Skocz do zawartości

regulacja hamulca ręcznego legacy IV h6


ziomek4000

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję naciągnąć trochę hamulec ręczny. Moje pytanie gdzie są śruby do regulacji naciągu linki? Jeśli robi się to z wnętrza samochodu to od razu pytanie czy osłona trzyma się tylko na zatrzaskach czy może są jakieś poukrywane śruby lub jakiś inny patent na rozebranie? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, house_1 napisał:

Zaczyna się od regulatorów w bębnach

 

A tam nie ma przypadkiem samoregulatorów? I jak sama nazwa wskazuje same nie regulują docisku? Tak pytam bo właśnie się przymierzam do zmiany tarcz, klocków, szczęk z tyłu bo też słabo hamuje już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie wiem czemu jest to "samo"regulator, jak się go ustawia ręcznie... chyba że po wstępnym ręcznym ustawieniu, on już dalej sam ogarnia w miarę zużycia okładzin.

 

W kazdym razie, zdejmuje się zaślepkę gumową od wewnętrznej strony koła, wkłada do środka śrubokręt płaski i przy jego pomocy obraca widoczną na zdjęciu koronką - czynność ta powoduje rozsunięcie/zsunięcie szczęk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, nrb napisał:

zdejmuje się zaślepkę gumową od wewnętrznej strony koła, wkłada do środka śrubokręt płaski i przy jego pomocy obraca widoczną na zdjęciu koronką - czynność ta powoduje rozsunięcie/zsunięcie szczęk.

Dzięki za instrukcję :) W Przyszłym tygodniu zajmę się tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2018 o 15:49, nrb napisał:

w sumie nie wiem czemu jest to "samo"regulator, jak się go ustawia ręcznie... chyba że po wstępnym ręcznym ustawieniu, on już dalej sam ogarnia w miarę zużycia okładzin.

 

 

 

Tak działa samoregulator- po wstępnym ustawieniu luzu  między szczękami a bębnem samoregulator kasuje luz między tymi elementami wraz ze stopniowym zużyciem szczęk i bębnów.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

O super, dzięki, też planowałem się zabrać - u mnie te samo regulatory są widoczne po zdjęciu tarczy, od strony podwozia nie zwróciłem uwagi :)

 

 

Adn.

Samoregulatora nie ruszałem faktycznie są gumowe zaślepki, jedynie dokręciłem nakrętkę, teraz jest mniejszy zakres ruchu i  łapie na ok 3-4 zęby.

Jak na D i R puści się hamulec, to trzyma ręczny, aż samochód podnosi - jest ok.

Edytowane przez thorxahest
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...