Skocz do zawartości

calibra71207

Użytkownik
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    BMW 335D, RAV4 V6, Mazda CX9
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, karpiowanie, sztuki walki...

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia calibra71207

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzięki. A jak wygląda pod względem eksploatacji silnik H6 z tych roczników? Jakich przebiegów one dociągają? Sent from my Pixel using Tapatalk
  2. Panie i Panowie, Mija sporo czasu odkąd tutaj byłem jeżdżąc Forkiem. Zmieniło się wiele ale najważniejsze to że obecnie mieszkam w krainie opanowanej przez Subaru czyli Nowej Zelandii. Są tu wersję tak dziwne i tak klasyczne i w tak dobrym stanie że szczęka mi opada. Poszukuję zatem czegoś do śmigania a że imigracyjnie jestem świeży to budżet nie jest z gumy. I tu moje pytanie. Co wybrać żeby się nie psuło, chodzi mi głównie o silniki. Jest tu mnóstwo Legacy (sporo wersji tylko na Japonię jako że import aut jest tu tylko z Japonii) , Outback, mniej Forestera. Jaki silnik wybrać? Wiek auta będzie raczej 15+. Przebiegi są tu oryginalne w przedziale 150 do 250 tys. Paliwo raczej tanie więc bólu z tym nie mam. Chodzi o wytrzymałośc i prostotę obsługi bo niestety słyszałem że Subaru jako jedyne japońskie się ceni tutaj co do części. Dajcie znać. Będę wdzięczny bardzo. Pozdrawiam. Sent from my Pixel using Tapatalk
  3. No właśnie co do skrzyni mam dylemat. Od pewnego czasu przerzuciłem się na automaty. Dziś znajomy mechanik dał mi pojeździć Forkiem 2.5XT 2006 r w manualu. Auto ma kopa ogromnego jednak skrzynia pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej strony automat jednak obcina osiągi. Tutaj mam dylemat mocny.
  4. Myślę że musze sobie odświeżyć doznania z jazdy Subaru:) żeby się nie okazało że po Toyocie i BMW Subaru mnie nie rozczaruje ale myślę że nie:) Generalnie muszę się przejechać wersją turbo. Śledzę ogłoszenia i powiem szczerze że nie jest łatwo jak widzę na rynku polskim znaleźć ładną wersję XT. Macie koncepcje gdzie można jeszcze szukać takiego auta? Mam jeszcze pytanie odnośnie warsztatów? Wiem o nie-ASO że sa godni polecenia. Ale czy inne wartsztaty w pobliżu Łodzi ogarniające temat?
  5. Czyli widzę tak kolorowo nie jest:) Jak przeglądałem allegro i ceny części to używki drogie nie są. Co do cen eksploatacyjnych to tragedii nie ma:) Najbardziej wkurzające jest to z tego co piszesz że tak naprawdę kupno egzemplarza z niewielkim przebiegiem nie daje gwarancji:) że można się cieszyć eksploatacją i nie martwić o nic:) Orientacyjnie powyżej jakich przebiegów mogą wystąpić UPG i panewka? Tak szacunkowo co piszą na forach?
  6. Dzięki za kolejną porcję odpowiedzi. Szczerze mówiąc dylematów nie ma końca:) Do Forestera mam największy sentyment:) Gdzieś tam dziś czytałem opinie o X3 -2004-2005 z silnikiem 3,0 benzyna i czytałem trochę o Toyocie Highlander 2004-2006 3,3 i. Do Toyoty mam zaufanie bo mimo wszystko jakościowo robią auta trwałe. Co do skrzyni to widzę że jednak automat ma wiele zalet w XT co mnie cieszy bo przyzwyczaiłem się do lenistwa w tej kwestii. Jeszcze zapytam o koszty przeglądów? Jak wygląda np koszt rozrządu? I co ile się go robi? I jak kształtują się koszty napraw tych największych bolączek silnika? Zawieszenie jest takie samo jak w wersji XA 2,0? Pamiętam że tam walczyłem z samopoziomem z tyłu ale nie-ASO mieli fajne zestawy. Wersja LL Bean to chyba największy wypas? Jeśli dobrze kojarzę?
