Skocz do zawartości

Bład P0051 - grzałka bank 1-1


kogutus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam takowy problem - mianowicie swieci mi notorycznie blad P0051 a wiec od grzalki sondy lambda.

 

Co juz poczynilem:

- sprawdzilem napiecia na wtyczkach - obie strony maja takie same napiecia

- zmienilem miejscami sondy - dalej wskazuje na ten sam bank 1-1

 

Po powyzszych dzialaniach stwierdzilem, ze obie sondy sa ok,  napiecia sa - a problem pozostaje. 

 

Stad mam pytanie czy ktos przerabial moze podobny temat? Bo juz brak pomyslow :/

 

PS. Nie ma w Tribece bezpiecznika od grzalki? (W niektorych auta jest stad pytam).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0051 to obwód grzałki na bank2 sensor1. Po zamianie stronami sond A/F wykasowałeś błędy a mimo to błąd powrócił w krótkim czasie? Rozumiem że mierzyłeś napięcia na wtyczkach  E24,E47 piny 1i2 przy włączonym zapłonie miernikiem? Jeśli miałeś na obu stronach 12V, to sprawdź czy żarówka 10w zaświeci, czasami żyła jest uszkodzona i miernik pokaże napięcie ale jest to za mało żeby zaświeciło jasno żarówkę. 

 

5afc2d7d6096c_Tribecaafsensors.jpg.7cb3e880c8bed82f7d9637dab7285a00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

lutek34 Dziękuje za odp. przepraszam, ze dopiero teraz odp. ale bylem na wyjezdzie bez dostepu do internetu.

Sprawdze dzisiaj te napiecia i wroce do Ciebie.

 

Lecz mam jeszcze jeden maly problem z paleniem na zimnym silniku. Gdy auto sobie odstoi to ciezko lapie - czasem nawet za 5 razem. Sprawdzalem pompke paliwa (dziala) filtr wbudowany przeplukalem (syfu co nie miara - tzn. brudu) lecz polowicznie to pomoglo. Pytanie czy to bedzie kwestia tego filtra / pompy czy szukac dalej. 2 lata temu mialem robione zawory (ok 25 tys przejechalem od tego czasu) - silnik chodzi prawidlowo ma moc, nic nei kopci itp. Problem tylko z odpalaniem. Dodam tylko, ze auto ma LPG - zakrecenie butli i jazda na samej benzynie nie wiele rozwiala w tym temacie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jazda na samym Pb z zakręconym LPG nie pomaga to kwestia dostawania się LPG do kolektora poprzez podciśnienie lub puszczające wtryskiwacze LPG odpada.

A czy próbowałeś zanim zaczniesz kręcić rozrusznikiem, włącz zapłon, poczekaj min 5sekund pozwalając pompce na dobicie ciśnienia i wtedy zacznij kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo probowalem i wydaje sie byc lepiej- teraz pytanie bo w sumie w calym tym ambarasie raczej chodzi wydaje mi sie o pompe paliwa i ten nieszczesny brak filtra ( a raczej o jego forme) - widzialem na alli filtry do Trybki lecz pytanie czy to aby juz dojechana pompa czy zjechany filtr. Wracajac do meritum wczesniej palilo na strzala wiec czekanie 5 sek do mnie trafia nie za bardzo do zony ;)

 

W dniu 5/16/2018 o 15:10, lutek34 napisał:

Błąd P0051 to obwód grzałki na bank2 sensor1. Po zamianie stronami sond A/F wykasowałeś błędy a mimo to błąd powrócił w krótkim czasie? Rozumiem że mierzyłeś napięcia na wtyczkach  E24,E47 piny 1i2 przy włączonym zapłonie miernikiem? Jeśli miałeś na obu stronach 12V, to sprawdź czy żarówka 10w zaświeci, czasami żyła jest uszkodzona i miernik pokaże napięcie ale jest to za mało żeby zaświeciło jasno żarówkę. 

 

5afc2d7d6096c_Tribecaafsensors.jpg.7cb3e880c8bed82f7d9637dab7285a00.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...