Skocz do zawartości

BocianHeniek

Nowy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia BocianHeniek

0

Reputacja

  1. Dzięki za wszystkie rady. Wg mojej żony jeżdżę za ostro, wg mnie zbyt delikatnie. Spróbuję depnąć mocniej i podkręcić obroty. Co do kosztów i rodzaju oleju, to samochód był nowy, olej jakiś japoński pewnie, więc radzono mi, abym po dotarciu zmienił olej. Tak planowałem. Umówiłerm się na wymianę, jak wrócę z trasy. I właśnie wtedy przed wymianą dopadły mnie problemy z zapchanym filtrem. Akurat wracałem, więc nic wielkiego się nie stało. Zapłaciłem za wymianę oleju 500 zł, wlano mobil 5W30. Nie ma sprawy. Bardziej mnie martwi sam fakt, że filtr się zapchał. Zależy mi na tym, aby wiedzieć, co jest powodem, bo przecież nie zamierzam co 6 kkm jeździć na przepalanie filtra i wymianę oleju. Na krótkich trasach nie jeżdżę. Mieszkam na obrzeżach duzego miasta, do pracy mam kawał drogi. Dzisiaj zrobiłem 100 km w mieście, a wybrałem siępo drobną sprawę. W mieście, jak to w mieście, korki, jazda z różną prędkością, jednak silnik nigdy nie jest zimny. Jeśli moja wina, to spróbuję to zmienić, jeśli wada materiału, to muszę to ustalić. Dzięki za uwagi.
  2. Dopadł mnie problem z zapchanym filtrem dpf. Dosłownie szczęka mi opadła. O wiele szybciej, niż się spodziewałem. Przejechałem zaledwie 5 kkm z hakiem, gdy zapaliła się kontrolka. Jechałem zgodnie z procedurą, więc po 10 minutach zgasła. Myślałem, że na tym koniec. Następnego dnia zaczęła migać, ale po paru minutach zgasła. Przejechałem dwieście km i myślałem, że mam już z tym spokój. Niestety, problem wrócił. Kontrolka zaczęła migać znowu, włączył się check engine i parę innych kontrolek, spadła moc, samochód zrobił się mulowaty, więc musiałem natychmiast wybrać się do serwisu. Tam mi przepalili filtr, wymienili olej i problem się skończył. Najciekawsze jest to, że samochód nówka, jeżdżony głównie w trasach w Polsce (średnia prędkość, wiadomo, ok. 70km/h, ale i 140 się zdarza, żadnych krótkich odcinków (najkrótsze kilka razy po 20 km, zwykle jednak 200-300). Zastanawiam się, co może być problemem. Wadliwy filtr? Ten typ tak ma? Polskie paliwo? Tankuję zwykłą ropę na Statoil. Czy należy tankować Gold Diesel? Właściwie jest to jedyny problem tego samochodu, reszta to same plusy - samochód torpeda.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...