Skocz do zawartości

dedal

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia dedal

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. dzioba Co do tych felg to trochę żartowałem. Prezentują się elegancko. Tego typu felgi i opony mogą być przecież używane na co dzień w zastępstwie zimowych i wtedy, na przykład podczas wypadów do alpejskiej chatki na Col d'Iseran , zapewnią bezpieczną jazdę. Ci, którzy byli na zeszłorocznych Plejadach wiedzą , że badanie wytrzymałości Forestera zostało już przeprowadzone chyba z sukcesem dla tego produktu . Niekiedy dawał się zauważyć brak bardziej wytrzymałych opon szczególnie u tych, którzy poruszali się mniej spokojnie. W jednym miejscu w strumyczku w piaskowni znajdowały się ostre kamienie. Z powodu żyjących właśnie tam, pod wodą, zwierzątek nie zostały usunięte, nie chcieliśmy naruszać ekosystemu. Nazwę tychże żyjątek-zwierzątek zna wyłącznie Dyrekcja. Niektóre załogi podczas jazdy coś korciło i zachowywali się bardziej agresywnie niekiedy wręcz ekstatycznie ( dwie opony desintegree (fr.) ). AllRad z Kasią byli również całkowicie pochłonięci jazdą ale tu, UWAGA, tuż przed strumyczkiem AllRad zwolnił do minimum i po mistrzowsku przejechał owe kamyczki (może i zwierzątka !) dokonał tego z wielką gracją, bez strat w sprzęcie ( dowód na filmiku na ).Brawo mistrzu! Pozdrawiam dedal
  2. Salut, Oponki bardzo dobre na luzne nawierzchnie, szuter, piach w zimie na śniegu powinny sprawować się prawie jak letnie na asfalcie. Mam doświadczenia z Pirelli Scorpion AT i BF Goodrich MT. Na błotku trochę pomogą ale po kilkusetmetrach przy paru głębszych koleinach będą miały tendencję do "zaklejania". MT-ki z kolei zagrzebują się w suchym piasku dość skrupulatnie ale z kolei w błocie bardzo pomocne. MT-ki są bardziej miękkie to oznacza szybsze zużycie i mniej "stabilną" jazdę po asfalcie. Nie ma opon terenowych uniwersalnych, ale AT przynajmniej na asfalcie są cichsze a ich zużycie jest porównywalne z oponą szosową. W terenie dodatkową pomocą jest możliwość odłączania systemu kontroli trakcji, tym guziczkiem po lewej, odłączanie go pomaga zawsze przy głębszym błocie lub piachu wtedy jest pełna kontrola pedałem przyspieszenia. Koła nie są dohamomywane i auto nie traci mocy aż do zatrzymania (bez urazy dla Subaru, ale mówimy tu o hardcorowym użytkowaniu auta szosowego). Nigdy nie odłączam go na śliskim trawersie, wtedy Forester prowadzi się o niebo lepiej przy włączonym systemie. opony OK, ale te felgi :shock: !! to chyba nie do jazdy terenowej ?? tylko na bulwar w Cannes przy Carltonie dedal vel crossroader
  3. joanna7f, ty jeszcze nie śpisz :!: :!: dedal :shock:
  4. Witam całe Forum Subaru. Na razie jeżdżę Foresterem (nie swoim). Istnieją jeszcze szaleńcy, którzy takie cacka pożyczają :shock: i dlatego ...sympatykiem mogę być. offroader dedal
  5. W przyszły weekend 15 maja wpadnijcie do Kielc na imprezę sportowo-towarzyską. Przygotuję 3 trasy. Dwie otyczkowane, otaśmowane jak OS-y, trzecią- wolne treningi. Każdego wyciągniemy z piachu (koparka na 8 kołach). Kto chętny nie błądzi. Pytajcie o szczegóły organizacyjne na pw. Lunch pod parasolem przy torze. Możliwe ognisko. Wątek wisi na Forum pod "Zlot Sportowo-towarzyski..." pozdrawiam dedal
  6. Koparki, spychacze wyprofilują tor w przyszłym tygodniu, potrzebni są uczestnicy aby było dla kogo :!: Co z testami opon? Podniesione zawieszenia i osłony należy też przetestować. Nie musicie palić sprzęgieł, zakopane auto wydobywamy koparką Będą parasole i nawet ciasto do kawy pozdrawiam wszystkich szczególnie grupę warszawską tak bogatą w doświadczenia (sesja fotograficzna ze spotu w piaskowni). Na pewno dacie innym popalić. Do zobaczenia dedal
