Jump to content

irki

Nowy
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About irki

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester XT 2.5 Automat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kończąc temat. 1. W końcu nie kupiłem Tarixa czas i kwestie odległej przesyłki, na pomoc przyszło nie-ASO. 2. Temat powinien być inaczej zatytułowany: Pompa powietrza wtórnego Forester. a. Ten jeden z badziewnych układów w tym samochodzie należy wyrzucić wg. następujących kroków: - zatkanie metalowymi zaślepkami otworów w obu głowicach cylindrów (powodzenia z ta od pasażera...). Uwaga nie wyciągajcie wtyczki z zaworu o łatwiejszym dostępie ponieważ jest w nim umieszczony czujnik ciśnienia atmosferycznego. Wystarczy włożyć blaszkę i skręcić ją z istniejącym przewodem (x2). - wyrzucenie lub odłączenie tej całej Pompy - wizyta w Mysiadle u panów z nie-ASO - mają wszystkie dane co wyłączyć z ECU przy okazji zobaczycie ciekawe auta i zapach BENZYNY a nie ropy. Nie mam pojęcia dlaczego nikt wcześniej tego nie opisał tutaj. Na pomoc przyszły serwisy ang. - polecam są zdjęcia i cały opis. Tylko nie wykręcajcie tego czujnika, wystarczy przecież dać zaślepkę w układ. I nie rozumiem skąpstwa użytkowników posiadających ten kabel. Jak coś mi się jeszcze spiep.. (a na pewno to zrobi bo to w końcu Subaru) to kupię ten kabel i wtedy zapraszam takich jak ja teraz pozdrawiam. ps. co do słowa spiep.. - właśnie poszło SLS i szyberdach przestał działać... wiem co mówię. Alfa V6 w porównaniu z Subaru to skała nie do ruszenia.
  2. Jak pisałem na wstępie, nie jest mi obca wyszukiwarka. Wg mnie nie ma tego o co pytam. Co do kabla zamawiałeś coś z tej formy? Ja na razie nie dostałem żadnej zwrotnej odpowiedzi od nich. Dlatego pytam o alternatywę. Temat zaczyna być gadaniem o niczym, dlatego moje podsumowanie.
  3. no tak ale nie chcę zmieniać felg
  4. Witam czy ktoś z Was jeździ może na tym profilu opony przy szesnastkach - Foresterem. Proszę o komentarze za i przeciw. Normalnie jest 215/60/16, ale chciałbym aby auto bardziej było stabilniejsze przy większych prędkościach, jestem przed wymianą i właśnie się nad tym zastanawiam. Wiem, że nie jest to zalecane przez producenta, ale chciałbym przeczytać wypowiedzi ludzi, którzy to testowali. Z góry dzięki.
  5. Proszę uwierzcie mi, tak świadomy już dawno nie byłem.Właśnie miała miejsce modyfikacja..., Chodzi o układ pompy powietrza. podsumowując: 1. Nikt nie jest w stanie podpowiedzieć mi na temat sterownika. 2. nikt nie jest w stanie pomóc mi w doborze odpowiednich ustawień pod eml 327 3. Nikt nie zna kabla dostępnego w PL którym się mogę podpiąć w trybie edycji pod ecu. muszę szukać w innym źródle :|
  6. Wiedziałem o tym kablu ale dzięki, myślałem, że jest jakaś alternatywa..., tego nie ma chyba w PL... Jako - no właśnie nie mogę odpuścić - potrzebuję usunąć kilka kodów dot. błędów, usunąć a nie wyczyścić. Jak mam się dowiedzieć odnośnie tego jaki mam sterownik? od ponad tygodnia siedzę wieczorami i nie mogę się ruszyć z tego punktu. Zaraz mnie trafi... Jako czy mógłbyś pomóc - gdzie tego szukać?
  7. Tak producent i dane bardziej szczegółowe. Sa mi potrzebne do ustalenia jaki kabel będzie właściwy do zczytania map zapłonu - EML służy do np. odczytu parametrów kasowania błędu, mi jednak jest potrzebne coś takiego jak do chip thuningu.
  8. Witam no właśnie przeszukałem forum i nie mogę się natknąć na tą informację. Co za sterownik jest w Foresterze? czy może mi ktoś pomóc i napisać, lub wskazać podpowiedzi? z góry dzęiki. PS: Forester XT 2.5, 2005r. (ale już ten odświeżony )
  9. Znalazłem ten bezpiecznik, włożyłem co prawda 15 A ale nie zobaczyłem żadnej różnicy - nie zapaliła się kontrolna FVD no i napęd dalej jest na wszystkie - testowałem. Co do oleju Z tym olejem to strasznie trudno ustalić jaki jest poziom - oczywiście na zapalonym silniku itd. miarka jest cała pobryzgana w oleju, ale ustaliłem go w końcu. Miałem za mało, dolałem niestety tego co miałem -elfmatic (nigdzie nie mogłem kupić Castrola) i dalej nic, żadnej zmiany. Dodam, ze jak się wczułem to drgania są odczuwalne w czasie jazdy przy stałym obciążeniu zwłaszcza ok 80 kmh i przy lekkim dodaniu gazu. Czytałem gdzieś tutaj, że to przez ATF, jego stan. Co sądzicie o serwisie nie-ASO? mają ten oryginalny atf w ofercie i wyglądają bardziej profesjonalnie jak ASO na pierwszy rzut oka. Auto ma 58k. także tak czy inaczej pora na wymianę. -- N lut 06, 2011 11:16 pm -- Jestem po wymianie oleju - 4 l., drgania przy skręcie zmniejszyły się o 90%... i to po przejechaniu ok 100 km, dziwna sprawa ale pomogło. Czy ma ktoś teorię od czego to zależy? -- N lut 06, 2011 11:38 pm -- a i jeszcze jedna dziwna sprawa - wymieniony został też olej w tylnym dyfrze i wydaje mi się, że przy ok 89-90 gdy lekko dodaję gazu zaczyna mi wyć dyferencjał - spotkali się panowie z czymś takim? Przed wymianą nic takiego się nie działo. Olej to Shell Transaxle 75w90. Gdzieś tutaj czytałem o jakimś dodatku - żeby dolać ale teraz nie potrafię odszukać..
  10. irki

