Jump to content

Poziom oleju w automacie


wladca
 Share

Recommended Posts

Witam.

Po raz pierwszy mam Subaru III. Jest to 1999 rok Automat silnik 2,5.

Sprawdzałem olej w automacie, który poprzednik wymieniał w warsztacie.

Proszę o informację, czy ten bagnet wygląda na nieoryginalny?

Bo stan na zimnym jest 2 cm powyżej czwartek kropki.

Według opisu na bagnecie jest znacznie wyżej niż powinien być na rozgrzanym silniku.

W jaki sposób ewentualnie spuścić olej ze skrzyni i ile ?

2.jpg

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

akurat dzisiaj sprawdzałem u siebie w Foresterze i jest identyczny.

Olej w skrzyni sprawdza się wg konkretnej procedury, musisz rozgrzać skrzynie, zaparkować, przejść przez wszystkie biegi z chwilą postoju i dopiero sprawdzasz stan.

Link to comment
Share on other sites

Przyjrzałem się dokładnie bagnetowi. Są tam malutkie literki. COLD L . F . potem L . F . HOT

Czyli według bagnetu poziom na zimnym powinien być między pierwszą a drugą kropką, natomiast na gorącym między trzecia a czwartą.

U mnie na zimnym jest znacznie powyżej czwartej

Link to comment
Share on other sites

No to może tu jest błąd. Sprawdzałem na wyłączonym (nie pracującym silniku) po całej nocy.

Teraz sprawdziłem na rozgrzanym. I nie jestem w stanie do końca określić, bo olej jest prawie przeźroczysty.

Na pewno jest na trzeciej kropce  a na czwartej już nie ma. Czyli by się zgadzało, tylko teraz o co chodzi z tym zimnym?

Powinienem sprawdzać na zimnym pracującym ? Olej był wymieniany w tym roku.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, STomasz napisał:

Ile Km masz przejechane na tym płynie? Strasznie czarny, jak na moje to kwalifikuje się do wymiany...

jak Ty stan oleju po takim zdjęciu oceniasz to gratuluje zdolności... serio.

Godzinę temu, wladca napisał:

Na pewno jest na trzeciej kropce  a na czwartej już nie ma. Czyli by się zgadzało, tylko teraz o co chodzi z tym zimnym?

Powinienem sprawdzać na zimnym pracującym ? Olej był wymieniany w tym roku.

Bo na zimno można sprawdzać, ale nie jest to do końca miarodajne i 'zalecane' jest sprawdzanie na ciepło

Link to comment
Share on other sites

 

Widziałem olej i jest czysty, lekko czerwony. Trudno mi było złapać ostrość bagnetu. Światło się od niego odbija.

 

Postaram się jutro popracować nad dobrym zdjęciem.

"Bo na zimno można sprawdzać, ale nie jest to do końca miarodajne i 'zalecane' jest sprawdzanie na ciepło"

Skąd wniosek, że nie jest to miarodajne? Skoro na bagnecie jest COLD i HOT to moim skromnym zdaniem można sprawdzać na zimno i gorąco.

Proszę o konkretną odpowiedź, czy olej powinno się sprawdzać na zimnym nie pracującym silniku, czy też na zimnym odpalonym.

Dziękuje za podpowiedzi i proszę, aby kolejne były jednoznaczne jeśli można.

Edited by wladca
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, wladca napisał:

Proszę o konkretną odpowiedź, czy olej powinno się sprawdzać na zimnym nie pracującym silniku, czy też na zimnym odpalonym.

Dziękuje za podpowiedzi i proszę, aby kolejne były jednoznaczne jeśli można.

olej w AT zawsze sprawdzasz na pracującym silniku po przejściu wybierakiem przez wszystkie położenia. Serio zerknij sobie do instrukcji od auta tam masz odpowiedzi na wszystkie pytania, które tu zadajesz.

 

7 godzin temu, wladca napisał:

Skąd wniosek, że nie jest to miarodajne? Skoro na bagnecie jest COLD i HOT to moim skromnym zdaniem można sprawdzać na zimno i gorąco.

bo jest coś takiego jak rozszerzalność termiczna i producent, jako prawidłową i zalecaną, przewidział procedurę sprawdzania na ciepło. Nie staraj się być mądrzejszy niż inżynierowie, którzy przy nad tą skrzynią spędzili sporo czasu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, ozarek napisał:

jak Ty stan oleju po takim zdjęciu oceniasz to gratuluje zdolności... serio.

To spójrz na to zdjęcie jeszcze raz, bagnet to kawałek blachy wiadomo jakiej barwy, a na nim widać tylko czarną maź, a ATF chyba wiesz jaką ma barwę... Widocznie takie zdjęcie, skoro autor pisze, że atf czysty

Edited by STomasz
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, czyli nie powinienem się martwić. Instrukcji nie mam. A w necie jak na razie znalazłem same nie pasujące. Dzięki za podpowiedzi.

Nie mam pojęcia też jak zdjąć zagłówek z tyłu.

bagnet.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, STomasz napisał:

To spójrz na to zdjęcie jeszcze raz, bagnet to kawałek blachy wiadomo jakiej barwy, a na nim widać tylko czarną maź, a ATF chyba wiesz jaką ma barwę... Widocznie takie zdjęcie, skoro autor pisze, że atf czysty

nie muszę, wczoraj akurat sprawdzałem u siebie na żywo i bez przetarcia ręcznikiem nijak koloru nie ocenisz.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, czyli nie powinienem się martwić. Instrukcji nie mam. A w necie jak na razie znalazłem same nie pasujące. Dzięki za podpowiedzi.
Nie mam pojęcia też jak zdjąć zagłówek z tyłu.
bagnet.thumb.jpg.082d3fb9f9c8ebb28c302b5828c3f7b6.jpg
Instrukcja dotyczy Forestera SG...ale to chyba bez znaczenia.Wiem,wiem... jakość zdjęc jest do bani
Miłej lektury
e88fb3f2d89ae0f0003c8b2e5205850e.jpg7730f502c4f784aef4d4d106fc4f9106.jpg

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.05.2018 o 01:33, Kambol napisał:

Nie ma dużej filozofii . Zwykle przy jednej nóżce (na plastikowym pierścieniu oparcia) jest guzik. Wciskasz i ciągniesz w górę.

No właśnie u mnie nie ma nic do wciśnięcia, jest taki większy kawałek plastiku z tyłu ale jest przykręcony i wygląda jakby można go było odkręcić dopiero po zdjęciu zagłówka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...