Jump to content

Lakierowanie zderzaka STI w kolorze WR Blue Pearl


te_ka_be
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

proszę o pomoc w wybraniu najlepszego lakiernika w Warszawie (i okolicach), który będzie w stanie polakierować nowy zderzak od STI MY17 z użyciem koloru WR Blue Pearl, tak, żeby kolor był taki jak reszta nadwozia.

Naprawa (wymiana zderzaka + lakierowanie) z OC sprawcy, więc cena nie gra tu roli.

 

Założyłem ten wątek, bo nie chcę drugi raz trafić na lakiernika-daltonistę-partacza, którego ostatnio wybrało mi ASO (który tak polakierował mi klapę, że kolor wyraźnie różni się od reszty!).

Chodzi mi konkretnie o ten jeden kolor WR Blue Pearl ("standardowy" dla STI) który podobno jest trudno wymieszać.

 

Będę bardzo wdzięczny, jak odezwie się jakaś osoba która robiła taką naprawę w swoim aucie i jest zadowolona z efektów.

 

Pozdrawiam,

Tomasz

 

PS. Strzeżcie się ślepych bab które wjeżdżają Wam w tylny zderzak jak stoicie na światłach :(

 

T.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem u siebie prawy błotnik i wymiana i lakierowanie było wykonane @AutoAdamski z efektów w sumie jestem zadowolony do tej pory :) . Z tego co mi tłumaczyli to była metoda jakiegoś fotodobierania koloru, żeby nie odróżniał się od reszty nadwozia. Z tym, że mój legac jest czarny.

Link to comment
Share on other sites

A które to ASO?

Jak miałem STi MY 15 przed odbiorem w ASO u @raju dokładano mi kalpę z wysokim spojlerem. Robota bez zarzutów.

Zdjęcie nie odda 100% ale trzeba mieć dwa sokole oka by domyśleć się iż klapa była dokładana.

Co do ASO Adamski, Pan Marek nie zajmuje się już lakiernią osobiście i tak nowego auta raczej bym nie ryzykował, choć lakierowałem tam niską klapę od tegoż auta i po zgłoszeniu reklamacji wyciągnięto z niej maksimum, dlatego, że Pan Marek sam nadzorował temat.

 

IMG_20170409_192406.jpg

IMG_20170409_192505.jpg

23736102_728186567371001_6001845291055154596_o.jpg

Edited by Ayu
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Ayu said:

A które to ASO?

Jak miałem STi MY 15 przed odbiorem w ASO u @raju dokładano mi kalpę z wysokim spojlerem. Robota bez zarzutów.

<ciach!>

 

Kupiłem samochód i dołożyli mi to tak samo jak u Ciebie, ale w Subaru Dukiewicz. Ustaliłem, że do lakierowania klapy wybrali jakiegoś lakiernika z Ostrobramskiej, który w mojej ocenie schrzanił sprawę. Kolor klapy jest wyraźnie ciemniejszy od reszty (karoserii czy plastiku). Pominę fakturę lakieru, która też jest inna (tak jakby klapa była opryskana dużymi kroplami - widać to szczególnie przy źródle światła). Zdaję sobie sprawę, że pewnie nikt nie zrobi tego tak jak fabryka, no ale bez przesady, wybrać kolor żeby tak drastycznie się nie różnił to chyba ktoś w Polsce potrafi (!) Opryskać to też pewnie można jakąś dyszą bez gigantycznych kropli...

 

Po mojej reklamacji, sprzedawca odesłał mnie do serwisu, że może coś pomogą. Serwis stwierdził, że oni tego nie lakierowali (nie mają własnej lakierni - patrz wyżej) i odesłał do sprzedawcy. Generalnie podejście do mnie było takie: tak musi być, nie da się zrobić idealnie (a w domyśle: masz i spier.alaj!)

 

Dowiedziałem się dzisiaj, że niestety firma leasingowa narzuca mi dwa ASO (w tym Dukiewicz), inaczej okradną mnie z VATu za naprawę :wacko:

Dukiewicz współpracuje z kilkoma lakiernikami i jeżeli będę to robił u nich, mogę wybrać kogoś innego niż poprzedni partacz. Ale nie wiem kogo. W drugim ASO jeszcze nie pytałem.

 

 

Odnośnie Subaru Koper, to niestety nie są na liście, ale dowiedziałem się, że też nie mają swojej lakierni i współpracują z jakimiś punktami. Czy wiesz który punkt Ci to lakierował?

