Jump to content

Kilka pytań o Lanosa WRX


osamakiller
 Share

Recommended Posts

Cześć ,

jak wygląda regulacja zaworów w Lanosie WRX....są płytki czy co?

Są jakieś zmienne fazy rozrządu, jest z tym jakiś kłopot czy cuś?

Jaki jest otwór centrujący i rozstaw 100 czy 114 ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, hej

Edited by osamakiller
Link to comment
Share on other sites

  • osamakiller changed the title to Kilka pytań o Lanosa WRX

Regulacja za pomocą wymiennych szklanek

są zmienne fazy na wałkach ssących

otwór centralny to 56.1 , rozstaw śrub 5x100

pzdr

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, carfit napisał:

Regulacja za pomocą wymiennych szklanek

są zmienne fazy na wałkach ssących

otwór centralny to 56.1 , rozstaw śrub 5x100

pzdr

Co znaczy za pomocą wymiennych szklanek? wymienia się je jak płytki czy jak się zepsują.

Temat regulacji płytkami mam ogarnięty i robię na silniku bez wyjmowania,w lanosie podobnie czy cuś?

Link to comment
Share on other sites

Jak luz jest poza tolerancją, kupuje się właściwy wymiar i wymienia. W Foresterze XT do regulacji, czyli podmiany szklanek, wyciąga się silnik, więc zakładam, że w Lanosie jest tak samo. Samą kontrolę luzów na upartego mozna zrobić bez wyciągania. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, osamakiller napisał:

Co znaczy za pomocą wymiennych szklanek? wymienia się je jak płytki czy jak się zepsują.

Temat regulacji płytkami mam ogarnięty i robię na silniku bez wyjmowania,w lanosie podobnie czy cuś?

Temat w mojej pierwszej odpowiedzi został wyczerpany w 100%

1 godzinę temu, osamakiller napisał:

robię na silniku bez wyjmowania,w lanosie podobnie czy cuś?

więc jeśli jesteś mechanikiem , i pytasz o takie podstawy , to zwyczajnie nie pytaj sie tutaj . Bo bana masz pewnego .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

heee...?

Żaden ze mnie mechanik, regulacja zaworów na płytkach jest dokładnie opisana w manualu ( bez wyjmowania silnika) więc nie wiem o co halo. To dział techniczny czy co.

Chodzi mi o to że nigdy nie miałem styczności ze szklankami , dlatego pytam jak to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

To nie takie łatwe. Nie wiem co jest w manualu DOHC, ale robota precyzyjna, wymagająca. Trzeba zdjąć m.in. wałki, dobierać na "ułamki" milimetra odpowiednie szklanki, zachować (podobno) wymaganą kolejność regulacji... Generalnie - lepiej zostawić wprawionym fachowcom co ogarniają na co dzień Subaru. W tym silniku nawet "prosta" wymiana UPG może wielu położyć na łopatki. 

Choć niektórzy pewnie napiszą: silnik jak silnik, żaden tam prom kosmiczny  ;)

Edited by rydzada
Link to comment
Share on other sites

w starych były szklanki na których się wymieniało płytki i nie trzeba było wyciągać wałków, w nowych są szklanki o odpowiednim wymiarze ( całość) i zęby je wyciągnąć trzeba zdemontować wałki rozrządu

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.05.2018 o 15:31, namiot napisał:

w starych były szklanki na których się wymieniało płytki i nie trzeba było wyciągać wałków, w nowych są szklanki o odpowiednim wymiarze ( całość) i zęby je wyciągnąć trzeba zdemontować wałki rozrządu

Starych tzn do którego roku?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...