Jump to content

Dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku


Recommended Posts

Witam, 

Czy ktoś montował we własnym zakresie dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku - samochód OBK MY2010.

Znalazłem, że w tym aucie dodatkowe gniazdo zapalniczki byłom jako opcja - więc może są już gdzieś jakieś kable do króych trzeba się tylko podpiąć?

Zbliża się lato i lodówka by się przydała, a po raz kolejny nie uśmiecha mi się przeciagać przedłużacza przez pół auta.

Byłbym wdzięczny za pomoc i ewentualne sugestie

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, von Grosheck napisał:

Witam, 

Czy ktoś montował we własnym zakresie dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku - samochód OBK MY2010.

Znalazłem, że w tym aucie dodatkowe gniazdo zapalniczki byłom jako opcja - więc może są już gdzieś jakieś kable do króych trzeba się tylko podpiąć?

Zbliża się lato i lodówka by się przydała, a po raz kolejny nie uśmiecha mi się przeciagać przedłużacza przez pół auta.

Byłbym wdzięczny za pomoc i ewentualne sugestie

http://legacygt.com/forums/showthread.php/12v-receptacle-legacy-wagon-install-9097.html?s=fa2422facd51416fb018104f878e1976&t=9097

Dokupiłem tylko pierścień mocujący 86716AG000.

Zapalniczka i klapka taka sama, jak w schowku centralnym (kiedyś kupiłem schowek od UK za grosze).

Jakoś nie mogę się zebrać za montaż. :D

Link to post
Share on other sites

WOJO, dzięki za podpowiedź.

Gniazdo zapalniczki założone.

Dla informacji-OBK MY2010 ma wyprowadzone już kable, a tylko gniazdo jest jako opcja.

Po odsłonięciu osłony bagażnika ukazuje się taki widok:

IMG_1711.thumb.JPG.9a5d3c725bc7a2b692c947e2bdc09b46.JPG

Ten kabelek z gumką to właśnie te do podłączenia gniazda zapalniczki w bagażniku

IMG_1710.thumb.JPG.8c0b2a837771d595f0bc3a68b91a7a90.JPG

Kolory kabelków zgadzają się ze schematem.Dodatkowo sprawdzone kiedy pojawia się napięcie na tej wiązce.Wszystko OK.

Montaż:

Do montażu użyłem gniazda zakupionego w Norauto za 9,99PLN, dwa kawałki kabla jako przejściówka pomiędzy oryginalną wiązką, a nieoryginalnym gniazkiem i wsuwki IMG_1713.thumb.JPG.ea4e0fedea89010341a388ad5cfb699d.JPGżeby to połączyć razem.

Otwór w osłonie bagażnika wywiercony wiertłem stożkowym.

Od strony wewnętrznej wygląda to tak

IMG_1712.thumb.JPG.d39b21c0589ba2a5a2336b360d3981c6.JPG

a od strony bagażnika tak

IMG_1715.thumb.JPG.b72067723690bab0f85546fafd6f8d9d.JPG

IMG_1716.thumb.JPG.b4c68de0e3c2eba4e8005bce86d1f2ba.JPG

Całość zamknęła się w kwocie 9,99PLN

(wsuwki, kabelki znalazłem w warsztacie)

plus 45 min roboty.

Pozdrawiam

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, von Grosheck napisał:

OBK MY2010 ma wyprowadzone już kable, a tylko gniazdo jest jako opcja.

 

2 godziny temu, von Grosheck napisał:

Do montażu użyłem gniazda zakupionego w Norauto za 9,99PLN

 

Nie mogę normalnie tego pojąć (tym bardziej, że nie jest o pierwsza tego typu sytuacja) że producent w autach kosztujących tyle kapuchy w salonie oszczędza na tego typu pierdołach, nie udostępniając ich w standardzie. Przeciągnięte są fabrycznie przewody, zakończone kostką, etc. - w zasadzie jest wszystko co potrzeba, a dziechcą na gniazdku za kilka złotych. Normalnie paranoja. Żeby to była Dacia Logan, to jeszcze bym zrozumiał.

 

Link to post
Share on other sites

Może to taka ekonomia globalna tzw. efekt skali, księgowi na jednym aucie zaoszczędzą 10zł i pokazują że w skali rocznej sprzedaży iluś tysięcy aut robią się z tego milionowe kwoty oszczędności i jest podstawa dla nich do premii. Podjarani poparciem i zgodą zwierzchników wyszukują kolejne złotówkowe oszczędności i znajdują:

- po co kierowcy zakrzywione lusterka boczne, tańsze są płaskie, a że pojawia się problem marwego pola, a skoro homologację przechodzi to po co przepłacać

- oświetlenie bagażnika, po co dawać odbłyśnik, wystarczy sama żarówka, a że to nic nie oświetla i nie doświetla w nocy to już "cost killerów" nie interesuje

- pojawiło się info na forum, że nowością ma być zamiast teleskopowego podtrzymanie otwartej pokrywy silnika - nowe rozwiązanie w postaci pręta.

Edited by Licho
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Dzięki chłopaki za opracowanie tematu, zdziwiłem się mocno że nie było w obku MY12(tylko jako opcja) bo w forku XT z 2003 było w serii.

Ale nic się strasznego, tak jak piszecie kabelki są w lewym boczku, wystarczyło odchylenie listwy na dole, odkręcenie 2 śrubek (wieszak na zakupy i klamra do siatki na dole i już mamy dostęp. Otwór rozwierciłem wiertarką, wygładziłem brzegi i zamontowałem dokładnie to samo gniazdko jak wyżej. Jedynie kable zostawiłem jak były w plastikowych fabrycznych osłonkach tylko je rozdzieliłem i nie potrzeba było nawet przedłużania.

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, ipsx82 napisał:

A czy w sedanach jest szansa że kable pociągnięte do bagażnika ? czy na próżno szukać bo w sedanach nawet opcji nie było ?

Raczej nie było, ale śmiem twierdzić, że pociągnięcie 3 metrów kabelka pod wykładziną nie będzie dla Ciebie problemem. :)

Link to post
Share on other sites

Nie będzie,  ale myślałem że nie będę musiał bo ja z natury leniwcem jestem.

Szkoda że jak ciągałem zasilanie i sterowanie do CB to nie dałem dodatkowego kabla :(

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...