Edited by te_ka_be
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, te_ka_be napisał:

Zdaję sobie sprawę, że pewnie nikt nie zrobi tego tak jak fabryka

 

Jako lakiernik mogę powiedzieć że da się zrobić fabrykę, jak ktoś nie ma doświadczenia i umiejętności tylko leci stale na tych samych ustawieniach pistoletu to potem takie kwiatki wychodzą. Druga sprawa kolor, lakiernik pewnie nie słyszał o czymś takim jak natryski próbne, nieraz trzeba pół dnia poświęcić na dobarwianie koloru, ustawieniami pistoletu i techniką aplikacji można diametralnie zmienić barwę, ale o tym to można książkę napisać. Jeśli widzimy że kolor mimo to ''nie siedzi'' to cieniujemy sąsiednie elementy i po sprawie,,, sory za mały off top ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, te_ka_be napisał:

Dowiedziałem się dzisiaj, że niestety firma leasingowa narzuca mi dwa ASO (w tym Dukiewicz), inaczej okradną mnie z VATu za naprawę :wacko:

 

10 godzin temu, te_ka_be napisał:

Odnośnie Subaru Koper, to niestety nie są na liście, ale dowiedziałem się, że też nie mają swojej lakierni i współpracują z jakimiś punktami. Czy wiesz który punkt Ci to lakierował?

  

ciekawa historia  :) a która to firma leasingowa tak sobie "wybrała" ?

Edited by Andrzej Koper
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, te_ka_be napisał:

Odnośnie Subaru Koper, to niestety nie są na liście, ale dowiedziałem się, że też nie mają swojej lakierni i współpracują z jakimiś punktami. Czy wiesz który punkt Ci to lakierował?

 

Nie wiem które ASO ma w ogóle swoją lakiernię.

Nie pytałem Pana Andrzeja i @raju gdzie to było zrobione, ASO przyjęło zlecenie, wzięło na siebie odpowiedzialność za pracę i wywiązało się ze swoich zobowiązań, w razie "W" nie mam wątpliwości, że nie odesłałoby mnie do lakiernika.

 

A w ogóle to bym zmienił leasing i o sytuacji z ASO Dukiewicz poinformował SIP.

 

Link to comment
Share on other sites

On 25.05.2018 at 6:02 AM, Krzyhu555 said:

 

Jako lakiernik mogę powiedzieć że da się zrobić fabrykę...

 

A co Twoim zdaniem można zrobić z taką zbyt ciemno pomalowaną klapą? Da się to jakoś rozjaśnić polerując czy stosując jakieś inne techniki lakiernicze? Czy w ogóle jedyne opcje to albo cieniowanie sąsiednich elementów, albo powtórne lakierowanie?

 

On 25.05.2018 at 8:45 AM, Andrzej Koper said:

 

  

ciekawa historia  :) a która to firma leasingowa tak sobie "wybrała" ?

 

Brałem w Raiffeisen Leasing, teraz to PKO Leasing.

 

Dla innych czytających ten wątek, którzy nie wiedzą o co chodzi:

  • Problem dotyczy leasingu na firmę niebędącą płatnikiem VAT, lub będącą płatnikiem VAT w której samochód jest użytkowany prywatnie i służbowo (wtedy przysługuje odliczenie 50% VAT, jak u mnie)
  • Ubezpieczalnia zawsze wypłaca odszkodowanie bez VAT, bo poszkodowanym jest Firma Leasingowa która jest płatnikiem VAT (i VAT mogłaby sobie odliczyć, bogacąc się na szkodzie)
  • Warsztat wystawi fakturę z VAT, którą trzeba zapłacić
  • Jeżeli naprawiamy w warsztacie wskazanym przez Firmę Leasingową (z którą mają jakieś wzajemne umowy), różnicę w VAT, Firma Leasingowa bierze na siebie (i sama płaci warsztatowi)
  • Jeżeli wybierzemy sami warsztat, dostaniemy z Firmy Leasingowej odszkodowanie (bez VAT) i fakturę z warsztatu (z VAT). Mając możliwość odliczenia 50% VAT jesteśmy stratni wtedy połowę VAT z naprawy (bo ją płacimy i nie odliczymy). Nie będąc płatnikiem VAT jesteśmy stratni całość VATu z naprawy. Tak nas dymają w świetle prawa.

Szerzej tutaj.

Wniosek: warto przed wzięciem leasingu ustalić jakie warsztaty są preferowane przez Firmę Leasingową, inaczej budzimy się z ręką w nocniku jak ja.

 

On 25.05.2018 at 8:54 AM, Ayu said:

 

A w ogóle to bym zmienił leasing i o sytuacji z ASO Dukiewicz poinformował SIP.

