Skocz do zawartości

Danski

Nowy
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Justy 4x4

Osiągnięcia Danski

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Danski

    Tuning mechaniczny

    ...panewki...coś chyba musi być na rzeczy, bo panowie z Bajecznej (Wawa) kiwali (negatywnie) głowami (i mówili coś o panewkach) jak im powiedziałem, że zalałem silnik 0W40 Ja jakieś 1000km temu "przeczyściłem" układ olejowy specyfikiem oraz osobno komory spalania...zrobiłem małe hokus pokus i... parametry silnika nieco się polepszyły... 0-100 km/h 12s, 60-100 km/h (4 bieg) 11,5 s, 80-120 km/h (5 bieg) 19 s ...i śmieszna rzecz: spalanie w mieście spadło do 7,2l/100km ...niebawem zhamuję, aby stwierdzić, czy rzeczywiście to coś dało... ...a w lipcu już mocna przeróbka...supercharged ...a wracając do panewek: wina to "niedosmarowania" (czyt: wadliwego spasowania) w tym miejscu, czy kiepski materiał? Nie jestem specem, ale skoro na spodniej części maski silnika jest naklejka "stosuj olej 10w40 lub 10W30 to: albo w tamtych czasach nie znali 0WX (czyt: jeśli nawet były to była nowość) albo ten silnik jest tak spasowany, że musi mieć "gruby" film olejowy...co świadczyłoby o pewnych niedociągnięciach spasowania elementów...
  2. Danski

    Remont silnika

    ...ja widzę tylko doładowanie... by turbo lub kompresor... sam remont tylko "przygotuje" jednostkę pod mody ...wyłącznie modyfikacja głowicy, dolotu i wydechu nie da takich parametrów...
  3. Danski

    Jakość..forum

    Pisząc "nie radzą sobie" miałem na myśli klienta...nie jego samochód Tak, czy siak większość speców to amatorzy, a tylko garstka coś reprezentuje....ale tak jest w większości branż
  4. Danski

    Jakość..forum

    Do Tomasz_555: ok, 6 moderatorów widać w dziale Justy więc uznałem, że jak na ten dział to za dużo, a czy oni są do całego Subaru, czy tylko Justy...tego nie wiem, bo nie posiadam kilku modeli tej marki... A propos tylko 22 postów i nie całego roku na forum: jest taka stara prawda: żeby poznać dosadnie dane miejsce trzeba w nim być baaaardzo długo lub bardzo krótko... Co się tyczy prostoty Justy pierwszej generacji to nie wątpię...ale okazuje się, że ten model spędza każdemu warsztatowi (nawet autoryzowanemu) sen z powiek... nie radzą sobie po prostu
  5. Danski

    Jakość..forum

    Zdaję sobie sprawę z wyjątkowości (czyt. niszowy model) Justy ...gdy osobiście byłem w serwisie Subaru to przyznali, że ostatnio ten model zawitał u nich 8 lat temu, a wcześniej też go raczej nie widywali... Nie zmienia to jednak faktu, żeby jakoś reagować na posty kolegów. ...motywujmy się więc wszyscy razem, a z pewnością forum będzie rosło w siłę. P.S. Sam myślałem o podwyższeniu, bo w wbrew pozorom ma to sens... Justy (ale tylko to bez wiskozy) wtedy stałby się niezłą alternatywą dla przewartościowanych małych terenówek (Samuraj, Feroza itp). Pozdrawiam, Daniel
  6. Danski

    Jakość..forum

    Giechu, brałem tą ewentualność pod uwagę, ale obserwując poczynania forum mam wrażenie, że raczej entuzjazmu brak...
  7. Danski

    Jakość..forum

    ...lukass, ja chciałbym ją polepszyć, a nie się wycofywać ...więcej optymizmu i samokrytyki... ...a tak rzeczowo: kolega slawko zadał pytanie (ładne parę dni temu) o podwyższenie zawieszenia i nikt mu nawet uśmiechu nie sprzedał...
  8. Danski

    Jakość..forum

    ...jest mierna moim zdaniem... Ospałość odpowiedzi, jeden "dominator" (naprawdę nikt inny nie zna się na Justy?)... ...6 moderatorów? Przecież dotychczas "zapisano"' zaledwie 3 strony więc po co tylu?... to mi przypomina nasze urzędy Generalnie słabiutka społeczność...
  9. Danski

    Tuning mechaniczny

    ...nie chcę dawać więcej niż 0,4 bar... czyli na seryjnych gratach... konstrukcja silnika + skrzyni i reszta podzespołów powinna teoretycznie wytrzymać spokojnie do 150KM... ja nie chcę więcej niż 110-115KM. Tutaj chłopaki nieco się rozpisują o tej konstrukcji: http://www.dustysjustys.com/home.htm -- So maja 07, 2011 9:18 am -- Kompresorek będzie zakładany w czerwcu...więc jak tylko prace będą trwały nie omieszkam podzielić się informacjami. Druga kwestia dotycząca "zakucia"... prawdopodobnie będę zakładał kute tłoki + korbowody (ale to w późniejszym terminie)...i moje pytanie jest takie: czy zamawiać graty na nadwymiar, czy nominał? Jeśli okaże się, że silnik jest cacy to bałbym się jednak robić szlify itp...bo nie od dziś wiadomo, że co fabryka to fabryka... nikt po niej precyzji nie utrzyma...
  10. Danski

