Skocz do zawartości

piterter

Nowy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Jelenia Góra
  • Auto
    Subaru Forester S Turbo
  • Zainteresowania
    Car Audio

Osiągnięcia piterter

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam Panowie wszystko się da tylko trzeba pomysleć jak bardzo nam zależy. Sam robie takie rzeczy ale z reguły dla siebie. Każda skuteczna ingerencja zawsze jest czasochłonna. Natomiast jest kilka opcji. Pierwsza całkiem niedroga polega na zamówieniu wedle własnego gustu profesionalnie wykonane nakładki na liczniki koszt od 60zł.Co można połączyć z drugą opcją wymianą żarówek na ledy. Warto zaznaczyć że trzeba kupować zamienniki ledowe ale te z droższej półki jeśli chcemy mieć spokuj, tanie czesto szybko się palą lub zaczynają mrugać. Najlepiej sprawdzają sie żarówki ledowe zrobione na power ledach lub diodach smd. Jesli kupujesz w sklepie zapytaj sprzedawce czy dana dioda jest odporna na warunki jakie panują przykładowo w kloszu lampy (dotyczy pozycyjnych podśw. tablic rej. itp) chodzi o to czy sama płytka z ledami jest spryskana cienką powłąka lakieru który zabezpiecza ją przed wilgocią. Trzecia opcja to całkowita modyfikacja zegarów ale to dla zaawansowanych najlepiej kupić do tego drugi licznik i wtedy można dłubać. Wkładając diody pamiętajmy ze diody w przeciwieństwie do żarówek maja biegunowość i trzeba sprawdzić zanim się poskłada bo któraś może nie świecić może trzeba będzie ja odwrócić o 180 stopni. Kolejna sprawa to czasem wypadałoby założyć stabilizator napięcia niektóre diody pracuja w przedziale 10v-15v a inne na 12v, a w aucie napięcie skacze od 11vdo 14,5v więc warto wydać te 1,50zł na stabilizator. Dodatkowao zapytanie nie ma ktoś może licznika do forka 99 S-turbo chetnie kupie:) Pozdrawiam
  2. Odpowiedź jest banalna najlepiej nie kombinowac z fabryczną instalacją, jesli chcemy zrobić coś więcej to proponuje: Zaopatrzyć sie w kable, oczka, gniazdo bezpieczników, przekażnk samochodowy i stworzyć dodatkowa instalacje na własne potrzeby i z regóły jest to prostrsze. Ja natomiast zapytam czy ktoś wie od czego można by dopasować alternator do forka I potrzeba mi więcej prądu! Pozdrawiam
  3. piterter

    Głośniki forek

    Bardzo ładnie przygotowane drzwi wiec i basik jest. Z 16cm cieżko zejść niżej z tad niedosyt:) ale napewno gra ładnie. Pochwal sie tylko jeszcze ile czasu zajeła ci robota bo tego jestem ciekaw
  4. piterter

