Skocz do zawartości

Zuluska

Nowy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Forester MY'06 2.0 DOHC Lpg

Osiągnięcia Zuluska

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Był telefon do jako, ale jako nie zajmuje się holenderskimi instalacjami LPG, jak powiedział, Migało tylko na gazie, na PB jeździł bez zarzutu, równiutko, gasły kontrolki. Problem został rozwiązany, trzeba jednak było wymienić nieszczęsny wtryskiwacz na trzecim cylindrze, do czego, użytkownik auta doszedł drogą no... dedukcji, Zrobił to pewien przesympatyczny koleś za 30 PLN, zgasły po tym Check Engine i autko jeździ (zrobiło ok. 4.500 km) Problem z instalacjami gazowymi jest taki, że żaden "rasowy" mechanik nie spojrzy na instalację gazową, i odwrotnie. W moim przypadku problem był złożony, zawory i padnięty wtryskiwacz. Ciekawe jest tylko to, że "spece" od gazu ponoć ten wtryskiwacz sprawdzali. Potwierdzam też obiegową "na forum" opinię, że lpg przestawia zawory, w moim przypadku przy 75.000 km, różnice były dość istotne. W ASO patrzą na to jakby odwrotnie. A co do ASO w Warszawie, okazało się (nie u nich), że klocki hamulcowe są w całkiem dobrym stanie, co pozwoliło zaoszczędzić 500 złotych. Fakt, że w zasadzie przy wydaniu 2700 zł, to już nie robi różnicy, za wymianę dobrych klocków.
  2. Kilka uwag po zderzeniu problemu regulacja zaworów i instalacja gazowa (od mąż Zuluski), ku przestrodze w spotkaniach z fachmenami: 1) pacjent Forester, 2.0, 1996, wolny ssak, instalacja fabryczna AG tzw. czwartej genearacji 2) objawy: wyświetlił się błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze, świecący CHeck Engine, migający cruise control,nierówna praca na wolnych obrotach Mechanik 1: trzeba wymienić świece - po wymianie, może problem cewek, ale raczej kwestia instalacji gazowej; Gazownik 1: wtryskiwacz gazu na trzecim cylindrze działa prawidłowo, problem z cewką silnikową; Mechanik 2 (ASO w dużym Polskim mieście po prawej stronie Wisły): silnik cacuszko, nie trzeba nic regulować, to na peeewno nie cewki, znamy tamtego gazownika, to dupa nie gazownik, damy namiar na kogoś lepszego; Gazownik 2 (polecony przez ASO): instalacje AG to kompletny szmelc, nie ma co tego w ogóle naprawiać, ja mam taką fajną włoską instalacyjkę, tylko 3.000 zł, za dwa tygodnie będzie śmigał jak nowy, Gazownik 3 (specjalista od instalacji holenderskich): trzeba wymienić wtryskiwacz, po wymianie: ojej, wymiana nic nie dała, a więc stary nie był zły. Założył na powrót stary (nowy na pamiątkę), Gazownik 4: wtryskiwacze działają, przewody nie zatkane, cylindrów nie zalewa, to kwestia ustawienia zaworów... Mechanik 2 (ASO....), regulację zaworów robimy za 2000 zł robocizny, w sumie to ponad 3 K wyniesie, samochód trzeba zostawić na 2 tygodnie... no co nie jest pan zainteresowany? Mechanik 3 (ASO w Największym Polskim Mieście): regulacja zaworów, proszę podać numer VIN, to koszt 500 zł, zrobimy w jeden dzień. Na miejscu (po 2,5 godziny od przyjazdu): a po co pan chce w ogóle regulować te zawory, według nas wszystko dobrze chodzi, szkoda robić, no ale skoro się pan upiera to możemy pomierzyć czy wszystko jest ok. Ale to już nie dzisiaj, no i koszt będzie większy 1000 złotych za robociznę, a za szklanki to się zobaczy; Następnego dnia mechanik nr 3: osiem szklanek do wymiany, będzie zrobione za tydzień, do widzenia; Po tygodniu: już zrobiliśmy, szklanki wymienione, może sobie pan coś życzy zrobić, np. wymiana klocków hamulcowych bo kwalifikują się do wymiany, tylko 500 zł... Po odbiorze (robocizna 1.500 złotych), problem nie zniknął. Błąd dalej migał, na gazie jechał jeszcze gorzej. Okazało się, że nie w zakładzie ASO nie włożyli w ogóle wtryskiwacza gazu do gniazda w kolektorze. Szczęście, że silnika szlag nie trafił. Problem okazał się złożony: 1) wadliwy wtryskiwacz gazu na trzecim cylindrze 2) zmienione ustawienie zaworów m.in. w tym cylindrze.
  3. Komputer jest sagem (jak sądzę) spalanie zależy od temperamentu
  4. Wielkie DZIĘKI!!! Typowa sytuacja- trochę techniki i kobiecie kreci się w głowie :wink: A tak na poważnie to bardzo lubię swojego Forka chociaż dzięki niemu zamieszkam chyba na wycieraczce warsztatu samochodowego. Może dzięki temu wzbogacę swoją wiedzę techniczną. W trakcie jazdy na gazie włącza mi się kontrolka - check engine. Dwóch teoretycznie polecanych gazowników nie dało temu rady. Całe szczęście problem nie występuje na benzynie- jedyny problem to rychła wizja bankructwa gdyż w mieście moje cudo pali 15l/100.
  5. Witam wszystkich serdecznie, na Forkowym Forum jestem świeżynką i od razu z problemami Potrzebuję speca od regulacji zaworów w instalacji gazowej DOHC MY2006. Znacie może kogoś z Lublina? W ASO krzyknęli sobie 3tys PLN- kwota, która wydaje się mocno nierzeczywista, a przy tym tak kipieli entuzjazmem, że miałam wrażenie iż nigdy wcześniej nie dotykali kwesti :roll: . Pozdrawiam Kasia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...