Jump to content

Automat - mrugający POWER, błąd "transfer clutch"


Recommended Posts

Witajcie,

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem - jakiś czas temu jak się zrobiło ciepło, to po kilkudziesięciominutowej intensywnej jeździe po mieście zaczęła mi mrugać (cyklicznie, przez cały czas) kontrolka POWER na desce. Po zgaszeniu auta i odpaleniu parę godzin później wszystko wróciło do normy. Po kilku dniach znów powrócił. Niestety teraz problem zaczął się pojawiać coraz częściej - praktycznie codziennie po dłuższej 30-40 minutowej jeździe po mieście (albo ponadgodzinnej jeździe w trasie), zaczyna mrugać POWER. Jeśli auto uruchamiam po dłuższej przerwie (parę godzin), wszystko wraca do normy, kontrolka nie mruga, tryb POWER działa. 

 

Skrzynia pracuje normalnie, jednak w momencie jak zaczyna mrugać POWER, wydaje mi się, że tryb "sportowy" już nie działa. Biegi zmienia normalnie. Żadne inne kontrolki mi się nie zaświecają.

 

Serwis A&G opiekujący się autem w Krakowie ma odległe terminy, czekam na wolne miejsce i na razie tylko odczytano tylko kod błędu: "TRANSFER CLUTCH". Czy ktoś może miał podobne przygody? 

Może ktoś z Was poleci serwis skrzyń koło Krakowa, który nie zedrze ze mnie majątku na samą wstępną diagnostykę?

 

Forester S-turbo 1998 z automatem 4EAT, przebieg ~285 tys. km. Serwisowanie skrzyni z dynamiczną wymianą oleju przy przebiegu ~260 tys. rok temu robił w Warszawie (Auto Wawer) poprzedni właściciel, są na to papiery łącznie z podaną lepkością zastosowanego oleju.

Link to post
Share on other sites

A sprawdzałeś chociaż w jakim jest stanie olej( czy nie spalony)  i poziom oleju w skrzynce?

Edited by miki_mi2
Ważny
Link to post
Share on other sites

Sam tego nie umiem i nie mam zamiaru sprawdzać bo się na tym nie znam ;) pewnie serwis to zrobi jak już u nich będę. Jeśli była robiona pełna wymiana oleju w skrzyni 20 tys. kilometrów temu, to raczej powinien być ok? 

Czytałem tu kilka tematów na forum związanych z uszkodzeniami elektrozaworów, pomyślałem że może ktoś miał podobne przygody z automatem.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, yoonior napisał:

Sam tego nie umiem i nie mam zamiaru sprawdzać bo się na tym nie znam ;)

kolego to jest normalna czynność obsługowa dla AT, masz do tego stosowny bagnet, a po kolorze i zapachu oleju ocenisz jego stan bez najmniejszego problemu - im bliżej czerwonego tym lepiej, zero drobinek czy zapachu spalenizny.

Godzinę temu, yoonior napisał:

Jeśli była robiona pełna wymiana oleju w skrzyni 20 tys. kilometrów temu, to raczej powinien być ok? 

napisałeś na początku, że to była dynamiczna wymiana, która na forum do tych skrzyń nie jest polecana, obecne problemy niestety mogą być tego następstwem.

Jak masz w papierach podane co wlali to napisz, bo też jest istotna informacja.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ozarek napisał:

kolego to jest normalna czynność obsługowa dla AT, masz do tego stosowny bagnet, a po kolorze i zapachu oleju ocenisz jego stan bez najmniejszego problemu - im bliżej czerwonego tym lepiej, zero drobinek czy zapachu spalenizny.

 

Dziękuje za podpowiedź - aż sprawdziłem podręcznik użytkownika, rzeczywiście jest tam rozdział o sprawdzaniu oleju w skrzyni AT, zobaczę czy da się do bagnetu od skrzyni łatwo dostać na rozgrzanym silniku takiemu laikowi jak ja :blush:

 

Co do wymiany oleju - powinienem napisać "prawdopodobnie dynamiczna", taki rachunek mam:

 

IMG_20180508_214650_Fotor1.jpg

Link to post
Share on other sites

Z tym sprawdzeniem oleju w skrzyni to tylko za pierwszym razem jest "trudno" póki się nie wie gdzie jest bagnet :) później to bez problemu.

Link to post
Share on other sites

Sprawdzaj po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika i skrzyni do temperatury roboczej. Po zaparkowaniu na płaskim podłożu przesuń lewarek po kolei na każda pozycję i zostaw na "P". Sprawdź poziom dla zakresu "hot" na pracującym na biegu jałowym silniku.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, yoonior napisał:

Co do wymiany oleju - powinienem napisać "prawdopodobnie dynamiczna", taki rachunek mam:

dynamiczna, bo masz tam 12l oleju i detergent tam wymienione. Statycznie wchodzi ok5l, cała objętość 'na sucho' to 8,4l

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

UPDATE - problem rozwiązany i naprawiony :)

 

Dla potomności - mrugający POWER i zdiagnozowany błąd przeniesienia napędu AT został naprawiony. Winny był rzeczywiście elektrozawór, wymieniony przez serwis na nowy, udało im się bez problemu dostać, na FV opisany jako "ELEKTROZAWÓR TRANSFERU AT", plus wymieniona była jakaś mała podkładka pod nim. Koszt elektrozaworu 370 zł plus wymiana.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...