Skocz do zawartości

zim

Nowy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Subaru Forester 2.0 X 158KM 12/2005

Osiągnięcia zim

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Siema! Padł mi zawór EGR w Foresterze 2.0 X (2005r po lifcie). Tyle że nie wiem, który Googlałem, ale co forum to inna teoria. Raz piszą, że lewy (od strony kierowcy), raz że prawy (pasażera), a nie mam zamiaru wydawać dwa razy więcej kasy i wymieniać obu :-) Czy ktoś wie, czy Bank 1 to jest w europejskich modelach strona kierowcy, czy pasażera? Dzięki :-)
  2. zim

    Tanie hamowanie?

    Odgrzewam wątek ;-) U siebie (2.0 X 158 KM 2005 r) mam OEMowe klocki/tarcze z przodu i bębny z tyłu. Myślę nad zmianą tarczy/klocków z przodu i wywaleniu bębnów z tyłu i zastąpieniu ich tarczowymi. Czy może ktoś podrzucić info czy w tym modelu są z przodu tarcze 276mm czy 294mm? Według katalogu intercars powinny być 276mm ale ktoś tu w wątku pisał że w tych rocznikach już są 294mm i teraz nie bardzo wiem co i jak. Co myślicie o wymianie bębnów na tarcze? Ile taki zabieg może kosztować w forku 2005 r?
  3. Ok, więc podsumowując - faktycznie padnięta była pierwsza sonda. Jako zamiennik pasuje Denso DOX-0308. To, że wtyczka jest inna, wynika z fakatu, że wewnątrz wtyczki jest biała zaślepka chroniąca piny przed uszkodzeniem :-) Co ciekawe - ani w hurtowni, ani jednym z warsztatów na to nie wpadli. Dopiero jak pojechałem do innego mechanika, ten rozkminił, że możnaby wtyczkę przelutować. Jak zaczął się za to zabierać, to zauważył że to zaślepka ;-) Od wymiany sondy przejechane około 6kkm i wszystko ładnie działa. Dzieki za pomoc
  4. Hej Słuchajcie - mam mały problem z (chyba) sondą lambda. Jako że nie chcę na ślepo wymieniać rzeczy, które mogą okazać się sprawne, wolałbym sprawdzić czy to faktycznie sonda. Czy ma ktoś z Was jakiś interfejs i soft diagnostyczny i mógłby pomóc mi zdiagnozować źródło problemu? Objawy są takie, że świeci się CEL i mruga CRUISE, a w ECU są następujące błędy: P0607 Throttle Control System Circuit Range/Performance P0030 O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1) P2503 Alternator Circuit Low P0418 Secondary Air Pump Relay (Low) Jeden problem chyba naprawiony - miałem jakieś zwarcie na alternatorze, ale podejrzewam że jeszcze sonda jest padnięta. Niestety swoim interfejsem nie mogę tych błędów wykasować i sprawdzić czy wracają, dlatego wolałbym poprosić kogoś bardziej doświadczonego w diagnozowaniu różnych usterek z Subaru Pozdrawiam,
  5. No właśnie też podejrzewam sondę. Byłem zobaczyć jak one wyglądają. Czy może ktoś podpowiedziec, która z tych dwóch to sonda *PRZED* katalizatorem? (bo chyba ta mi pada). Zgodnie z katalogiem, u mnie powinna być Denso DOX-0308, ale z tego co widzę na sieci, to ona ma nieco inną wtyczkę:
  6. Próbowałem i nie pomaga:( A elektryk na 100% to robił, bo były wyzerowane zegary i krótki przebieg.
  7. Witam szanownych. Kilka tygodni temu wywaliło mi CEL, mrugał CRUISE, auto wyraźnie słabsze, ale jechało. Po przejechaniu około 100-200km, zatrzymałem się na stacji, krótka przerwa, wsiadam ponownie - CEL zgasł, CRUISE nie mruga, auto jedzie normalnie. Kilka dni temu dokładnie ta sama sytuacja. Odpaliłem silnik, auto powoli się rozgrzewało, zapakowałem się z bagazami, wsiadam, patrzę CEL się świeci i CRUISE mruga. Podpiąłem się FreeSSM'em i oto co powiedział: P0607 Throttle Control System Circuit Range/Performance P0030 O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1) P2503 Alternator Circuit Low Pomyślałem - coś nie tak z alternatorem. Zawiozłem autko do mechanika, sprawdził i mówi że zwarcie na alternatorze. Rozebrał, naprawił, niby OK. Tyle że nie mogę usunąć błędów FreeSSM'em (może to po prostu wina programu?), CEL dalej się świeci, CRUISE mruga. Podejrzewam teraz że coś nie tak mam z sondą lambda. Czy może ktoś mądrzejszy ode mnie podpowiedzieć jak to sprawdzić we FreeSSM, albo jak inaczej niż tym programem wykasować błędy i sprawdzić czy nadal będą wracały ? Jaka ewentualnie sonda lambda do mojego auta? To jest Forester 2.0, 158 KM, produkcja 12/2005 ale modelowo 2006. Pozdrawiam,
  8. Witam szanownych kolegów i koleżanki. Problem znany od dawna - dziura w gazie pomiędzy 2 - 3 krpm. Forek 2005, 2.0l 158KM. Przelatane 235 tys km. Zdjąłem dzisiaj klemy na 15 minut, pomogło na jakieś 30km, potem znowu zaczął zamulać . Chcę przeczyścić przepustnicę i ewentualnie sprawdzić i przeczyścić przepływomierz. Jednak z mechaniki jestem cieńki i nie za bardzo wiem gdzie jedno i drugie w silniku jest i jak je wymontować do czyszczenia . Myłem wcześniej przepustnicę w audi i tam była montowana zaraz obok kolektora dolotowego i dostęp był banalny, ale tutaj jakoś nie mogę jej znaleźć Czy mógłby ktoś z Was podpowiedzieć gdzie zamontowana jest przepustnica, gdzie przepływomierz i jak je wymontować? Dzięki i pozdrawiam, -- Śr paź 05, 2011 1:28 am -- No co jest, koledzy... nikt nie potrafi napisać gdzie jest przepustnica i przepływka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...