    Głośniki forek

    Witam Car audio zajmuje się na codzień. Słusznie koledzy podpowiatają aby zacząć od przednich drzwi wygłuszenie+wymiana głośników. Fakt że auto wymaga sporego wkładu ale robiłem gorsze. Osobiście posiadam forka I generacji. Są dwa wyjścia koszt około 500-600zł wymiana głośników, dystanse i wygłuszenie(ale polecam wymienić radio).A jak chcemy robić coś więcej to trzeba się liczyć z większym kosztem i niestety skorzystaniem z usług specjalisty. Bo Letkas który miał problem z subem nie wzioł pod uwage że każde auto ma inną akustyke i nie każda skrzynia zagra w danym aucie, a najlepiej zrobić skrzynie od zera(a to niestety trzeba posiadac jakąś wiedze). Można zrobić bardzo fajne audio ale tzeba mieć około (radio 300-600 gł. przód 300-400 gł tył 200-300 sub 400-XXXzł wzmacniacz 400-1000 akcesoria(kable maty itp.) 250-600) rozpiętość cenowa zależy od tego jak głośno ma to zagrać natomiast i w taniej jak i w drogiej wersji bedzie to pięknie grało. Natomiast należy pamiętać żeby to zagrało należy to prawidłowo zainstalować. Z drugą generacja sprawa wyglada podobnie.
  5. Anakinsky dzięki za pomoc tam nie było ale znalazłem i dysponuje kompletnym manualem do Forka 99 w pdfie jak by ktos chciał. Tapicerki same sie znalazły. A więc z powyższej listy pozostaje tylko sprawa alternatora. Zna ktoś może jakiegoś mechanika fanatyka subaru bo taki może właśnie wiedzieć o ile mocniejszy i od czego alternator można tam wcisnąć. Ewentualnie jakiś namiar do kogoś kto dobrze w rozsądnej cenie flokuje tapicerki.
  6. Zależy jak bardzo poobijany. Choc tym sie nie jeździ ważne żeby technicznie było ok. Jeśli zdecydowałbyś się sam na wycieczke do Szwajcarii to byś mógł zaoszczędzić 10 tysi i kupiłbyś pewne auto w stanie idealnym od pierwszego właściciela.
  7. Witam Może oszalałem ale zachciało mi odświeżyć i doposażyć moje pierwsze Subaru Forek I gen S Turbo a więc wszystkie moje pytania są związane z tym modelem. Będę rozbierał forka w środku w całości w celu wygłuszenia i odnowienia tapicerek. Rozebranie drzwi klapy to nie problem. Natomiast czy ktoś dysponuje opisem demontażu deski rozdzielczej chodzi o cały kokpit. Czy przy ściąganiu podsufitki też mogę trafić na niespodzianki Jak się zabrać za zegarek przy szyberdachu?? Może ktoś dysponuje takim manualem jaki mi się udało znaleźć do regulacji szyb na forum technicznym. Będę również potrzebował więcej prądu z tond jeszcze dziwniejsze pytanie czy ktoś już wymieniał alternator na większej mocy ?? Jak tak to jaki ?? Może ktoś posiada komplet tapicerek z drzwi przód tył mogą być w opłakanym stanie. Z pomoc z góry dziękuje
  8. piterter

    Forester I w teren

    Robocizna prawie gratis po znajomości.
  9. piterter

    Forester I w teren

    Kasprol ja jestem szczęśliwym posiadaczem lodóweczki I generacji od 10 dni. Warto zarezerwować kwote ok 1500zł na wymiane rozrządu. Ja musze również wymienić świece. Oczywiście kwestia jest jeszcze taka ile zapłacisz za robocizne. Ja z regulacją zaworów co też warto zrobić zaplace ok 1600-1700zł (Części + robocizna) Gratuluje wyboru proponuje wersje S Turbo
  10. Witam miałem podobny problem jak autor za wszelką cenę marzyła mi się impreza. Ale pomyślałem co się odwlecze nie uciecze. Kupiłem Forka s turbo koszt 15 tys ze Szwajcarii 184 tys. km książeczka historia auta pełna opcja. I od 1 dnia jest pięknie oczywiście będzie na dniach robione to co zrobione zostać powinno rozrząd pompa zawory ta powinno nie przekroczyć 20 tyś. A nawet nie wydawało mi się że będzie ta lodóweczka dawała tyle radości. Przyjdą lepsze czasy będzie impreza.
  11. piterter

    Głośniki forek

    Ok a więc parę słów o seryjnych zestawach car audio. Jakoś od około 2005 roku wszyscy producenci za czeli dbać o to aby seryjne car audio w chwili prezentacji auta w salonie grało ładnie i dawało więcej możliwości użytkownikowi. ( nawigacje, tv, dvd, mp3, usb). Nie zapomnijmy jednak że każdy z nich chce zaoszczędzić. Dlatego zlecają zaprojektowanie zestawów car audio znanym producentom sprzętu car audio. Lecz każdy z nich musi się zamknąć w określonej kwocie(I to sprawia ze granie w aucie zawsze można poprawić). Seryjne car audio możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza to sprzęt zaprojektowany przez znaną firmę lecz na żadnym produkcie nie ma loga danej firmy jest z reguły wybity nr czasem logo marki auta (najczęściej na radiu znajdujemy logo a na głośnikach już nie).Sprzęt po prostu ma grać i spełniać wszystkie podstawowe wymagania. Plusem jest łatwiejsza droga modyfikacji Druga grupa to ta gdzie w aucie znajdziemy wyeksponowane loga znanych marek((do tej grupy należy niewielka ilość z reguły drogich modeli). Te zestawy graja znacznie lepiej ale są bardziej kłopotliwe przy modyfikowaniu. Głośniki z reguły są niskiej jakości wykonane małym kosztem, fakt ze ich miejsce położenia i wyliczenie w stosunku do pojemności drzwi daje satysfakcjonujący efekt końcowy.
  12. piterter

    Przed rozrządem...

