wladca Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Witam. Po raz pierwszy mam Subaru III. Jest to 1999 rok Automat silnik 2,5. Sprawdzałem olej w automacie, który poprzednik wymieniał w warsztacie. Proszę o informację, czy ten bagnet wygląda na nieoryginalny? Bo stan na zimnym jest 2 cm powyżej czwartek kropki. Według opisu na bagnecie jest znacznie wyżej niż powinien być na rozgrzanym silniku. W jaki sposób ewentualnie spuścić olej ze skrzyni i ile ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 akurat dzisiaj sprawdzałem u siebie w Foresterze i jest identyczny. Olej w skrzyni sprawdza się wg konkretnej procedury, musisz rozgrzać skrzynie, zaparkować, przejść przez wszystkie biegi z chwilą postoju i dopiero sprawdzasz stan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Przyjrzałem się dokładnie bagnetowi. Są tam malutkie literki. COLD L . F . potem L . F . HOT Czyli według bagnetu poziom na zimnym powinien być między pierwszą a drugą kropką, natomiast na gorącym między trzecia a czwartą. U mnie na zimnym jest znacznie powyżej czwartej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Ile Km masz przejechane na tym płynie? Strasznie czarny, jak na moje to kwalifikuje się do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 No to może tu jest błąd. Sprawdzałem na wyłączonym (nie pracującym silniku) po całej nocy. Teraz sprawdziłem na rozgrzanym. I nie jestem w stanie do końca określić, bo olej jest prawie przeźroczysty. Na pewno jest na trzeciej kropce a na czwartej już nie ma. Czyli by się zgadzało, tylko teraz o co chodzi z tym zimnym? Powinienem sprawdzać na zimnym pracującym ? Olej był wymieniany w tym roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 2 godziny temu, STomasz napisał: Ile Km masz przejechane na tym płynie? Strasznie czarny, jak na moje to kwalifikuje się do wymiany... jak Ty stan oleju po takim zdjęciu oceniasz to gratuluje zdolności... serio. Godzinę temu, wladca napisał: Na pewno jest na trzeciej kropce a na czwartej już nie ma. Czyli by się zgadzało, tylko teraz o co chodzi z tym zimnym? Powinienem sprawdzać na zimnym pracującym ? Olej był wymieniany w tym roku. Bo na zimno można sprawdzać, ale nie jest to do końca miarodajne i 'zalecane' jest sprawdzanie na ciepło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 (edytowane) Widziałem olej i jest czysty, lekko czerwony. Trudno mi było złapać ostrość bagnetu. Światło się od niego odbija. Postaram się jutro popracować nad dobrym zdjęciem. "Bo na zimno można sprawdzać, ale nie jest to do końca miarodajne i 'zalecane' jest sprawdzanie na ciepło" Skąd wniosek, że nie jest to miarodajne? Skoro na bagnecie jest COLD i HOT to moim skromnym zdaniem można sprawdzać na zimno i gorąco. Proszę o konkretną odpowiedź, czy olej powinno się sprawdzać na zimnym nie pracującym silniku, czy też na zimnym odpalonym. Dziękuje za podpowiedzi i proszę, aby kolejne były jednoznaczne jeśli można. Edytowane 28 Maja 2018 przez wladca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 7 godzin temu, wladca napisał: Proszę o konkretną odpowiedź, czy olej powinno się sprawdzać na zimnym nie pracującym silniku, czy też na zimnym odpalonym. Dziękuje za podpowiedzi i proszę, aby kolejne były jednoznaczne jeśli można. olej w AT zawsze sprawdzasz na pracującym silniku po przejściu wybierakiem przez wszystkie położenia. Serio zerknij sobie do instrukcji od auta tam masz odpowiedzi na wszystkie pytania, które tu zadajesz. 7 godzin temu, wladca napisał: Skąd wniosek, że nie jest to miarodajne? Skoro na bagnecie jest COLD i HOT to moim skromnym zdaniem można sprawdzać na zimno i gorąco. bo jest coś takiego jak rozszerzalność termiczna i producent, jako prawidłową i zalecaną, przewidział procedurę sprawdzania na ciepło. Nie staraj się być mądrzejszy niż inżynierowie, którzy przy nad tą skrzynią spędzili sporo czasu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) 19 godzin temu, ozarek napisał: jak Ty stan oleju po takim zdjęciu oceniasz to gratuluje zdolności... serio. To spójrz na to zdjęcie jeszcze raz, bagnet to kawałek blachy wiadomo jakiej barwy, a na nim widać tylko czarną maź, a ATF chyba wiesz jaką ma barwę... Widocznie takie zdjęcie, skoro autor pisze, że atf czysty Edytowane 29 Maja 2018 przez STomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Rozumiem, czyli nie powinienem się martwić. Instrukcji nie mam. A w necie jak na razie znalazłem same nie pasujące. Dzięki za podpowiedzi. Nie mam pojęcia też jak zdjąć zagłówek z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Nie jest wypełniona. Są pierwsze 3 wypełnione, a czwarta z literką F jest pusta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 1 godzinę temu, STomasz napisał: To spójrz na to zdjęcie jeszcze raz, bagnet to kawałek blachy wiadomo jakiej barwy, a na nim widać tylko czarną maź, a ATF chyba wiesz jaką ma barwę... Widocznie takie zdjęcie, skoro autor pisze, że atf czysty nie muszę, wczoraj akurat sprawdzałem u siebie na żywo i bez przetarcia ręcznikiem nijak koloru nie ocenisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Wie ktoś jak zagłówek wyjąć tylny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Nie ma dużej filozofii . Zwykle przy jednej nóżce (na plastikowym pierścieniu oparcia) jest guzik. Wciskasz i ciągniesz w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Rozumiem, czyli nie powinienem się martwić. Instrukcji nie mam. A w necie jak na razie znalazłem same nie pasujące. Dzięki za podpowiedzi. Nie mam pojęcia też jak zdjąć zagłówek z tyłu. Instrukcja dotyczy Forestera SG...ale to chyba bez znaczenia.Wiem,wiem... jakość zdjęc jest do baniMiłej lekturyWysłane przez SM przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladca Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 W dniu 30.05.2018 o 01:33, Kambol napisał: Nie ma dużej filozofii . Zwykle przy jednej nóżce (na plastikowym pierścieniu oparcia) jest guzik. Wciskasz i ciągniesz w górę. No właśnie u mnie nie ma nic do wciśnięcia, jest taki większy kawałek plastiku z tyłu ale jest przykręcony i wygląda jakby można go było odkręcić dopiero po zdjęciu zagłówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się