 

 

Leasing mi się kończy we wrześniu, więc już szkoda zachodu. Tą klapę zrobię prywatnie na swój koszt, jak znajdę jakiegoś lakiernika nie-partacza, który się tego podejmie. Może u tego kto zrobi mi zderzak (jak tego nie spieprzy).

 

A co do SIP, to myślę że to by nic nie dało. Dokładnie jak w historii opisanej wyżej ("...bo przecież to nie oni lakierowali"). W tym kraju szanują Cię dopóki nie wyłożysz pieniędzy - potem jesteś tylko wrzodem. Nikt się nie zastanawia, że ktoś jaki jak Ty, czy ja, kupi w życiu jeszcze niejeden samochód, kupi go rodzina i kupią znajomi. Kupią też osoby które przeczytają historię na forum i wszyscy inni którym to opowiesz. Z takim podejściem jakie spotkałem, jaką laurkę mam wystawić sprzedawcom czy serwisowi w Polsce dla tej marki? :mellow:

Edited by te_ka_be
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, te_ka_be napisał:

Brałem w Raiffeisen Leasing, teraz to PKO Leasing.

 

Dla innych czytających ten wątek, którzy nie wiedzą o co chodzi:

  • Problem dotyczy leasingu na firmę niebędącą płatnikiem VAT, lub będącą płatnikiem VAT w której samochód jest użytkowany prywatnie i służbowo (wtedy przysługuje odliczenie 50% VAT, jak u mnie)
  • Ubezpieczalnia zawsze wypłaca odszkodowanie bez VAT, bo poszkodowanym jest Firma Leasingowa która jest płatnikiem VAT (i VAT mogłaby sobie odliczyć, bogacąc się na szkodzie)
  • Warsztat wystawi fakturę z VAT, którą trzeba zapłacić
  • Jeżeli naprawiamy w warsztacie wskazanym przez Firmę Leasingową (z którą mają jakieś wzajemne umowy), różnicę w VAT, Firma Leasingowa bierze na siebie (i sama płaci warsztatowi)
  • Jeżeli wybierzemy sami warsztat, dostaniemy z Firmy Leasingowej odszkodowanie (bez VAT) i fakturę z warsztatu (z VAT). Mając możliwość odliczenia 50% VAT jesteśmy stratni wtedy połowę VAT z naprawy (bo ją płacimy i nie odliczymy). Nie będąc płatnikiem VAT jesteśmy stratni całość VATu z naprawy. Tak nas dymają w świetle prawa.

Szerzej tutaj.

Wniosek: warto przed wzięciem leasingu ustalić jakie warsztaty są preferowane przez Firmę Leasingową, inaczej budzimy się z ręką w nocniku jak ja.

 

Dziękuję za info i opis sytuacji .

Pozdrawiam AK

Link to comment
Share on other sites

Z taką sytuacją jak wyżej opisałeś spotykam sie pierwszy raz. Leasingodawca tylko i wyłącznie wyraża zgodę na naprawę i nie powinno go interesować gdzie będziesz naprawiał samochód (w moim mieście tak to funkcjonuje).

Kolega @Krzychu555 już temat wyczerpał , w lakiernictwie nie funkcjonuje coś takiego jak rozjaśnienie zbyt ciemnego koloru pastą.Gdy na etapie doboru koloru a pózniej natrysków próbnych coś pójdzie nie tak, a kolorysta nie poprawi tego, to  lakiernik pomaluje tym co ma w puszce a efekt będzie taki jak w Twoim przypadku.

I jeszcze jedna sprawa, w przypadku lakierowania tylnej klapy za cieniowanie błotników  nie zapłaci ubezpieczyciel. Gdyby były wymieniane drzwi to bez problemu cieniuje się w dwie strony i ewentualna drobna róznica w odcieniu nie będzie widoczna. Niestety prace lakiernicze i ten końcowy efekt nie należą do aż takich prostych czynności jak nam się tutaj wydaje. Ale serwis teoretycznie powinien mieć przewagę nad warsztatami niezależnymi gdyż spektrum naprawianych marek samochodów ma bardzo niewielki i odcienie farb powinien mieć opracowane. I jeszcze jedna uwaga, lakiery  używane do naprawy to nie są lakiery fabryczne, farby dobiera się na podstawie receptur które oferuje nam producent lakierów a  które to stosujemy w naprawach(STANDOX, Glasurit, Sikkens i inne). Osobiście skontaktowałbym się z lakiernią która lakieruje dla serwisu i pogadał z lakiernikiem na temat poprawki .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...