostatni był właśnie taki ciekawy przypadek jak opisujecie bo już kupiłem nawet nowy wkład do skrzyni a tu dooopa to silnik.

Mam trochę doświadczeń z tymi autami i konsultowałem z innymi którzy ogarniają temat Subaru a wszyscy typowali skrzynię chociaż to ponoć pancerna 6MT.

Potem przywykłem do tych dźwięków aż :wacko:panewka zastukała jak należy i poddała się  ....przy czym kładłem jej do pieca równo cały czas bez litości :yahoo:

Generalnie jak coś stuka...puka...napier.... to i tak się  nie naprawi samo i wszelkie diagnozy i odsłuchiwanie to wróżenie z fusów. Co było przyczyną widać dopiero jak się rozbierze uszkodzony podzespół. Oczywiście u mnie było tak a u was może być inaczej ale zapobiegawcze przeglądy i naprawy jak widać pomagają jedynie wydrenować portfel;)

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...