Skocz do zawartości

Maksymalna moc STI - wzmocnienie turbo


jacbosz

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, jacbosz napisał:

Chłodnica wody nie wiem. Jedyne co to umyta janem do silników i wymyta.

Bo jak oryginalna, to obowiązkowo zainstaluj większą. Najlepiej Mishimoto 3-rzędową X-line, bo te nasze auta mają niestety duży problem z temperaturą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2018 o 14:22, Cherusek1 napisał:

Podpisuje sie obiema rekami , tu masz jacbosz dokładny instruktarze jak sie za to zabrać. Ale zastanów sie jeszcze nad tym, jeździsz z pewnością bardzo dobrze ,ale zastanów sie tak z ręką na sercu czy jesteś w stanie wykorzystać ten potencjał który teraz masz , bo to juz jest baaardzo konkret maszyna! Może te pieniądze warto zainwestować w coś innego ,nie koniecznie w pogoń za mocą. Taki mocny samochód musi być już bardzo doinwestowany a i tak nie ma gwarancji czy nie będziesz więcej stał w depo i studził auto niż upalał:faja:ogarnięcie takiej mocy to już zupełnie inny temat. Tor Poznań jest szybki to prawda ,ale pojedź jeszcze na mniejsze tory ,bardziej takie "kjsowe" tam jeszcze sprawdź auto i umiejętności 

 

Święte słowa! Zakute silniki też padają , UPG wcale nie jest jakąś nieośiągalną usterką , krótsza też żywotność zakutego silnika

 

2800 to jeszcze nie tragedia :)ale faktycznie jeśli jest coś wgrane, bo poprzedniemu właścicielowi tak pasowało a Tobie nie koniecznie to może irytować. Napisz potem co tam z tym zawiasem wymodziłeś i jak ten program ,No i to EGT o którym siewcu przypomniał (jesli masz taki budzik) interpretowanie tego to już zaawansowana bajka ,nie mniej jednak za wysokie EGT już daje jakiś obraz co do dalszych modyfikacji. Miałem dokładnie takiego lanosa jak Twój z tego właśnie rocznika z podobną mocą, EGT w ciepły letni dzień po 3-4kilometrach oesowej jazdy było dramatycznie wysokie ,900 stopni i to nie na cylindrach! Bo tak zamontowany był czujnik! Co musiało być w silniku, myśle ze gdybym modził dalej podnosząc moc mogło by dojść do tragedii pomimo ze silnik zakuty jak Twój. pozdrowienia dla wszystkich :D

Przepraszam że się wtrącam ale przy tej mocy trzeba pomyśleć o pompie oleju bo nawet sto tego nie ogarnie zwłaszwłaszcza 2.5  pompa 12 no i jak pompa to i kanały olejowe konstrukcja serca subaru to konstrukcja cepa i schemat siekierki jak wiesz co z czym się je a części tunningowych jest tyle że można stworzyć prawdziwego potwora kturym odpala się jak F16 a pali jak Boing 747

Teraz, arek1061 napisał:

Przepraszam że się wtrącam ale przy tej mocy trzeba pomyśleć o pompie oleju bo nawet sto tego nie ogarnie zwłaszwłaszcza 2.5  pompa 12 no i jak pompa to i kanały olejowe konstrukcja serca subaru to konstrukcja cepa i schemat siekierki jak wiesz co z czym się je a części tunningowych jest tyle że można stworzyć prawdziwego potwora kturym odpala się jak F16 a pali jak Boing 747

Sorki za literówki ale pisze na telefonie a on pisze po swojemu

1532760117249-1357952145.jpg

W dniu 24.05.2018 o 14:22, Cherusek1 napisał:

Podpisuje sie obiema rekami , tu masz jacbosz dokładny instruktarze jak sie za to zabrać. Ale zastanów sie jeszcze nad tym, jeździsz z pewnością bardzo dobrze ,ale zastanów sie tak z ręką na sercu czy jesteś w stanie wykorzystać ten potencjał który teraz masz , bo to juz jest baaardzo konkret maszyna! Może te pieniądze warto zainwestować w coś innego ,nie koniecznie w pogoń za mocą. Taki mocny samochód musi być już bardzo doinwestowany a i tak nie ma gwarancji czy nie będziesz więcej stał w depo i studził auto niż upalał:faja:ogarnięcie takiej mocy to już zupełnie inny temat. Tor Poznań jest szybki to prawda ,ale pojedź jeszcze na mniejsze tory ,bardziej takie "kjsowe" tam jeszcze sprawdź auto i umiejętności 