    Tuning mechaniczny

    ...zgadza się niby nominalnie powinno być te 75KM...ale nie zapominajmy, że często tak się dzieje tzn. moc jest niższa nić zakłada producent (i odwrotnie...może być wyższa). Zakładam (sądząc po braku ubytku oleju, poziom spalania, łatwość odpalania, kultura pracy, brak niepokojących dzwięków), że poprzedni właściciel po prostu zamulił silnik (czyt. nie utrzymywał silnika w optymalnych obrotach, zalewał mineralną oliwą lub półsyntetyczną). huzar105... w ostatnim bodajże "Świat Motocykli" lub "Motocykl" jest artykuł jak starą Yamahę Tenere potraktowali płukanką do silnika i... moc powróciła... jak widać niższa sprawność silnika nie zawsze oznacza zużycie materiałowe jego elementów... ...ja oczywiście potestuję jeszcze i dam znać... jeśli to nic nie pomoże to uchylę czoła mojemu rozmówcy...
  11. Danski

    Tuning mechaniczny

    ...nie zrobiłem tego chociażby dlatego, że nic a nic nie bierze oleju, pracuje cichutko, aksamitnie, odpala idealnie niezależnie od temperatury otoczenia, oleju itp. spalanie jest w normie (8l miasto, 6l trasa) ...zresztą jestem wyznania, że pasowanie części choćby nowych nigdy nie dorówna spasowaniu tych zmontowanych fabrycznie... a jeśli nic, a nic nie wskazuje na jakiekolwiek zużycie to tym bardziej po co to robić. BTW huzar105 po Twoich postach mam wrażenie, że uważasz ten silnik za dość delikatny... tak samo wypowiadali się spece z serwisu Subaru z Bajecznej w Wawie...(mimo, że nigdy takiego myku na tym silniku nie robili, a sami przyznali, iż ostatnio ten model Justy był u nich w serwisie 8 lat temu ). ...mam także informacje, że ten silnik jest pancerny i powinien znieść wiele więcej niż przeciętny silnik 4 cylindrowy innego producenta... ...spróbuję więc na własnej skórze ...dalej jednak czekam na merytoryczne uwagi...
  12. Danski

    Tuning mechaniczny

    Masz 100% rację. Mój ma oryginalny przebieg 121000km i mam nadzieję, że wytrzyma 0,4 bar'a doładowania... Szukałem kutych tłoków i korbowodów do tego modelu, ale nic nie znalazłem ;( Więc pozostaje fabryka.
  13. Danski

    Tuning mechaniczny

    ...no na chorego to on ani nie wygląda, ani się tak nie zachowuje Oczywiście jak sprawdzę kompresję to potwierdzi to stan jego zdrowia Ja co prawda nie mierzyłem Gtechem tylko stoperem natomiast mój licznik nieco zaniża, bo koła są nieco większej średnicy (155/80 R13) niż fabryczne. ...a tak na marginesie: huzar105, co autor miał na myśli pisząc "chory koń"? Jest cisza więc update 2011-04-06 Ponawiam pytanie ponieważ może błądzę i chcę uniknąć ewentualnej wpadki.
  14. Danski

    Tuning mechaniczny

    Tak, jest na wtrysku. Generalki dołu nie robiłem tylko praktycznie od zera samą głowicę. Przebieg 121000km. Jeszcze pomierzę ciśnienie na cylindrach. Obecnie 0-100 km/h w granicach 13,5 s 60-100 km/h na 4 biegu 12 s
  15. Danski

    Tuning mechaniczny

    Witam, Jakiś czas temu pisałem, że zamierzam wykonać modyfikację głowicy w swoim "Pomidorze"... tak też się stało i autko nieco zmieniło swoje parametry "Pomidor" został zhamowany... przed i po... wyszło tak: Moc z 66,8KM na 76,8KM... moment zaś z 89Nm na 101Nm. Następnym krokiem będzie instalacja kompresora. Oczywiście będę na bieżąco informował o przebiegu prac Docelowo nie będzie żadnych klatek, zawieszenia a'la F1, foteli sportowych, nakładek na pedały, spojlerów, naklejek M3 itp... po prostu ma wyglądać jak "fabryka", nie rzucać się w oczy, a jeździć i hamować o wiele sprawniej ...a oto mój "Pomidor": http://img857.imageshack.us/i/dsc04360001.jpg/ http://img826.imageshack.us/i/dsc04370001.jpg/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...