Geneza usterki;) auto po kilku miesiącach odebrałem od blacharza po lekkiej kolizji przodem.
Jeździłem nim tydzień od odbioru. W sylwestra cofałem po grubej warstwie śniegu na wolnych obrotach, auto zgasło (obciążony silnik) odpaliłem i drugi raz stało się to samo. Po trzecim uruchomieniu silnika zaświeciła się kontrolka criuse nastepnie zaczęła pulsować a w silnbiku było9 słychać spalanie stukowe na obrotach do zakresu 3,5tyś. Podczas jazdy zaświecił się checkengine sporadycznie migał 13, 9 i 5razy. silnik na 3biegu przy obrotach 5tyś chodzi czasami normalnie przy hamowaniu zaczyna się spalanie stukowe, na 1wszym i 2gim biegu nie ma siły musze ruszać na reduktorze.
Wczoraj pojechałem do znajomego podpieliśmy komp pod gniazdo obd wyświetliło informacje że silnik nie działa prawidłowo na 1 i 3 cylindrze i jest usterka wiązki lub czujnika wałka. średnie spalanie po wystąpieniu usterki 25-50l/100km. po zresetowaniu checkengine kontrolka cruise dalej pulsowała praca silnika bez zmian spalanie spadło o 3 l . Dzisiaj rano usterka wróciła świeci się check + cruise auto chodzi jak traktor, na wysokich obrotach ma chęć jechać normalnie spala wtedy okolo 13l/100 po odpuszczeniu gazu spalanie wskakuje na poziomie 25-35l czasami 50l przyśpieszenie porównywalne do malucha, generalnie masakra.
sprawdziłem wiązke jest ok czujniki też wydają się ok. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Silnik 2l 2006r 156km, brak przewodów wysokiego napięcia cewki na świecach
-- 5 sty 2011, o 00:49 --