  7. Przede wszystkim chciałbym podziękować za wyczerpującą odpowiedź i rozpoczęcie dyskusji. Wybór Forestera to tak naprawdę efekt dylematu jaki posiadam:) Sporo wędkuję i jeżdżę w teren gdzie warunki są niezbyt na BMW w Mpakiecie:) Z racji posiadania sporej rodziny kupilismy ostatnio dla żony Mazdę CX9 i to miało być auto w teren ale to już "klocek" nieziemski a poza tym też trochę szkoda:) Do BMW "przyspawany" nie jestem. Jeździ się super i mam sprawdzony egzemplarz z DE ale jak mówię potencjał takiego auta wykorzystuje się głównie w dłuższych trasach na autostradzie a nie w terenie. Poza tym koszta eksploatacji (obsługa turbo itp) są kosmiczne) i choć to czynnik drugorzędny to jednak odrobinę denerwujący. Dlatego pomyślałem o Forku 2,5 XT. Trochę martwi mnie to że trwałość silnika jest taka sobie. Nie za bardzo myślę o modach choć pewnie jakieś podrasowanie osiągów do 6,0 sek z hakiem jest w moim kręgu zainteresowań Chciałem zapytać co do skrzyni - co jest w niej denerwującego? Mam obraz trzech automatów - BMW (super jednak wolny na starcie) Toyota Rav4 3,5 V6 (bardzo fajnie zrzuca biegi, wymaga przyzwyczajenia ale całkiem sprawny) Mazda teraz (typowy american:) czyli leniwie ale do celów podróżniczo miejskich wystarczy:) Jak wypada automat Subaru? i Jak wygląda trryb sekwencyjny? Co do spalania to wszystko co jest do 15 l jest ok. Wyrosłem już z butowania na każdym skrzyżowaniu co nie znaczy że nie jeżdżę dynamicznie. Nie planuję LPG w Forku (LPG będzie w Maździe bo tam spalanie to już w okolicach 10 l / 50 km:) Czy Forester 2,5 XT był robiony w jakich wyjątkowo bogatych wersjach? Widziałem gdzieś w necie auta z emblematem SPORTS? Czym one się różnią od serii? Dzięki wielkie
  8. Panie i Panowie, Jestem fanem Subaru i Jeździłem już wolnossakiem:) 2,0 z 2007 roku i byłem zadowolony. Autem przejeździłem 90 000 km. Było nie do zdarcia pomimo zagazowania. Dlatego planuję powrót do Forka. Ponieważ przyzwyczaiłem się do dobrych osiągów z innych aut (obecnie jeżdżę BMW 335D) myślę o 2,5 XT. Mam kilka pytań i będę wdzięczny za odpowiedzi: 1. Jak wygląda trwałość tych aut. Zakładam że zawieszenie i cała mechanika jest podobna do wersji 2,0 ale chodzi mi o silnik. Co pada najczęściej i po jakich przebiegach. 2. Jak wyglądają koszty eksploatacji - koszty przeglądów głównie tych powyżej 60 tkm? 3. Czytałem że jest spora różnica w osiągach pomiędzy wersją Man i AUT. Mimo to planuje AUT - czy jest mozliwość zniwelowania tej różnicy np modem? I jaki jest tego koszt? Czy auto w trybie sekwencyjnym jeździ szybciej niż w trybie aut? 4. Przeglądałem oferty z Polski i DE. Co doradzacie? Czy raczej DE z pewnie nieruszonym zawieszeniem czy raczej PL? Np serwisowany? Czy jest jakiś graniczny przebieg powyżej którego odpuszczać zakup? 5. Na co szczególnie zwracać uwagę podczas zakupu? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich serdecznie:)
  9. Z przystosowania świateł to rozumiem ze tył przeciwmgielne plus przód asymetria? Jakie koszta wychodzą mniej więcej?
  10. Panie I Panowie, w poniedziałek przymierzam się do sprawdzenia przezakupowego Tribeci:) Auto 2008 rok, sprowadzone jako nowe z USA z NY. Dość bogato wyposażone. Pełna historia serwisu (tylko ASO w Polsce). Obecnie 110000 km. Wczoraj w wawie przeszło serwis w ASO Dawoj. Wymieniono świece plus standard (olej, filtry itp). Zalecenia: drobny wyciek z przewodu układu kierowniczego - do wymiany w przyszłości (cena części 872 zł w ASO - poprosiłem o dokładną specyfikację części). Zatem co sprawdzać? Podczas jazdy testowej i na stacji diagnistycznej - sprawdzę go gdzie indziej oczywiście? Na co szczególnie zwrócić uwagę? Będę wdzięczny za pomoc i doradzenie. Pozdrawiam Piotrek Ten wyciek jest z przewodu układu kierowniczego - tytułem dodania bo nie napisałem.
