Skocz do zawartości

płyn/olej na silniku


safari

Rekomendowane odpowiedzi

co jakiś czas zbiera mi się w zakamarkach na silniku po prawej stronie (patrząc od przodu) jakiś płyn/olej(?).... nie bardzo wiem co to jest i czasami czuć to w kabinie... jak by olej i benzyna... co to może być? nie ma wycieków pod silnikiem... nic nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę zebrałem tego co się wydostaje..... jakby olej.... brązowe... ale pachnie dziwnie. Pojawia się to w zagłębieniach tam gdzie pokazuje strzałka.. może było tego ze 10 ml razem. Wygląda ze już nie cieknie.... zrobiłem 500 km.... co to mogło być?

forek1.odg

forek2.odg

Edytowane przez safari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Latem mało spotykane, ale zimą to głównie przewody paliwowe puszczają właśnie tam.

Może już wężyki poparciały, jest gorąco silnik mega gorący a paliwo/opary lubią wybuchać :D

U mnie jak puszczały wężyki to na zimnym po odpaleniu całe wężyki były "mokre". Jeśli to jest to - to proponuje się zainteresować szybko naprawą. (wymiana wężyków).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwo to to nie jest... nie płonie:) i zapach inny (w zimie parę razy zapachniało w kabinie paliwem ale się to nie powtarza już)... skłaniałbym się raczej do płynu chłodzącego może z jakąś domieszką oleju..... skąd to może się tam zbierać?? Dodam jeszcze że mój forek jest zagazowany.

Edytowane przez safari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to pierwsze zdjecie- strzałka wskazuje wysprzeglik. Jak popatrzysz od strony kierowcy, dość blisko szyby i wglab, bezpośrednio do bloku, od góry (pod rezonatorem) jest przykrecony taki cylinder (ok 2x6 cm). Na jednym końcu ma coś a'la kalamitka- to jest zawór do wymiany plynu we wspomaganiu sprzegla. Wspomniany dexron - sprawdź czy nie ubywa. Tam mógł Ci oring puścić albo coś złego z wężem. Dexron z butelki ma najczęściej kolor wiśniowy i konsystencję niewiele gestsza od wody, przy okazji jest tlusty


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy raczej miałby kłopoty w wrzucaniem biegów, a z cylinderka ciekłoby w stronę skrzyni. Btw. do układu sprzęgła idzie DOT3 a nie dexron, przejęzyczenie
Ojoj aż jutro kukne na korek! Może i z dot-em masz rację? Nie upieram się, ale miejsce wycieku wskazuje na wysprzeglik a jak ubytek symboliczny to sprzęgło tylko ciężej chodzi, jak stopniowo się dzieje to kierownik może nie zauważyć tylko fotel wygniecie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki... nie wiem czy to znajdę ale jutro poszukam.... może ogarnę to i wieczorem dać znać:) ten płyn raczej jasny....

coś nie mogę tego ogarnąć.. nie wiem skąd to cieknie... nie ma jakiegoś filmu ne ten temat w sieci?? wydaje mi się że to płyn chłodzący...

to nie z wyprzęgnika... i nie paliwo.... płyn chłodzący.... i nie wiem skąd... .z głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, safari napisał:

to nie paliwo.... nie udało mi się tego zapalić... paliwo by się raczej ładnie paliło

To zależy :) paliwo się nie pali, tylko opary, male stężenie ich już jest niepalne.

 

jedyne co możemy pewnie tu pomóc to zrób zdjęcie ale dobrze doświetlone  choć pewnie to też nic nie da..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...