Skocz do zawartości

andre

Użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    gliwice

Osiągnięcia andre

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Staram sie wlasnie o zakfalifikowanie szkody jako calkowitej. Na chwile obecna nie mogę odsprzedać żadnej części jako ze sprawa jest w toku. Dam znać jeśli odsprzedaż części stanie się możliwa. pozdrawiam andre
  2. witam, Bardzo dziękuje za pomoc w zrozumieniu procedury wypłaty odszkodowań z tytlu poniesionej szkody, oraz za Wasze drodzy forumowicze rady. Na chwile obecna postanowiłem zgłosić szkodę z ubezpieczenia AC i dalej regresem do AXA DIRECT. PZU właśnie dokonuje wyceny naprawy. Zdecydowałem się na ten ruch ponieważ z tego co widzę uzyskanie odszkodowania z OC sprawcy będzie co najmniej mocno utrudnione. W zeszłym tygodniu otrzymałem kosztorys naprawy na kwotę ok 22 000 PLN. Co wydaje się suma niewystarczającą na dokonanie naprawy, zresztą po zastanowieniu wolałbym nie naprawiać uszkodzonego pojazdu za względu właśnie na jego obecny stan. Pozostaje poszukać pojazdu w podobnym wyposażeniu. Niestety z tego co obserwuje, za nasza niemiecka granicą pojazdy z podobnym wyposażeniem i wartością kilometrów kosztują w przedziale od 17 do 20 tyś. euro. W Polsce ubezpieczyciel wycenia autko na jakieś niecałe 55 tys PLN. Więc strata będzie nieunikniona. PZU zapewne będzie chciało wypłacić cześć w gotówce i pozostałość w wraku. Jutro powinienem poznać dokładną kwotę. Co ciekawe po lekturze szczególnie tych dwóch wątków: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=489569#p489569 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=803875#p803875 wyobrażam sobie ze teoretycznie z ubezpieczenia OC sprawcy powinienem otrzymać kwotę która pozwoli mi na nabycie podobnego pojazdu. Czyli owe 17- 20 tys. euro. Jeżeli w ogóle było by to możliwe to raczej po wyroku sądu za parę latek . Dlatego mam nadzieje na rozwiązanie tej kłopotliwej dla mnie sytuacji właśnie z AC. Dam znac jak tylko poznam ostateczną kwote. Mozliwe również ze zdecyduje sie na sprzedaż pojazdu na wlasna rekę. Jesli tak sie stanie napewno dam ogoszenie na tym forum. pozdro andre
  3. witam, dodalem wlasnie fotki uszkodzonego pojazdu: http://www.conga.pl/forek/foty/
  4. Było sobie autko! I co dalej? Witam serdecznie. Postanowiłem opisać swoja ostatnią przygodę. Samochód Forester 2.0 XC WIN zakupiłem 2 lata temu dzięki pomocy jednego z forumowiczów. I przez te 2 lata cieszyłem się niezmiernie, jednak do czasu. Sytuacja wyglądała następująco: pojawia się światło zielone, więc jedyneczka i ruszam.... W momencie kiedy dojeżdżam do środka skrzyżowania widzę że z prawej sunie na mnie Opel Astra. Lać na hampel i odbijam szybko w lewo aby nie wjechać prosto w lewe drzwi przednie kierującego Oplem Astra. W rezultacie tego zabiegu Forek przydzwonił prawym przednim rogiem w lewy przedni róg astry (w okolice przedniego kola które się w tym Oplu złamało). Początkowo nie wyglądało to najgorzej : wygięta w luk maska, pas przedni przesunięty jakieś 15 cm w lewo, pogięta chłodnica, błotniki, rozbite lampy, itd. jednak większa część auta jak nowa. Auto tego samego dnia zostało przewiezione do autoryzowanego serwisu subaru. Przekazałem klucz kierowcy lawety i udałem się do domu ochłonąć nieco. Z domu zadzwoniłem jeszcze do serwisu aby się upewnić czy aby dotarło. Otrzymałem potwierdzenie. Po dwóch dniach stawiłem się w serwisie subaru na oględziny z rzeczoznawcą. Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się ze w serwisie zaginął klucz do pojazdu. Jakimś cudem auto zjechało z lawety ktoś je zamknął a po klucz przepadł. Jeden z pracowników serwisu postanowi wziąć sprawę w swoje ręce i zaczął włamywać się do pojazdu przy pomocy kawałka zagiętego drutu. Cały włam trwał około 30 minut i w końcu no moją usilną prośbę Pan kierownik zaprzestał tej czynności nie osiągnąwszy zamierzonego celu. Serwis nie wie gdzie podział się klucz, zaproponowano mi doszlifowanie dodatkowego kluczyka, bez zmiany zamków i stacyjki (co nie ukrywam tak sobie mi się podoba z racji tego ze powinienem raczej posiadacz 2 oryginalne komplety kluczy. Choćby dlatego żeby w przypadku kradzieży okazać je ubezpieczycielowi oraz dlatego aby ktoś kto posiada zagubiony klucz nie mógł dostać się do środka i splądrować wnętrza pojazdu). Ale zostawmy ten mały problem z zaginionym kluczem do czasu rozwiązania problemu podstawowego. Dnia następnego pojawiłem się w serwisie z drugim kluczem. Auto zostało w końcu przewiezione do zakładu blacharskiego w sąsiedniej miejscowości (jako ze serwis nie posiada swojej własnej blacharni), gdzie udałem się na powtórne oględziny pojazdu orz na spotkanie z rzeczoznawcą. Sądziłem ze naprawa będzie kosmetyczna, jednak po drugich oględzinach rzeczoznawcy zaczynam się niepokoić czy aby na pewno. Prócz wymienionych w pierwszej opinii uszkodzeń doszło między innymi uszkodzenie silnika. (prawa podłużnica uderzyła w silnik łamiąc plastykową zębatkę zdaje się rozrządu – w tym przypadku rzeczoznawca sugeruje kolejne oględziny silnika). Bardzo proszę osoby zorientowane o pomoc w następujących kwestiach: 1. Jak zachować się w stosunku do ubezpieczyciela (AXA direct). Podejrzewam ze ubezpieczyciel kierowcy który był sprawca kolizji będzie próbował wymigać się od wypłaty całości wartości pojazdu. Już widzę że w kosztorysie naprawy pojawiły się błędy w wyposażeniu pojazdu jak i w jego typie. Uszkodzony pojazd to Forek 2.0XC MT WIN, podczas gdy ubezpieczyciel założył ze to Forek XA TRE. Nigdy wcześniej nie bylem w podobnej sytuacji i dlatego zapytuje Was drodzy forumowicze co począć? I jaką opcje odbioru odszkodowania najlepiej wybrać i na co należy uważać. Jak zachować się w przypadku kiedy ubezpieczyciel wyceni auto według swoich (Polskich) realiów a stawki za podobny pojazd na rynku (Niemcy) z tego co widzę są wyższe (swój pojazd kupiłem właśnie w Niemczech i jeśli będę musiał zakupić kolejny zapewne udam się właśnie do Niemiec jako ze tam samochody te wydaja się mniej wyeksploatowane z mniejszymi wartościami przebiegu). 2. Czy warto Forka po takiej stłuczce naprawiać? Czy dokonując naprawy w autoryzowanym serwisie mogę mieć pewność ze auto pozostanie 100% sprawne? Że się da to wiem, jednak zastanawia mnie czy w wypadku takiej stłuczki autko powróci do „fabrycznej” formy. Czy też lepiej szukać nowego?? Pod adresem poniżej zamieszczam skany wyceny rzeczoznawcy. http://www.conga.pl/forek/ Pozdrawiam Andre
  5. andre

