Skocz do zawartości

adammaj1

Nowy
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wałbrzych
  • Auto
    Subaru Forester II (SG5), silnik 2.0 benzyna EJ204

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adammaj1

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedzi. ( Jak ja trafiłem na stary cennik ? ) Czyli do 2.0i exclusive mogę wybrać skrzynię ręczną ale wtedy nie mam Eye Sighta.
  2. WItam. W specyfikacji nowego forestera 2.0i : http://www.subaru.pl/datasheet/2017forester.pdf wersja platinium ( najdroższa z automatem) ma przyspieszanie 11.8 i spalanie 7.0 wersja exclusive ( tańsza) ma z automatem przyspieszenia ma takie samo ( 11.8) ale pali mniej o 0.5 litra ( = 6.5) wersja exclusive ( tańsza) ma z manualną skrzynią ma przyspieszenia 10.6 ale pali 6.9 Czemu wersja platinium więcej pali od exclusive ( z automatem) ? ( masa jest taka sama) Czemu przyspieszenie skrzymi automatycznej jest gorsze od ręcznej ? ( czy jest nastawinoa na małe spalanie ) Nie widzę eye-sight w tym Foresterze. Będzie dopiero w następnej wersji ? Pozdrawiam Adam
  3. Dowiadywałem się u Skody o opony do Skody Karoq silnika 1.5 TSI " Prawdopodobnie będzie to klasa "C" Podobnie
  4. OK. Jest to pewne wyjaśnienie. Opony są słabsze na szosie ale dobre w lekkim ternie. Brzmi sensownie.
  5. bridgestone dueler - hamowanie na mokrej nawierzchni : klasa B geolander g95 - hamowanie na mokrej nawierzchni : klasa C słabo opony rzeczywiście, zwłaszcza jak na firmę która szczyci się bezpieczeństwem swoich samochodów Czy są testy że po wymianie opon na lepsze Forester jest w czołówce ? ( a nie w tyle stawki) Jeśli założymy że Subaru dobiera opony odpowiednie do jakości hamulców to na podstawie Europejskiej Etykiety opon ( hamowanie na mokrej nawierzchni) można powiedzieć że * Forester zwykły jest w 3 klasie skuteczności hamowania * Forester XT w 2 klasie skuteczności hamowania
  6. czyli testowany model miał ogumienie "nieszosowe" ? Jakie opony ma aktualnie dostępny w salonie Forester ? Pozdrawiam
  7. Automatyczne tłumaczenie ze strony : https://www.adac.de/infotestrat/autodatenbank/autokatalog/detail.aspx?mid=245441&test=Eco Czyli jakiś problem jest z hamulcami w Foresterze. Czy można przekazać te pytania do centrali Subaru ? Ciekaw jestem odpowiedzi. Pozdrawiam
  8. ja zmieniłem paliwo ( w książce auta jest 95) a używam jak najlepszego ( 98 i lepiej) i problem zniknął Też mam kolektor wydechowy do zmiany
  9. tak , pomyliłem się. Skoda obie osie tarczowe. Mój Forester przód tarcza, tył bębny. Dzięki za poprawienie
  10. Czy gdześ w okolicy Wrocławia, Wałbrzycha jest dobry warsztat który to może fachowo zrobić ?
  11. Ok. Wszystkie firmy podają przyspieszenie do 100 km/h. Jest to podobne zagadnienie ( przyczepność nawierzchni, opony i wiele innych czynników) prawdopodobnie podobnie skomplikowane. Dlaczego nie podają drogi hamowania ? Jest równie ważne ( może ważniejsze) dal bezpieczeństwa. Rozumiem że jest to trudne ( zależne od wielu czynników) i wymaga standaryzacji. Dlaczego nie można zrobić czegoś podobnego jak : https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony gdzie jest wystandaryzowane hamowanie na mokrej nawierzchni.
  12. Dobre pytanie (:-)) Ja mam : Subaru Forester II (SG5), silnik 2.0 benzyna EJ204 . Z tyłu są hamulce bębnowe z przodu tarczowe. Widziałem testy gdzie skoda octavia scout ( oba hamulce bębnowe) hamowała wyraźnie lepiej niż mój Forester. W matereiałach subaru w nowym Forersterze są hamulec tarcze wentylowene na przód i tarcze na tył. Czyli lepiej ale niedawno znalazłem test ( jw) w którym Forester znajduje się na końcu stawki. Zaniepokoiło mnie to bo myślke o kupnie nowego W mojej naiwnej oceni auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć mocnijsze hamulce. Czyli z tej samej predkowści powinno mieć krótszą drogę hamowania. A w teście 2.0 xt hamuje gorzej niź 2.0 i. Jeśli to prawda to nie jechałem 2.0xt niestety, jeździłem imprezą
  13. Mam odpowiedź od Subaru: " Jedyne oficjalne dane Subaru to wyniki badań homologacyjnych. Wśród wielu badanych tam parametrów droga hamowania się nie pojawia, bowiem w dużym stopniu zależy od nawierzchni drogi. Uprawnienia do wykonania badań homologacyjnych ma wiele ośrodków i wymogiem jest by badania w każdym z tych ośrodków prowadzone były w identycznych warunkach. Pomiar drogi hamowania w każdym z tych ośrodków odbywałby się na trochę innej nawierzchni i tym samym dawałby zawsze poprawny, ale odmienny wynik. Podobnie jest z badaniami drogi hamowania wykonywanymi przez dziennikarzy. Nie ma podstaw by kwestionować wyniki poszczególnych pomiarów ale porównywanie ich ze sobą jest obarczone błędem." " Poniżej nasze uwagi do artykułu: - pomiary nie odbyły się w takich samych warunkach o czym świadczą podane dla poszczególnych modeli temperatury powietrza podczas badania - nie wiemy, czy badanie odbyło się na tym samym odcinku drogi. Wyniki mogą pochodzić z różnych testów wykonanych w różnych miejscach - nie wiemy jak przyczepność nawierzchni drogi była związana z temperaturą - nie wiemy czy takie samo ogumienie było w obu Foresterach Przy tak wielu niewiadomych w zakresie czynników mających bezpośredni wpływ na drogę hamowania nie potrafimy ustosunkować się do wyników tego zestawienia." Wysłem te pytania do wyboru kierowców i czekam na odpowiedź Fakt że w informacjach o Skodzie też nie znalazłem danych o drodze hamowania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...