Skocz do zawartości

ArthB

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Polska
  • Auto
    Forester

Osiągnięcia ArthB

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Witajcie, widzę że temat rozwiązany ale postanowiłem jednak coś dopisać biorąc pod uwagę to co mi się stało parę lat temu z subaru (zatarcie silnika z powodu wycieku z chłodnicy i złego wskazania temperatury na wskaźniku + brak wskaźnika przekroczenia minimalnego poziomu płynu w zbiorniczku uzupełniającym). Gdyby koledze z tematu nie było zimno w zimie w subaru, pewnie też by zatarł swoją maszynę gdyż w lecie nie zaóważył by braku ogrzewania. Otóż niedawno nabyłem Forka Diesla i się wściekłem gdy zamiast termostatu ze wskazówką zobaczyłem diodę (niebieską jak zimny, ma być czerwona jak silnik będzie za gorący). Przyzwyczaiłem się po zatarciu poprzedniego subaru że na temperaturę trzeba patrzeć, a biorąc pod uwagę brak monitoringu poziomu wody w zbiorniczku uzupełniającym w chłodnicy, proponuję wszystkim majsterkowiczom subaru, zamontowanie małego czujnika mechnicznego na zbiorniku uzupełniającym chłodnicy, zapobiegnie to ZATARCIU silnika gdy w jakikolwiek sposób woda zniknie ze zbiorniczka. Co prawda u siebie jeszcze nie zrobiłem czujnika ze względu na pogodę gdyż jest zimno, ale na 100% to zrobię jak tylko będzie cieplej. Polecam najprostsze rozwiązanie czyli, zamontowanie czujnika poziomu płynu spryskiwaczy w zbiorniku wyrównawczym cieczy chłodzącej i wyprowadzenie LEDy/żarówki, jak kto woli, na deskę tak aby w przypadku spadku poniżej minimum natychmiast dostać komunikat. Dzisiaj znalazłem najprostszy czujnik na allegro link http://allegro.pl/czujnik-plynu-spryskiwacza-uszczelka-opel-i1389850292.html gdyby jednak ktoś chciał szukać w innych miejscach to proponuję czujniki do OPLI, najtańsze, najprostsze w montażu a mogą zaoszczędzić remontu kapitalnego silnika. Dziwne że Subaru o tym nie pomyślało. HEJ
  2. ArthB

    TTTM - STM

    Ostanio usłyszałem od sąsiada, cytuję: "Auta to mają wszyscy, ale Subaru to ma tylko paru :)" Pozdrawiam,
  3. ArthB

    TTTM - STM

    Wiecie co? przecztałem parawi wszystkie wpisy ale jak przecztałem cytuję: "ulubione hasło żony na siedzeniu pasażera - 'MUSIAŁEŚ? zaraz się porzygam' " o mało co nie umarłem ze śmiechu. To chya najlepszy teks ta forum Pozdr,
  4. ArthB

    gniazdo OBD , OBDII

    mniej wiecej pod kierownicą , po lewej części , nad pedałami tak wyglada http://img210.imageshack.us/img210/8778/pinyelm327jf0.jpg Extra, dziękuję i przy okazji zapytam o blokowanie niektórych odczytów z gniazda. Czy Subaru blokuje niektóre z informacji które są zarezerwowane tylko i wyłącznie dla oprogramowania fabrycznego subaru? Np odczyt prędkości poszczególnuch kół i dziesiątki innych informacji występujących tylko w subarakach, czy też są one dostępne na OBDII bez utrudnień?
  5. Witajcie, byłbym wdzięczny za kontakt do wspomnianego Raadka który tak pięknie zabudował słupki. Chyba się zdecyduję na identyczne rozwiązanie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam,
  6. ArthB

    gniazdo OBD , OBDII

    Witajcie, proszę o informację zwrotną gdzie w Foresterze 2,0D 2010 mogę znaleźć gniazdo OBDII oraz jak ono wygląda? Z góry dziękuję za informację zwrotną. Pozdrawiam, ArthB
  7. Witajcie, pytanie za 100 punktów, gdzie dokładnie w Foresterze 2,0D 2010 jest złącze OBDII? Czy jest w jakikoliek sposób blokowane czy wystarczy się podłączyć i ma się dostęp do danych z silnika? Pozdrawiam,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...