    oryginalny tester subaru

    konkretnie chodzi o "Subaru Select Monitor III" [ Dodano: Pon Lut 09, 2009 12:49 pm ] konkretnie chodzi o "Subaru Select Monitor III"
  6. andre

    oryginalny tester subaru

    taki który będzie zawieral kompleksową obsluge modeli od 1996 do 2009
  7. andre

    oryginalny tester subaru

    chodzi mi o oryginalny tester diagnostyczny. dokładnie taki, jakim posługują się autoryzowane serwisy subaru.
  8. Witam ponownie. Odnośnie mojego problemu z podwójnie zapłaconym podatkiem VAT. Udało mi się otrzymać zwrot tego zapłaconego w Niemczech. Początkowo sprzedawca wypiął się na mnie stwierdziwszy ze nie odda bo nie może. Znalazłem jednak kancelarie prawna w Niemczech i ta firma spowodowała ze sprzedawca oddal cały podatek VAT zapłacony przy zakupie pojazdu. Gdyby ktoś szacownych forumowiczów miał podobny problem, to polecam firmę EU Biuroserwis, http://www.vat-ust.info/. Pan Waldemar bardzo sprawnie i szybko spowodował ze VAT wpłynął na me konto. Pomoc kosztowała 10% wartości zwrotu. andre
  9. andre

