Skocz do zawartości

Kilka pytań o Lanosa WRX


osamakiller

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ,

jak wygląda regulacja zaworów w Lanosie WRX....są płytki czy co?

Są jakieś zmienne fazy rozrządu, jest z tym jakiś kłopot czy cuś?

Jaki jest otwór centrujący i rozstaw 100 czy 114 ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, hej

Edytowane przez osamakiller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • osamakiller zmienił(a) tytuł na Kilka pytań o Lanosa WRX

Regulacja za pomocą wymiennych szklanek

są zmienne fazy na wałkach ssących

otwór centralny to 56.1 , rozstaw śrub 5x100

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, carfit napisał:

Regulacja za pomocą wymiennych szklanek

są zmienne fazy na wałkach ssących

otwór centralny to 56.1 , rozstaw śrub 5x100

pzdr

Co znaczy za pomocą wymiennych szklanek? wymienia się je jak płytki czy jak się zepsują.

Temat regulacji płytkami mam ogarnięty i robię na silniku bez wyjmowania,w lanosie podobnie czy cuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak luz jest poza tolerancją, kupuje się właściwy wymiar i wymienia. W Foresterze XT do regulacji, czyli podmiany szklanek, wyciąga się silnik, więc zakładam, że w Lanosie jest tak samo. Samą kontrolę luzów na upartego mozna zrobić bez wyciągania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, osamakiller napisał:

Co znaczy za pomocą wymiennych szklanek? wymienia się je jak płytki czy jak się zepsują.

Temat regulacji płytkami mam ogarnięty i robię na silniku bez wyjmowania,w lanosie podobnie czy cuś?

Temat w mojej pierwszej odpowiedzi został wyczerpany w 100%

1 godzinę temu, osamakiller napisał:

robię na silniku bez wyjmowania,w lanosie podobnie czy cuś?

więc jeśli jesteś mechanikiem , i pytasz o takie podstawy , to zwyczajnie nie pytaj sie tutaj . Bo bana masz pewnego .

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heee...?

Żaden ze mnie mechanik, regulacja zaworów na płytkach jest dokładnie opisana w manualu ( bez wyjmowania silnika) więc nie wiem o co halo. To dział techniczny czy co.

Chodzi mi o to że nigdy nie miałem styczności ze szklankami , dlatego pytam jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie łatwe. Nie wiem co jest w manualu DOHC, ale robota precyzyjna, wymagająca. Trzeba zdjąć m.in. wałki, dobierać na "ułamki" milimetra odpowiednie szklanki, zachować (podobno) wymaganą kolejność regulacji... Generalnie - lepiej zostawić wprawionym fachowcom co ogarniają na co dzień Subaru. W tym silniku nawet "prosta" wymiana UPG może wielu położyć na łopatki. 

Choć niektórzy pewnie napiszą: silnik jak silnik, żaden tam prom kosmiczny  ;)

Edytowane przez rydzada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starych były szklanki na których się wymieniało płytki i nie trzeba było wyciągać wałków, w nowych są szklanki o odpowiednim wymiarze ( całość) i zęby je wyciągnąć trzeba zdemontować wałki rozrządu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2018 o 15:31, namiot napisał:

w starych były szklanki na których się wymieniało płytki i nie trzeba było wyciągać wałków, w nowych są szklanki o odpowiednim wymiarze ( całość) i zęby je wyciągnąć trzeba zdemontować wałki rozrządu

Starych tzn do którego roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...