FastLane Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) Cześć! Pacjent 2004 NA 2.0 5d. Już 200kkm. Do niedawna silnik nigdy nie świrował, wszystko chodziło elegancko. Zimą pierwszy raz zdarzyło mi się że silnik gasł na luzie jeśli nie naciskałem na gaz. Od tego czasu zdarzyło się to jeszcze 2 razy, po paru minutach jazdy przechodziło. Pomyślałem, no nic będzie trzeba wyczyścić silnik krokowy biegu jałowego. Od paru tygodni pojawił się inny problem. Przy szybkim przyspieszaniu auto w okolicach 3800rpm jakby na chwilę przestawało przyspieszać, powodując szarpnięcie. Z czasem te szarpniecia zaczęły się też pojawiać w okolicy 2500-3000rpm czyniąc dynamiczną jazdę niemożliwą. W 3 takich sytuacjach zamrugał check engine, po 3. razie został i już się świeci permanentnie. Na logikę zakładam że to całą przepustnicę muszę wyczyścić. Do Was zgłaszam się z prośbą o radę: Czy myślicie że moja diagnoza, a raczej domysł jest słuszny, czy może ktoś miał podobne objawy? I jeśli o przepustnicę w 2.0na chodzi, jakieś porady co do czyszczenia/niespodzianki/trudności których powinienem się spodziewać? Czytałem gdzieś, że otwierając silniczek krokowy jałowego powinienem mieć nową uszczelkę do niego bo mogę starej już nie włożyć. I w ogóle da się jakoś ten check engine light zresetować nie podłączając do komputera? Dodam że jak mówiłem, do tej pory nigdy nie miałem problemów z pracą silnika. Świece i filtry mają po 45kkm więc jakoś latem też będę wymieniał ale nie powinny jeszcze sprawiać problemów. Pozdrawiam Subarowiczów! Edytowane 29 Maja 2018 przez FastLane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Po pierwsze jedź gdzieś odczytać kod błędu. Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe? Jeżeli chodzi o przepustnicę to operacja bardzo łatwa. Najlepiej odkręcić całą wraz z krokowcem i czujnikiem położenia przepustnicy (tps). Bierzesz nitro, pędzelek i czyścisz. Krokowca też możesz wykręcić i przeczyścić kanał i sam silniczek. TPSa nie ruszaj bo później będziesz musiał ustawiać. Kup wcześniej uszczelkę między przepustnicę i kolektor. Jakbyś szukał krokowca to mam jeden w bardzo dobrym stanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FastLane Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 22 godziny temu, Narrator napisał: Po pierwsze jedź gdzieś odczytać kod błędu. Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe? Jeżeli chodzi o przepustnicę to operacja bardzo łatwa. Najlepiej odkręcić całą wraz z krokowcem i czujnikiem położenia przepustnicy (tps). Bierzesz nitro, pędzelek i czyścisz. Krokowca też możesz wykręcić i przeczyścić kanał i sam silniczek. TPSa nie ruszaj bo później będziesz musiał ustawiać. Kup wcześniej uszczelkę między przepustnicę i kolektor. Jakbyś szukał krokowca to mam jeden w bardzo dobrym stanie. Dzięki wielkie za info. Luzy zaworowe też były robione 45kkm temu, a nie mam LPG. Szczerze myślę że po czyszczeniu problemy z biegiem jałowym się już nir pojawią ale jbc będę do Ciebie pisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FastLane Opublikowano 20 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Podsumowując, dla przyszłych wyszukiwań, w moim wypadku przepustnica chodziła ok. Po odczytaniu błędu (piston 3 misfire), wymieniłem świece i kable zapłonowe i wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się