    oryginalny tester subaru

    Witam. czy ktoś z forumowiczów posiada może na sprzedaż oryginalny tester subaru, lub orientuje się gdzie można takowy nabyć. Interesuje mnie tester oryginalny a nie jego chiński odpowiednik. pozdrawiam andre
  10. witam. sprawa juz nieaktualna o tyle ze zakupilem nowe w serwisie. dzieki za opdpowiedz. andre
  11. ok. jasne. dlatego zapytam o zamienniki. czy ktos sie orietuje czy sa produkowane takowe?, lub moze ktos posiada i chcialby odsprzedać? andre
  12. Witam. Czy ktos z forumowiczów wie gdzie moglbym kupic zamienniki poduszek pod silnik do subaru leone z 1989 roku? andre
  13. MAHA LPS 3000 Elprosys, Gliwice Tarnogórska 140. http://www.licznik.com.pl/hamownia.php
  14. witam. Byłem, zapłaciłem, wróciłem. autko miodzik! I zaczęły się kłopoty. Pierwsza informacja w skarbówce (powaliła mnie na kolana) - auto jest NOWE, trzeba 22% VAT'u zapłacić. Jak to nowe?, pytam, przecież od daty pierwszej rejestracji minęło 11 miesięcy, no tak ale jeszcze przebieg musi być odpowiednio wysoki. Poza tym zapłaciłem 19% Vatu w DE- TO TEZ SIE NIE LICZY! to błąd sprzedawcy- powiada pan w okienku. OK- przełknąłem ślinę (a mało jej w ustach mych bylo z podenerwowania). VAT muszę w Polsce zapłacić a o zwrot niemieckiego się teraz starać- co potrwa ponoć nawet rok. Trudno, podjarłem się autkiem i zamiast sprawdzić definicje "nowego auta" w Polsce od razu kupiłem. Tak sobie myślałem ze wystarczy zapłacić i już tylko cieszyć się nowa zabawką. Niestety z tego co widze nie w polszy. Tak czy inaczej autko jest. prowadzi się prawie tak świetnie jak moje leone z '89 :wink: Na razie ostrożnie bo się dociera. Instrukcje zamówiłem w sip-ie w cenie 122 PLN. Czekam na zakończenie procesu spolszczania pojazdu i w drogę.... MAM NADZIEJE!! http://img100.imageshack.us/img100/2788/forekuy7.jpg dziękując za pomoc pozdrawiam andre P.S. chciałem dodać fote lecz przy próbie uploadu dostaje wiadomość "Przekroczyłeś maksymalny limit uploadu (256 KB)" pomimo ze fota ma 64KB. JAKIŚ POMYSL JAK TO ZROBIĆ?
  15. Drodzy Forumowicze! Dziękuje wszystkim którzy wzięli udział w powyższej dyskusji. Jestem pod wrażeniem waszej szybkości, treściwości i chęci niesienia pomocy . Dzięki temu zdałem sobie sprawę ze zakup auta z wypożyczalni może nie być najlepszym rozwiązaniem, a w najlepszym wypadku niesie ze sobą spore ryzyko. Dzięki sugestii "Legacy96" być może już za dni parę stanę się, miejmy nadzieje szczęśliwym posiadaczem znalezionego przez "Legacy96" modelu na mobile.de. Okazało się ze za 22kE mogę nabyć nowe auto z salonu w konfiguracji jaka najbardziej mi odpowiada. Dziś wpłaciłem zaliczkę, po auto wybieram się jutro. Dam znać jak tylko wrócę. Tymczasem chciałbym zapytać czy ktoś dysponuje polska instrukcja do tego modelu (najchętniej w formacie pdf.) Z tego co wiem auto jest niedotarte, więc chciałbym poczytać jak bezpiecznie je dotrzeć. andre
×
×
  • Dodaj nową pozycję...