  7. W dniu 15 maja 2011 roku, w okolicach Kielc, odbędzie się zlot posiadaczy Subaru Forester oraz SUV-ów innych marek. Zlot towarzyski z elementami sportowymi off-roadu. Od godz. 10.00 treningowe przejazdy po oznakowanym torze terenowym, czyli utrwalanie umiejętności jazdy kierowcy i test możliwości samochodu ew. nowo zakupionych opon terenowych. Dla chętnych "Szkolenie Off-Road". Trasy przygotowane będą dla seryjnych samochodów 4x4. Nawierzchnia trawiasto-piaszczysta. Także w niedzielę 15 maja, przejazdy odcinkami specjalnymi na trasie wytyczonej w piaskowni. Odcinki znane z ubiegłorocznych "Plejad" oraz nowy, łatwiejszy, dla początkujących. Szczegóły na http://ikaria4x4.vaax.pl/ Zapraszam, dedal
  8. Witajcie, Tylko dzioba i grzywaczewski wyrazili swoje zdanie na temat takiej formuły zlotu i prób terenowych. Przedstawiajcie proszę swoje, może inne i ciekawsze propozycje imprez w terenie. Jakie terminy ?. Wspominacie o chęcii spotykania się cześciej niż raz w roku. Wrzucam temat takich spotkań w okolicach Kielc. Spoty terenowe powinny dostarczać, według mnie, trochę adrenaliny, przejazd po konkretnym zamknietym torze - limit czasu przejazdu, sędzia, chorągiewka itp. a potem normalne pogawedki w agroturystyce. To moja idea Szosowa tak się bawi.
  9. Samochody do trialu to oczywiście specjalne pojazdy. Jeśli chodzi o te (nazwijmy to) zawody trialowe dla SUVa klasy Forester będzie to próba zręczności podobna do KJS-owych ale w terenie. Oszczędzająca samochód. Wystąpią tu, odpowiednie dla kątów natarcia i zajścia, strome zjazdy. Trasa poprowadzona będzie z uwzględnieniem przebiegu krzywej momentu obr., głównie dla podjazdów. Lepiej daje sobie radę 2.0 z reduktorem niż turbo, to wiem. To też trzeba uwzględnić. Przejechałem Foresterem sporo kilometrów w terenie. Ustawiałem terenowe Próby Specjalne (zwane też OS) również dla Hondy CRV, Mitsubishi Oulander’a. Nie powinieneś mieć obaw. Jeśli możesz, przyjeżdzaj. Poza tym chodzi tu o zabawę i spotkanie. Myślę, że odbędzie się testowanie nowych AT-ków lub MT-ków, które koledzy forumowicze planują kupić i test całego pozostałego „sprzętu” przed VIII Plejadami. Jeśli nie byłeś na VII Plejadach to będziesz miał okazję przejechać podobny OS (załatwię przejazd extra). Radzili sobie z nim subaroholicy na Forkach nawet w modelach sprzed 2009. Nawiasem mówiąc to klasyczne piekne auta, szczególnie Nr startowy 9 z najładniejszym wydechem i „oddychaniem” turbiny. Dzięki za uwagi. Jeśli możesz przyjeżdżaj ! 8)
  10. Prawidłowy adres http://ikaria4x4.vaax.pl/ .
  11. Witajcie, Wielu posiadaczy Foresterów zastanawia się czy jest to duże kombi z napędem AWD czy może już auto terenowe. Jeśli chodzi o właściwości jezdne w terenie (układ napędowy) to bardziej to drugie. Przekonałem się o tym ujeżdżając dukty leśne i Próby Sportowe przed a wy już w trakcie VII Plejad 2010 . Nie wszyscy jednak mają takie doświadczenia. Zbliżają się VIII Plejady i pozostaje pytanie, którą trasę wybrać turystyczną ...a może jednak terenową ? Aby rozwiać te wątpliwości postanowiłem zorganizować cykl imprez szkoleniowych, połączonych ze zręcznościowymi, terenowymi zawodami trialowymi. Na próbach nie mierzy się czasu przejazdu. Kary naliczane są za błędy techniczne popełniane podczas pokonywania trasy trialu. Imprezy rozgrywane będą na specjalnie skonfigurowanym torze terenowym. Podaję adres strony internetowej, na której umieszczać będę informacje o tych imprezach: http://ikaria4x4.vaax.pl/ Pod zakładką "IKARIA SUV-Trial*2011- początek maja" zawarte są ogólne informacje na temat najbliższej imprezy typu trialowego dla SUV-ów. Tego typu triale organizowane będą cyklicznie. O terminach informował będę każdorazowo na stronie internetowej. Myślę, że podczas spotkania będziecie mieli możliwość prowadzenia długich dyskusji na temat przygotowania Forestera do „plejadowego” terenu. Przesyłajcie proszę pytania. Wszystkie przeczytam. Odpowiem na te, na które moja wiedza pozwoli odpowiedzieć. Zapraszam !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...