    Czy powyższą liste moge wykożystać przy wymianie rozrządu u siebie czy zrobić coś jeszcze? Przeglądałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania znalazłem wiele ciekawych informacji ale nie dam rady przejrzeć wszystkiego a zależy mi na czasie. Potrzebuje informacji na temat tego co należy w moim forku na początek wymienić sprawdzić. Płyny filtry rzecz jasna. Auto jest z 99 roku S Turbo MY99 ma prawdziwe 184 tys km przyciągnięte z Szwajcarii ostatni serwis przy 156 tys. Po przyglądnięciu się rozrządowi zauważyłem małe spękania rozumiem że do wymiany, ale czy ktoś mógłby napisać co dokładnie przy tej wymianie należy wymienić. Prosiłbym o szczegółową listę części. Sprzedawca z reguły wciska to co mu na rękę mechanik z kolei to co mu się chce zrobić. A z tego co tu wyczytałem widzę ogromne grono fachowców.
  13. Witam Jestem świeżo upieczonym posiadaczem nieco wiekowego już Forka, ale i tak się ciesze że dołączyłem do grona miłośników tej marki. Już po tygodniu wiem ze ta przygoda potrwa dłużej i na forku się nie skończy. Przeglądałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania znalazłem wiele ciekawych informacji ale nie dam rady przejrzeć wszystkiego a zależy mi na czasie. Potrzebuje informacji na temat tego co należy w moim forku na początek wymienić sprawdzić. płyny filtry rzecz jasna. Auto jest z 99 roku S Turbo MY99 ma prawdziwe 184 tys km przyciągnięte z Szwajcarii ostatni serwis przy 156 tys. Po przyglądnięciu się rozrządowi zauważyłem małe spękania rozumiem że do wymiany, ale czy ktoś mógłby napisać co dokładnie przy tej wymianie należy wymienić. Prosiłbym o szczegółową listę części. Sprzedawca z reguły wciska to co mu na rękę mechanik z kolei to co mu się chce zrobić. A z tego co tu wyczytałem widzę ogromne grono fachowców. W zamian chętnie pomogę w dziedzinie car audio. Pozdrawiam
  14. piterter

    Głośniki forek

    Witam doradzam odwiedzenie sklepu z profesjonalistami w sprawach car audio. Jestem jednym z nich i często klient podczas zakupu kieruje się tym co gdzieś widział słyszał. Natomiast powstają pewne niuanse np. jakie radio jest w aucie(niektóre radia z natury nie graja lub zniekształcają pamiętajmy że radio ma zaledwie 12-20 watt prawdziwej mocy) Co do peiyinga to Polski dystrybutor Chińskiego sprzętu niektóre ich produkty hałasują zaskakująco dobrze patrząc na cenę ale niech nikt tego nie myli z prawdziwym brzmieniem. Natomiast dla bardziej wymagających słuchaczy w zależności od upodobań, mogę zaproponować. Wspomniane wcześniej Hertze seria DSK jest wersją podstawową, po prawidłowym zainstalowaniu będziemy mieli dużo lepszy wysoki ton oraz środek lecz moim zdaniem mierny bass dobre rozwiązanie dla miłośników gitar elektrycznych. Seria ESK radzi sobie znacznie lepiej lecz po podłączeniu pod niewielki wzmacniacz potrafi wywołać uśmiech na twarzy każdego właściciela, samo radio jest dla niej za słabe Co do HSK to tylko wzmacniacz + wygłuszenie dobrze też usztywnić tapicerkę. Polecam inne marki jak JBL (seria GTO i wyższe) Ground Zero, HiFonics, Crunch. Wymiana fabrycznych głośników niskim kosztem kwota 70-150 zł + własnoręczna wymiana potrafi zagrać dużo gorzej od serii. Głośnik zawsze zagra na tyle dobrze na ile dobrze został zainstalowany Nie chce więcej tu śmiecić jeśli ktoś ma jakieś pytania to niech pociągnie watek dalej chętnie pomogę. Jedna rada nie kupować sprzętu w marketach tam nie ma profesjonalistów tylko pseudo maniacy. Polecam odnaleźć jeden z sklepów autoryzowanej sieci sprzedaży znanych firm z dziedziny car audio.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...