 

Święte słowa! Zakute silniki też padają , UPG wcale nie jest jakąś nieośiągalną usterką , krótsza też żywotność zakutego silnika

 

2800 to jeszcze nie tragedia :)ale faktycznie jeśli jest coś wgrane, bo poprzedniemu właścicielowi tak pasowało a Tobie nie koniecznie to może irytować. Napisz potem co tam z tym zawiasem wymodziłeś i jak ten program ,No i to EGT o którym siewcu przypomniał (jesli masz taki budzik) interpretowanie tego to już zaawansowana bajka ,nie mniej jednak za wysokie EGT już daje jakiś obraz co do dalszych modyfikacji. Miałem dokładnie takiego lanosa jak Twój z tego właśnie rocznika z podobną mocą, EGT w ciepły letni dzień po 3-4kilometrach oesowej jazdy było dramatycznie wysokie ,900 stopni i to nie na cylindrach! Bo tak zamontowany był czujnik! Co musiało być w silniku, myśle ze gdybym modził dalej podnosząc moc mogło by dojść do tragedii pomimo ze silnik zakuty jak Twój. pozdrowienia dla wszystkich :D

Przepraszam że się wtrącam ale przy tej mocy trzeba pomyśleć o pompie oleju bo nawet sto tego nie ogarnie zwłaszwłaszcza 2.5  pompa 12 no i jak pompa to i kanały olejowe konstrukcja serca subaru to konstrukcja cepa i schemat siekierki jak wiesz co z czym się je a części tunningowych jest tyle że można stworzyć prawdziwego potwora kturym odpala się jak F16 a pali jak Boing 747

15327621895631382798627.jpg

A tak wyglądają graty z silnika w którym Pana poniosła fantazja ułańska

Pompa oleju w subaru i temperatura oleju to piętą ahillesowadobra pompa i chłodzenie i ponosisz żywotność 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arek1061 napisał:

A tak wyglądają graty z silnika w którym Pana poniosła fantazja ułańska

Tak często wyglądają seryjne tłoki bez żadnej ułańskiej fantazji. Miałem to samo w 2.5T WRX hawku. Najpierw pęka na 4-tym cylindrze a później kolejne. Dlatego jak silnik zacznie wyraźnie brać olej, to nie należy tego lekceważyć tylko na stół, bo wytnie tuleje. TTTM jak się przyjęło mówić :). Objawami mogą być też duże ilości oleju w dolocie, bo po przedmuchach zostanie tam wypchnięty przez odmę.

 

Godzinę temu, arek1061 napisał:

Pompa oleju w subaru i temperatura oleju to piętą ahillesowadobra pompa i chłodzenie i ponosisz żywotność 

Trzeba dodać, że w starszych wersjach. Od STI lanosa czy dopiero 2011 (niech ktoś mądry mnie poprawi) była już montowana większa pompa oleju. Warto też wymienić ssak, który pękając doprowadza do tragedii. Chłodzenie jak piszesz jest w 2.5T słabym punktem i jeżeli ktoś zamierza podnosić moc, to pierwszym modem powinna być duża chłodnica, inny termostat (ja mam seryjny przewiercony i świetnie się sprawdza) a przy grubszych modach też chłodnica oleju.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety pompa oleju dała o sobie znać, padała padała aż padła. 

Niestety zatarta panewka w turbinie. Problem było trudno zlokalizować bo inżynierowie subaru wymyślili króciec do sprawdzania ciśnienia oleju na turbinie od spodu, jedyną możliwością sprawdzenia co było przyczyną awarii to rozebrać turbo, jak wałek był czarny to wiadomo że brak smarowania. Ja niestety po sypnięciu się turbo jechałem do domu ok 25 km i czarne upalenie na wałku turbiny się wytarło.

Na szczęście już wiadomo co jest pomógł Damian Hampel z Poznania. Kolejny TPTD w sierpniu więc auto będzie gotowe

50 minut temu, MDsuperstar napisał:

11mm od 2008

Jest też 12 mm wzmocniona i chyba już nic lepszego do sti 2008 nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...