Jump to content

regulacja hamulca ręcznego legacy IV h6


ziomek4000
 Share

Recommended Posts

Potrzebuję naciągnąć trochę hamulec ręczny. Moje pytanie gdzie są śruby do regulacji naciągu linki? Jeśli robi się to z wnętrza samochodu to od razu pytanie czy osłona trzyma się tylko na zatrzaskach czy może są jakieś poukrywane śruby lub jakiś inny patent na rozebranie? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Zaczyna się od regulatorów w bębnach (kanał, najlepiej podnośnik aby koła "wisiały" w powietrzu), potem dopiero w kabinie.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, house_1 napisał:

Zaczyna się od regulatorów w bębnach

 

A tam nie ma przypadkiem samoregulatorów? I jak sama nazwa wskazuje same nie regulują docisku? Tak pytam bo właśnie się przymierzam do zmiany tarcz, klocków, szczęk z tyłu bo też słabo hamuje już.

Link to comment
Share on other sites

w sumie nie wiem czemu jest to "samo"regulator, jak się go ustawia ręcznie... chyba że po wstępnym ręcznym ustawieniu, on już dalej sam ogarnia w miarę zużycia okładzin.

 

W kazdym razie, zdejmuje się zaślepkę gumową od wewnętrznej strony koła, wkłada do środka śrubokręt płaski i przy jego pomocy obraca widoczną na zdjęciu koronką - czynność ta powoduje rozsunięcie/zsunięcie szczęk.

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, nrb napisał:

zdejmuje się zaślepkę gumową od wewnętrznej strony koła, wkłada do środka śrubokręt płaski i przy jego pomocy obraca widoczną na zdjęciu koronką - czynność ta powoduje rozsunięcie/zsunięcie szczęk.

Dzięki za instrukcję :) W Przyszłym tygodniu zajmę się tematem.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.05.2018 o 15:49, nrb napisał:

w sumie nie wiem czemu jest to "samo"regulator, jak się go ustawia ręcznie... chyba że po wstępnym ręcznym ustawieniu, on już dalej sam ogarnia w miarę zużycia okładzin.

 

 

 

Tak działa samoregulator- po wstępnym ustawieniu luzu  między szczękami a bębnem samoregulator kasuje luz między tymi elementami wraz ze stopniowym zużyciem szczęk i bębnów.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

O super, dzięki, też planowałem się zabrać - u mnie te samo regulatory są widoczne po zdjęciu tarczy, od strony podwozia nie zwróciłem uwagi :)

 

 

Adn.

Samoregulatora nie ruszałem faktycznie są gumowe zaślepki, jedynie dokręciłem nakrętkę, teraz jest mniejszy zakres ruchu i  łapie na ok 3-4 zęby.

Jak na D i R puści się hamulec, to trzyma ręczny, aż samochód podnosi - jest ok.

Edited by thorxahest
aktualizacja
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...