  11. Dziekuję za pakiet odpowiedzi:) Zadam teraz głupie pytanie ale wynikające z moich potrzeb co do auta. Czy ktoś mający 1 min wolnego czasu:) mógłby sprawdzić jaką długość załadunkową ma bagażnik. Chodzi mi o długośc gdy fotele w 2 rzędzie są na max komforcie oraz gdy są max zbliżone do 1 rzędu:) Będę bardzo wdzięczny. Czy którys z przeglądów w Tribece - wedle rozkładu jest szczególnie drogi? W Foresterze pamiętam było grubo podajże przy 90 tkm lub 105 tkm ale tam był pasek - tu jest łańcuch więc trochę inna bajka? Według tej stronki USA:) http://www.zeroto60times.com/Subaru-0-60-mph-Times.html Przyspieszenie w granicach 7,5 sek - na necie są dane 7,4:) Jest zasadnicza różnica pomiędzy 8.5 a 7.4:)
  12. Panie i Panowie, witam po dłuuugiej przerwie jako że mój Forek poszedł do ludzia 2,5 roku temu nie byłem obecny. Potrzebuję dużo większego auta w chwili obecnej i wybór się waha pomiędzy Mazda CX9 a Subaru Tribeca. mam kilka pytań i wątpliwości stąd moje pytania. Będę wdzięczny za pomoc: 1) Pytanie się przewijało ale ponowię - czy da się zmienić temperaturę i spalanie na jednostki EU? Samemu czy tylko fachowcy - jeśli taka jaka cena orientacyjnie? 2) Czy zarówno w wersji 5 jak i 7 osób istnieje możliwość regulacji o 20 cm poziomu ustawienia foteli w 2 rzędzie? 3) Jak to jest z przyspieszeniem - dane mówią 8,9 sek, widziałem też dane 8,4 sek a filmiki na youtube pokazują około 7,5 sek? Z czego to wynika? (tryb skrzyni? 4) Co powinienem sprawdzić przy zakupie modelu 3,6 powiedzmy 2009 rok - przebiegi rzędu 90000 km 5) Czy luz zaworowy to rzecz do sprawdzenia na szybko czy raczej grubsza sprawa? Więcej grzechów nie pamiętam:) Będę wdzięczny jak nie wiem co za odpowiedzi i pomoc:)
  13. Panie i Panowie:-) piszę jak zwykle do Was z prośbą o pomoc. Za każdym razem jak piszę to pomagacie więc spróbuję i teraz:-) Otóż mam Forka 2007 rok na stalowych firmowych felgach ala alu w rozmiarze 16. Niestety jedna felga poszła na krawężniku wiec założyłem zapas a że jeżdzę na gazie i zapasu nie używam to było z głowy. Później zmieniałem opony na 215 65 16. Niestety kolejna felga ala alu okazało się że jest kwadratoósemka:-) i muszę ją na gwałt zmienić. Niestety dostępność felg na znanym portalu jest znikoma (tych ala alu czyli OEM) I teraz się zaczyna jazda. Chciałbym zmienić ale nie wiem na co i co będzie pasowało. Jest mnóstwo alufelg 16" ale z innym ET - głównie 35 lub 42 lub 50. Czyli dupa bo z tego co wiem musi pasować idealnie. Pomyślałem o komplecie 17" razem z oponami ale nie wiem czego szukać - jakie musi być ET i jaki rozmiar opon do tego? A może 15"? Co doradzacie? Niestety nie jest łatwo. Chyba że może ktoś ma OEM felgi w tym roczniku to chętnie kupię 2 szt:-) Doradzćie proszę co robić? Nie chcę inwestować nie wiadomo ile bo Forka będę wymieniał w tym roku stąd moje pytanie - co doradzacie? Dzięki wielkie za pomoc
  14. Panowie, dziś początek prac - przeczyściłem przepływomierz benzyną ekstrakcyjną choć raczej wątpliwe aby to okazało się przyczyną bo sam moduł był czysty jak łza. Okazało się jednak że jak ostatnio zmieniali mi filtr powietrza to pokrywa z jednej strony nie została zatrzaśnięta - może to też swoje robiło jak powietrze uciekało bokiem. PO zabiegach przejechałem się i lepiej ciągnie na wysokich obrotach. Na niskich nadal nie ma brzytwy i jest muł. Dopiero po 4000 RPM idzie zdrowo. Gdzie mogę znaleźć ten wątek o czyszczeniu przepustnicy bo dziś się przyjrzałem temu wszystkiemu i chyba trochę odkręcania tam będzie? Dzięki za pomoc P.S Chętnie porozdawałbym pomuki ale nie wiem co to jest:-)
  15. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam jeszcze kila pytań. Znalazłem model świec irydowych NGK przeznaczonych do LPG - czy warto w nie inwestować? Model http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... R6B/19759/ Co do tego czyszczenia zarówno przepustnicy jak i przepływomierza to jeśli umówię się do serwisu to zrobią to czy wymienią mi pół auta:-)? Jak myslicie czy można zlecić konkretnie taką czynność? Czy wgranie softu to rónież sprawa serwisowa? Ile kosztuje? Dzięki Panowie za pomoc jeszcze raz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...