matt Opublikowano 23 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 no to mamy (oficjalnie) nowa impreze wrc w rsmś, oto news ze strony http://www.rally.online.pl: Przed startem Rajdu Monte Carlo zespół fabryczny Subaru przedstawił nową Imprezę WRC 2003. Silnik nowego samochodu jest mocniejszy, ma większy moment obrotowy od swojego poprzednika i lepiej reaguje na polecenia kierowcy ... Masywny tylny spoiler z pionowymi przegródkami i nowe przednie lampy to najlepiej widoczne z zewnątrz zmiany, jednak szef Prodrive Subaru David Lapworth zwrócił uwagę, że zmiany pod maską są równie ważne. Nowy tylny spoiler jest wynikiem badań przeprowadzonych przez Subaru i Prodrive w tunelu aerodynamicznym. Zwiększa on przyczepność samochodu bez konieczności zmian w zawieszeniu. Dzięki badaniom w tunelu aerodynamicznym zredukowano opór powietrza i umieszczono lusterka dalej od karoserii [podobnie jak w Peugeotcie 206 WRC], co również ma zmniejszyć opór aerodynamiczny samochodu. Inżynierom z Prodrive udało sie zmniejszyć wagę samochodu o 20 kilomgramów. Zmieniono pozycję gaśnic i koła zapasowego i samochód będzie musiał być obciążony balastem na większości rajdów aby jego waga była większa od regulaminowych 1230 kilogramów. Zmieniono wnętrzności silnika ale przyrost mocy i momentu obrotowego Subaru zawdzięcza głównie nowej turbosprężarce IHI i zmodyfikowanemu układowi wydechowemu. - Proszę zwrócić uwagę na ewolucję World Rally Carów w dłuższym przedziale czasowym. Zrobiliśmy krok do przodu który jest o wiele większy niż typowa 0,1 sekundy na miesiąc - powiedział Lapworth. zamieszczam jeszcze zdjecia ze strony http://www.swrt.com .........ten spoiler na pierwszy rzut oka wyglada dosc nietypowo :shock: ale mnie sie podoba , natomiast te lustereczka sa dosc smieszne ale aerodynamika jest przeciez wazniejsza niz wyglad. :!: ......... piszcie co myslicie o niej :arrow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 23 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Te lustereczka żeczywiscie są śmieszne i wyglądają conajmniej dziwnie :wink: Spojler na pierwszy rzut oka wydaje sie strasznie toporny, ale to moje zdanie Znane już są dane techniczne nowego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Lusterka wygladaja jak z TIR-a. A co do spoilera to ten model bedzie uzywany tylko na rajdach szutrowych oraz tych z prawdopodobienstwem sniegu (Szwecja, Monte Carlo). Za pomoca specjalnego systemu opantentowanego przez Prodrive ten spoiler chowa sie wpierw do kabiny kierowcow, przesuwa sie nastepnie miedzy kierowca, a pilotem, wychodzi na maske, a na koniec zsuwa sie przed przedni zderzak. Wszystko dzieje sie po wcisnieciu przez pilota czerwonego guzika znajdujacego sie na desce rozdzielczej. W przypadku rajdu Szwecji i Monte Carlo ma sluzyc jako plug sniezny, zeby samochody mogly wyjechac z zasp oraz usuwac je w przypadku nawiania na droge. Narazie Subaru jako jedyny zespol uzywa tego systemu i zespol ma na dzieje, ze inni beda tracic czas na mozolnym przekopywaniu sie prze snieg. Warto dodac, ze cala procedura zmiany pozycji spoilera trwa zaledwie 2,3 sek. Pewnie niektorzy beda teraz pytali: po co taki spoiler na rajdach szutrowych? Otoz stosowany bedzie tylko w rajdach, gdzie prawdopodobienstwo spotkania dzikich zwierzat jest duze, czyli np. Afryka, Australia, Nowa Zelandia. Natomiast na Cyprze czy Grecji to prawdopodobienstwo jest mniejsze, wiec uzywany bedzie spoiler zwyczajny. Jak sie pewnie domyslacie, celem jest w razie wypadku zmniejszenie szkod przy silniku, intercoolerze. Systam jest juz, jak wynika z twierdzen Davida Lapwortha, w 99% gotowy i juz na Showdown'ie W Monte Carlo spisywal sie znakomicie. Jedyne co, to czasem sie zacina i spoiler zostaje w kabinie. Tommi Makinen zartowal jednak, ze "wtedy mamy tacke na napoje". Pozdrawiam i mam nadzieje, ze co nieco wyjasnilem, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matt Opublikowano 24 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2003 thanju:.................. P.S. jade na 2 tygodnie na narty i troche zal ze nie bede mogl czytac takich i innych wymyslnych wyjasnien przez cale 14 dni .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 24 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2003 No i klops. Subaru Makinena i Solberga nie ukończyły 5. OS'u i wycofały się. Tommi wypadł z drogi i nie był w stanie na nią już powrócić, a Petter uderzył w mostek i uszkodził chłodnicę. Szkoda... PS: a wszystko to pewnie, że w czasie jazdy bawili sie nowym mechanizmem okołospoilerowym !!! (szczegóły w poscie Thanatosa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 24 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2003 Taka niestety prawda. Jak podala strona Subaru Wild Rallye Team (http://www.swrt.com), obaj piloci wylecieli z trasy, co bylo w obu przypadkach spowodowane (posrednio) multifunkcyjnym sytemem uzywania spoilera (M.U.S.S.). Petter Solberg: "Na wszystkich oesach uzywalem MUSS-a, zeby dokladnie sprawdzic jego dzialanie, o co mnie mechanicy poprosili. Niestety przed mostkiem zagapilem sie na spoiler przesuwajacy sie akurat po masce, gdyz jest to widok iscie fascynujacy, i wpakowalem w bariere mostu" Powod wypadku Makinena byl troszke inny. Jak wiadomo, spoiler zhanjdujacy sie przed przednim zderzakiem nie moze dociskac tylu. Otoz na szybkim odcinku z dwoma zakretami brak docisku spowodowal, ze kierowca nie mogl utzymac samochodu WRC na trasie i wpadl do rowu. Na szczescie nikomu nic sie nie stalo. "Musimy sie zastanowic, czy polepszyc system, czy po prostu zaniechac uzywania MUSS-a. Wlasnie sie obawialismy, ze przy wiekszych predkosciach praktyczny brak wlasciwego spoilera moze spowodowac niestabilnosc samochodu" komentowal DAvid Lapworth. Ojoj, niedobrze. Zdaje sie, ze spoiler zostanie tylko ozdoba Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ickx Opublikowano 24 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2003 Ten spojler nowej Imprezy WRC przypomina mi spojlery z dawnej gupy B.Ciekawe czy bedzie mozna kupic jego cywilna wersje i zamontowac w STI ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 25 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2003 Than, Twoja fantazja powoli zaczyna dorównywać smiałym koncepcjom Siwego (patrz FUCAKI, ŻONA itd)...czekamy na więcej !!! A ten spoiler jest po prostu brzydki i tyle i to właśnie przez niego chłopaki nie ukończyli rajdu !!! Po prostu wstyd im było dalej jeździć z takim pługiem z tyłu i chcieli jak najszybciej skończyć !!! Chłodnica, rów to tylko wymówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ickx Opublikowano 25 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2003 Cos ostatnio same linki umieszczam :wink: http://www.swrt.com/cpimages/253196.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się