    EGR zasada działania

    błędy skasowałem i teraz nie mogę odnaleźć historii... Z tego co mówicie to zawór sterowany podciśnieniem powinien być otwarty na wolnych obrotach i przy "schodzeniu z gazu" - wtedy w "rurce" sterującej nim powinno być podciśnienie a z chwilą dodawania gazu powinno go tam nie być - proszę potwierdźcie. Jutro to postaram się sprawdzić. -- N sty 30, 2011 8:08 pm -- Kurcze mam chyba pecha, dzisiaj pojawił się ponownie błąd P0410, nie jestem co prawda pewien czy to ten sam co poprzednio.
  11. irki

    EGR zasada działania

    Kupiłem kabel eml i mam scanmaster kontrolka wykasowana. Powód to dwa błędy związane z małym sygnałem podciśnienia, Zmieniłem filtr na KN..., mam nadzieje, że to nie przez to. nie wiem dlaczego Romrider nie może się połączyć. mam też KKL ale nie działa...
  12. Witam ponownie, Dziękuję za wypowiedzi. co do bezpiecznika muszę sprawdzić - a nie we wszystkich jest? Głupie pytanie co to jest AK? rozumiem, że to któryś z serwisów. Wstepnie dzwoniłęm do Subaru Dkukiewicz. Ale jakoś z rozmowy z serwisem wyszedłem sceptycznie nastawiony. Dzwoniłem w sprawie wymiany. To forum potwierdza moją wcześniejszą wiedzę, że najlepiej wymieniać na to co było zalane wcześniej OEM bo wymienia się co najwyżej połowę, natomiast pan z serwisu stwierdził, że nie ma to znaczenia. Filtru te z nie radzą wymieniać... Gdzie w Warszawie mogę wymienić olej na Castrol transmax J? - taki mam w instrukcji, że był zalany. Auto ma 57 tyś km, muszę jeszcze się upewnić ale mogłem za dużo dolać oleju (dolałem ELFa DextronIII - nie miałem wyboru)
  13. Witam ponownie niestety nie mogę się doszukać jak prawidłowo działa ten zawór - jak go zdiagnozować. Z tego co wiem to jest on otwarty poprzez podciśnienie na wolnych obrotach a zamyka się (powinien) podczas dodawania gazu itp. jak sprawdzałem miernikiem "sterownik" - ten po stronie pasażera, cały czas występuje na nim napięcie 12V, sam czujnik, który ma sterować pracą po podłączeniu miernika ma jakby zwarcie. Czy to normalne? może ktoś napisać czy przypadkiem nie powinno być zmiany napięcia w przypadku dodania gazu, zmiany obciążenia? Sam EGR jest czysty jak łza, natomiast martwi mnie to napięcie na sterowniku egr. Oczywiście kontrolki mi świecą - to znalazłem na forum i doczytałem . Na domiar złego nie mogę podłączyć się pod ecu... mam kabel i polecane na forum oprogramowanie ale nie działa..., pech to pech. -- Pt sty 28, 2011 9:12 am -- Łudziłem się jeszcze, że odłączenie aku na noc wykasuje błąd Czy jest może ktoś z Wawy z kabelkiem który działa - żeby porównać czy mam zły kabel czy oprogramowanie nawala. Będę wdzięczny za info.
  14. No tak jest to automat, pasek jest nowy ale sprawdzę bo auto ostano było w warsztacie w którym zapominają dokręcić klem akumulatora..., także może i tego nie zrobili. Poziom płynu jest ok. Mark można ruszyć ale telepie się. Najśmieszniejsze jest to, że jak tylko zmniejszy się kont skrętu to dolegliwość ustaje. Trudno wyczuć bo jest to wyczuwalne przy szybszym skręcaniu.
  15. Witam Czy miał ktoś może podobny przypadek? Przy zawracaniu lub przy manewrach na parkingu, przy znacznie skręconej kierownicy autem odczuwalnie "telepie" są wyczuwalne drgania. normalnie w czasie jazdy po mieście trudno to zauważyć, dopiero przy ostrym skręcie..., może ktoś podpowiedzieć o co by chodziło?
×
×
  • Create New...